Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Technology >> Securitate >> Stiri si comunicate

Comerciantii online si furnizorii de servicii financiare sunt cei mai vizati de furtul de informatii bancare

10 Februarie 2015



Aproape jumatate dintre companiile care activeaza in segmentul comertului online (48%) sau care au ca activitate serviciile financiare (41%) sunt predispuse la pierderi de date bancare in urma atacurilor cibernetice cu tinta predefinita, din cauza vulnerabilitatilor din software sau in urma altor forme de incidente, potrivit unei cercetari Kasperky Lab.


Cele doua segmente de business au atitudini diferite, la nivel global, in ceea ce priveste securitatea IT: doar 53% dintre organizatiile din segmentul de e-commerce / retail online au indicat ca fac toate eforturile necesare pentru ca masurile antifrauda sa fie actualizate constant, cu 10% mai putin decat media globala. Pe de alta parte, modelul de business al comerciantilor online se concentreaza aproape in totalitate pe procesarea platilor. Drept urmare, lipsa investitiilor in masuri de protectie impotriva fraudelor pot cauza pierderi semnificative in cazul unui incident de securitate.


Companiile care lucreaza in segmentul serviciilor financiare au o abordare proactiva in ceea ce priveste securizarea datelor financiare: 64% dintre organizatii au afirmat ca „fac toate eforturile sa isi pastreze toate masurile de securitate antifrauda la zi.”
In plus, 52% dintre furnizorii de servicii financiare si-au manifestat intentia de a implementa tehnologii noi pentru a proteja tranzactiile financiare, comparativ cu 46% din segmentul e-commerce/retail online.

Kaspersky Lab a intervievat si companiile care au pierdut date confidentiale in urma unor incidente serioase de scurgeri de informatii, pentru a afla care au fost masurile adoptate ulterior de organizatii pentru a-si proteja clientii. Atat sectorul de e-commerce/retail online, cat si cel de servicii financiare au adoptat masuri similare pentru protectie. Ambele tipuri de organizatii au implementat o conexiune securizate pentru tranzactiile clientilor, masura adoptata de 88% dintre organizatiile de servicii financiare si de 78% dintre organizatiile de e-commerce/retail online. Furnizorii de servicii financiare au fost mai concentrati pe adoptarea unor solutii specializate pentru dispozitive mobile, comparativ cu platformele de e-commerce/retail online (75%, respectiv 56%).

In general, masura implementata cel mai rar de furnizorii de servicii financiare si de catre platformele de e-commerce/retail online a fost cea in care, in urma unor brese de securitate, ofereau versiuni gratuite, sau cu preturi reduse, de software de securitate premium pentru clientii lor. Asfel, ambele sectoare au dovedit ca sunt mai dispuse sa investeasca in securizarea propriilor sisteme, decat sa investeasca in securizarea sistemelor utilizatorilor.
In plus, in ciuda procentului relativ ridicat de adoptare a solutiilor de protectie specializata impotriva fraudelor pentru dispozitive endpoint – 71% in cazul sectorului de servicii financiare si 62% in cazul segmentului de e-commerce/ retaileri online - procentul ramas neprotejat este ingrijorator. Aceste statistici arata ca aproximativ o treime dintre companiile din ambele sectoare inca nu investesc in solutii de protectie financiara, chiar si dupa furtul de informatii confidentiale, survenit in urma unui incident de scurgeri de informatii.
In loc sa reactioneze la atac, expertii Kaspersky Lab sfatuiesc organizatiile sa fie proactive in securizarea retelelor IT, protejand totodata si sistemele de plata cu solutii specializate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite