Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Integrisoft Solutions, saga maturizării și diversificării unui business IT

18 Martie 2015




Un sfert din municipiile reședință de județ din România folosesc Avansis. De asemenea, 4 din 6 sectoare din București folosesc aplicația Integri-soft pentru Taxe şi Impozite. Ce argumente au stat la baza acestor alegeri? Cum ați ajuns să deveniți furnizorul preferat de soluții în APL?
Florian Simionescu: Undeva în jurul lui 2008 s-a încheiat un ciclu pentru cei care aveau soluții singulare, multe construite în FOX, şi un început de ciclu pentru cei care au inovat şi au mers pe tehnologiile foarte ofertante, dar şi foarte riscante pentru acea dată. Prima bătălie cu furnizorii din noul val, cel al inovației, a fost pe performanță şi asta am câştigat-o în sectoarele din București şi în celelalte oraşe mari, unde a primat viteza, fiabilitatea, designul scalabil şi calitatea suportului tehnic. Cei mai mari clienţi au în jur de jumătate de milion de contribuabili şi au zile în care emit câteva mii de documente de plată din mai multe centre şi nu își permit întreruperea activității.
Aceasta a constituit o recomandare puternică şi a fost combustibilul pentru câștigarea celei de a doua bătălii, respectiv în oferirea unei game de funcționalități cât mai largi. Aici a intervenit partea de integrare.
Majoritatea competitorilor au în portofoliu un număr comparabil de soluții, unii dintre ei oferind şi un set de funcționalități similar, diferențierea față de aceștia o facem prin integrarea acestor soluții la nivel de date şi interfața astfel oferind un set unic de funcționalități de sinteză necesar pentru fundamentarea deciziilor de management, sincronizarea datelor şi eliminarea proceselor redundante. A fost şi este o abordare inovatoare față de cea practicată în piaţă în ultimii ani.

Concentrați expertiza Integrisoft în jurul APL. De ce ați ales acest domeniu dificil şi complex, cunoscut pentru rezistenţa mare la schimbare, greutatea proceselor şi expunerea crescută la nemulțumirile celor cu care interacționează?
Florian Simionescu: Alegerea domeniului a fost doar pe jumătate grea, domeniul APL fiind cel în care s-a ivit oportunitatea la momentul demarării activităţii. Dar putem spune că, dată fiind experienţa mea în administraţie publică de la acel moment, cunoşteam o bună parte dificultăţile pe care le-aţi enunțat.
Pentru o soluţie viabilă, am făcut front comun cu primăriile, ierarhizând acești clienții finali şi nevoile lor şi dezvoltând soluțiile software împreună. Cerem permanent opinia utilizatorilor, îi implicăm în construirea produselor, încercăm să fim cât mai aproape de ei şi să le înțelegem constrângerile şi problemele, rezolvând practic cât mai bine atât cerinţele legislative, cât şi cele practice/de eficiență.

Sunteți principalul furnizor de soluții IT mature pentru APL. Cum veți duce soluțiile dedicate şi compania la următorul nivel? Înainte de asta aş pune întrebarea „Cum va arăta următorul nivel?”.
Florian Simionescu: În cazul soluțiilor dedicate APL, răspunsul este simplu: ciclul normal de maturizare al pieței pentru produsele IT arată că după creșterea în performanţa şi avalanșa de funcționalități unde ne aflăm acum, urmează concentrarea pe îmbunătățirea experienței utilizatorului. Am anticipat această etapă cu ceva timp în urmă şi pregătim o nouă platforma tehnică pentru rescriere aplicațiilor actuale, regândind fluxurile de utilizare după practicile moderne de UXD (User Experience Design). De asemenea, ne vom concentra în continuare pe capacităţile de integrare, care vor face diferenţa în contextul deschiderii instituţiilor şi a necesităţii din ce în ce mai mari a corelării datelor între subsisteme.
Dar produsul nu este decât jumătate din ecuație, în egală măsură contând oamenii. Pentru aceasta am relansat programul de internal branding, menit să aducă un plus semnificativ în ceea ce priveşte apartenența oamenilor la echipă şi implicarea fiecăruia în calitatea vieţii interne, a produselor şi serviciilor oferite clienţilor.
Dincolo de sistemul integrat pentru APL-AVANSIS, proiectele la cheie şi soluțiile integrate pentru companii (ERP, CRM şi DM) sunt alte două direcții de dezvoltare ale Integrisoft, orientate spre adresarea pieței private.

Cât de importante sunt aceste direcții în strategia de expansiune a companiei?
Florian Simionescu: Echilibrarea portofoliului de produse şi servicii este o certitudine în ceea ce priveşte strategia noastră pe termen mediu şi lung. Deja am atins un prim punct în acest plan prin diversificarea pe orizontală în APL, pasul următor fiind echilibrarea în ceea ce priveşte domeniile de activitate, respectiv între public şi privat.
Cererea de servicii de dezvoltare se va tripla în următorii 5 ani, este nevoie de migrarea vechilor sisteme către noile tehnologii, există o serie de vectori care fac ca acest segment să crească abrupt. Am pornit de câțiva ani în această direcție numărând mai multe proiecte finalizate cu beneficiari atât din ţară, cât şi din afară.
În acelaşi timp, am intrat deja pe piaţa ERP cu Sertimo. Mizăm pe închiderea unui ciclu de viaţă a produselor create în anii 2000-2010 în piaţa românească şi înlocuirea lor cu soluţii mai noi, adaptate noilor realităţi.
Presiunile în această direcție vin din avansul SaaS şi al soluţiilor hibride SaaS /on premise, avansul soluţiilor mobile, BI.
În cazul SERTIMO am pornit la drum cu o serie de avantaje cheie şi aici enumăr: experiența acumulată în APL în designul şi automatizarea proceselor organizaționale, o strategie funcțională pentru a ajuta organizațiile să adopte eficient implementările de ERP, o preocupare constantă pentru îmbunătăţirea proceselor de Project Management, dar şi un avantaj paradoxal în plină globalizare: avantajul localizării, noi având deja un nume în piață, câştigat cu o soluție similară pentru APL.
În acest context sperăm ca Sertimo să fie „un pas înainte în afacerea fiecăruia”. (notă: moto produs)

Creșterea afacerii presupune şi o redefinire a viziunii companiei. Ce elemente stau acum la baza noii concepții? Cum vă reprezentați viitorul Integrisoft în termeni temporali?
Florian Simionescu: Proiectele la cheie şi software-ul pentru piața privată sunt doar o etapă de diversificare pe baza resurselor existente, în care profităm de know-how-ul de business şi cel tehnologic pentru a consolida poziția actuală în piețe conexe actualelor produse.
Viziunea pe termen lung este ca Integrisoft să devină mai flexibilă şi mai profitabilă, iar pentru asta vom evalua verticalele de business care nu vor mai fi legate de sectorul curent de activitate. Spun asta luând în considerare că suntem o companie care încurajează iniţiativa şi aportul personal al oamenilor şi doreşte să le ofere un mediu cât mai bun, în care să îşi poată pune în valoare abilităţile.
Dar aceasta presupune un risc ridicat şi o organizație pregătită pentru a îngloba experiențe şi cunoștințe din afara pieței şi produselor existente. Vom întâlni şi alte obstacole pe care nu le-am mai întâlnit în trecut, fiind necesare investiții în know-how şi atragerea de abilități.
Ne bazăm toată construcţia viitorului pe valorile interne, care fac parte din modelul nostru de business.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite