Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Altele >> Stiri si comunicate

Telekom Romania anunta rezultatele financiare pentru T4 2014

27 Februarie 2015



Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță rezultatele financiare pentru T4 2014, încheiat la 31 decembrie 2014, conform indicatorilor de performanță raportați de către OTE Group.


„Trimestrul al patrulea 2014 este marcat, fără îndoială, de T, rebrandingul care a integrat complet operațiunile comerciale ale Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications cu scopul de a deveni operatorul integrat numărul unu din România. Au fost făcute investiții semnificative în acest proces fără precedent, cu impact direct asupra EBITDA. Cu toate acestea, la trei luni după rebranding, primele rezultate au început să se facă simțite – un număr încurajator de noi abonamente pentru pachete de comunicare nelimitată și divertisment, o creștere stabilă pe segmentele - vedetă, precum TV și serviciile ITC pentru companii”, a declarat Nikolai Beckers, CEO al grupului de companii Telekom Romania.


În ciuda condițiilor de piață, cele două companii și-au menținut traiectoria pozitivă și și-au continuat planul de investiții, cea mai mare parte a acestora fiind orientată către extinderea rețelelor FTTH, 3G și 4G. Astfel, la finalul lui 2014, acoperirea FTTx era disponibilă în 22 de orașe, cu planuri de expansiune rapidă, asigurând viteze între 100 Mbps și 1Gbps pentru Internet.


În 2014, serviciile 4G au atins o acoperire de 50% în zonele urbane, cu viteze de 150 Mbps. De asemenea, pe partea mobilă, au fost continuate eforturile de modernizare, extindere și optimizare a rețelei pentru toate tehnologiile disponibile (GSM- 2G, UMTS-3G și LTE-4G), putând astfel acomoda un trafic de date dublu în comparație cu sfârșitul anului 2013. Extinderea acoperirii rețelei mobile a vizat, în principal, zonele urbane indoor, drumurile naționale și zonele rurale, fiind vizați cu precădere clienții de business.


„Toate aceste realizări au fost obținute în pofida unui an dificil, marcat de măsuri de reglementare și fiscale neprevăzute, cu impact semnificativ asupra indicatorilor-cheie financiari. Strategia solidă stabilită pentru 2015 vizează obţinerea unor rezultate bune și în următoarea perioadă. Vom continua să ne concentrăm pe segmente-cheie care să poziționeze Telekom Romania ca cel mai bun furnizor de experiențe TV de pe piață. Pe segmentul dedicat companiilor, ne propunem să ne menținem poziția de top și să devenim prima alegere în ceea ce privește furnizarea de soluții ITC”, a adăugat Beckers.


Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru finalul lui 2014 arată stabilitate, cu venituri la același nivel ca în 2013 și menținerea ratelor de creștere în zone cheie precum TV și oferte integrate.


Veniturile pentru finalul anului 2014 au rămas la același nivel de 609,1 milioane de euro, comparativ cu finalul lui 2013. EBITDA valabilă pentru 12 luni în 2014 a fost de 149,2 milioane euro, în creștere cu 1% y-o-y, în timp ce ProForma EBITDA pentru tot anul 2014 a avut o creştere de 0,4% ajungând la 159,9 milioane de euro, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatele arată impactul taxei pentru construcții speciale, care a fost unul semnificativ asupra companiei care deține, istoric, o infrastructură bazată pe cupru și canalizații. EBITDA ProForma pentru T4 2014 a fost de 41,5 milioane de euro comparativ cu 49,2 milioane în T4 2013.
Lansarea serviciilor convergente în urma rebrandingului a generat o creștere a veniturilor de pe segmentul mobil în T4 2014, comparativ cu T4 2013. Vânzarea de pachete integrate a depășit așteptările cu 52%.


TV continuă să fie segmentul cu cea mai mare creștere, de 4,5% la 31 decembrie 2014, ajungând la 1,414 milioane de clienți. Veniturile corespunzătoare pentru T4 2014 au crescut cu 8.2% comparativ cu T4 2013. Prima platformă multiscreen din România care integrează servicii complete de IPTV & OTT oferă acces clienților la până la 62 de canale TV. Ca rezultat al investițiilor constante în conținut TV, cu accent pe competițiile sportive internaționale, exclusivităţi și conţinut premium, numărul clienților care au optat pentru pachetul TV L, cu beneficii maxime, s-a dublat. Printre cele mai populare extra-opțiuni TV sunt cele care vizează canale de filme premium. De asemenea, noile capabilități ale platformelor TV din portofoliu asigură o experiență superioară pentru clienți.


Veniturile trimestriale de pe segmentul serviciilor de Internet au rămas la același nivel, iar numărul abonaților la serviciile de broadband a fost de 1,232 milioane la finalul lui 2014. Aproape toți aceşti clienţi au acces la Wi-Fi datorită router-elor cu astfel de capabilități, disponibile în oferta comercială din 2010.


Pe segmentul business, în pofida unei competiții acerbe, Telekom Romania Communications a reușit să își mențină poziția de lider pentru serviciile fixe de voce și date premium, atât în ceea ce privește numărul de linii, cît și a veniturilor.
Veniturile înregistrate de Telekom Romania Wholesale au scăzut cu 21,6% comparativ cu T4 2013, cele aferente traficului internațional compensând parțial declinul generat de scăderea tarifelor de interconectare pentru fix și mobil.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite