Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De ce au nevoie companiile telecom de GIS

13 Februarie 2015




Într-un domeniu atât de complex precum cel al telecomunicaţiilor, o abordare pe etape permite unei companii o implementare fără piedici a unei soluții GIS.

Analiștii de la TechNavio au realizat un top 3 al motivelor pentru care o soluție GIS ar trebui adoptată în sectorul telecom:

1. Nevoia de informații în timp real a structurii rețelei
Monitorizarea rețelei, testarea elementelor de rețea, întreținerea rețelei și serviciile pentru clienți sunt activitățile majore pe care se axează companiile din industria telecom, deoarece aceste activități asigură funcționarea eficientă a rețelei de telecomunicații. Utilizarea soluțiilor GIS permite acces instantaneu la diverse informații, cum ar fi statusul clientului și istoricul, structura rețelei existente, calitatea semnalului într-o anumită zonă demografică, precum și necesitatea unor servicii de întreținere sau reparații.

2. Utilizarea GIS în segmentarea pieței
GIS poate fi utilizat pentru prognoze comerciale, pentru determinarea cererii pieței, dar și pentru alte activități de marketing. GIS ajută la identificarea legăturilor dintre locația geografică a unui client și campaniile de marketing ale organizației. Soluțiile GIS oferă detalii geografice despre un client pe baza stilului acestuia de viață sau a comportamentului de cumpărare. În plus, multe companii din industria de telecomunicații utilizează soluțiile GIS pentru a segmenta trăsăturile caracteristice ale clienților. Acest lucru le permite să anticipeze cererile de servicii într-o anumită zonă geografică și, prin urmare, să elaboreze bugetele pentru activități de promovare și campanii de marketing.

3. Utilizarea din ce în ce mai mare a GIS în planificare
Deoarece utilizarea dispozitivelor mobile și a calculatorului a devenit o necesitate la nivel mondial, multe companii își extind rețeaua pentru a oferi servicii în zonele rurale. Așadar, pentru a proiecta eficient capacitatea unei rețele, companiile din industria de telecomunicații adoptă soluții GIS pentru a elabora o structură de rețea de comunicații bazată pe cereri de comunicații viitoare.

Însă, conform analiștilor TechNavio, pentru fiecare factor care ajută la accelerarea procesului de adoptare a GIS în industria telecom există o provocare semnificativă care împiedică implementarea tehnologiei pe scară largă:
• software-ul open source. Software-ul open source oferă caracteristici și funcționalități similare cu software-ul GIS proprietar, oferind în același timp o opțiune mai economică. De asemenea, utilizatorii pot modifica codul-sursă pentru a răspunde nevoilor proprii.
• reglementările guvernamentale. Invocând securitatea națională și protejarea vieții private a indivizilor, guvernele din întreaga lume au formulat politici pentru a reglementa tipul de informații culese prin intermediul GIS. Prin urmare, toate organizațiile publice și private trebuie să asigure respectarea deplină a tuturor normelor și reglementărilor impuse de guverne, ceea ce afectează standardizarea produselor GIS pe piața mondială.
• lipsa aplicațiilor bazate pe Cloud. Adoptarea aplicațiilor GIS în cloud este limitată în industria de telecomunicații, pentru că cei mai mulți utilizatori finali preferă soluțiile desktop. Furnizorii de soluții GIS întâmpină dificultăți în dezvoltarea unor soluții în cloud, din cauza lipsei de standardizare și suportului tehnic pentru aceste produse.

Piaţa GIS din România, măsurată după criterii legate de vânzări, valoare, proiecte şi număr de clienţi este, fără îndoială, încă subdezvoltată. Însă, maturitatea pieţei nu are legătură cu volumul vânzărilor, ci cu maturitatea soluţiilor şi cu nivelul managerial până la care o decizie se fundamentează pe o soluţie geospaţială.

Dacă mai multe companii telecom vor accepta să urce în acest tren, lucrurile vor lua cu siguranță avânt și în țara noastră.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite