Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Administrația publică locală începe 2015 în forță

18 Martie 2015



Deși administrația publică centrală din România e marcată în această perioadă de scandaluri de corupție răsunătoare, în care achizițiile IT&C sunt cap de afiș, administrația publică locală pare a se situa într-un univers mai puțin tulbure. Cu pași mici, dar siguri, primării și consilii județene din țară continuă să implementeze și să extindă proiecte prin care sunt asigurate servicii de e-guvernare moderne către cetățeni.

Fondurile europene reprezintă în continuare colacul de salvare al informatizării administrației publice din România. Deși numărul proiectelor digitale crește de la an la an, conform unui raport recent publicat de Comisia Europeană – Indicele economiei și societății digitale (DESI) 2015 – în ceea ce privește serviciile publice digitale, România se situează pe locul 24 în rândul țărilor UE, un rezultat mai bun decât cel obținut anul trecut. Cu toate acestea, utilizarea serviciilor administrative online este în continuare cea mai scăzută din UE, o situație justificată în parte de nivelul scăzut de dezvoltare a serviciilor publice online.

Chiar dacă suntem codași în statistici, toamna anului trecut și primele luni ale acestui an au mai îmbogățit lista de proiecte IT&C interesante ale administrației publice locale.

Proiecte de e-guvernare în Suceava și Dolj
15 primării din judeţul Suceava în parteneriat cu Consiliul Judeţean Suceava implementează în prezent o soluţie e-guvernare, finanțată din fonduri europene. Proiectul „Implementarea de soluţii e-guvernare la nivelul a 15 U.A.T.-uri din Judeţul Suceava III”, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice, este implementat de CJ Suceava în parteneriat cu primăriile din Arbore, Baia, Ciprian Porumbescu, Dărmăneşti, Dolhasca, Drăguşeni, Fălticeni, Forăşti, Horodniceni, Ilişeşti, Izvoarele Sucevei, Preuteşti, Râşca, Udeşti şi Vadu Moldovei.

Obiectivul proiectului este de a creşte eficienţa, eficacitatea şi calitatea serviciilor oferite de administraţia locală, prin eficientizarea activităţii de înregistrare şi gestiune a Registrului Agricol, a fluxurilor şi documentelor asociate activităţii operative a primăriilor, utilizând mijloace specifice tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor.

Conform contractului, mentenanța proiectului va fi asigurată de CJ Suceava, pe o perioadă de cinci ani de la finalizarea proiectului.

Un alt proiect, în valoare de 1,5 milioane de euro, a fost anunțat la începutul acestui an de Consiliul Județean Dolj. Este vorba despre un sistem integrat de „e-administraţie”, care alături de proiectele „Sistem informatic geografic de management agricol la CJ Dolj şi UAT-uri” şi „Sistem informatic integrat privind gospodăriile şi exploataţiile agricole din judeţul Dolj” va fi derulat de Consiliul Judeţean, în parteneriat cu 45 de unităţi administrativ-teritoriale (UAT).

„Finanţarea a fost obţinută de CJ Dolj din fonduri europene, prin Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice. Cele trei proiecte prevăd achiziţionarea echipamentelor, a aplicaţiilor informatice şi implementarea unor sisteme integrate destinate gestionării în format electronic a Registrului Agricol, precum şi a unei serii de activităţi financiar-contabile, bugetare şi de evidenţă a taxelor şi impozitelor locale la nivelul primăriilor partenere”, a declarat Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj, citat de Agerpres. Cele trei proiecte vor ușura în mod semnificativ activitatea administraţiilor locale partenere, în special prin asigurarea unei evidenţe exacte a proprietăţilor şi suprafeţelor de teren ale contribuabililor.

Aplicații mobile la Brașov și Oradea
Unul dintre pionierii digitalizării activității instituționale, primăria Brașov, a anunțat tot la începutul acestui an că aplicaţia mobilă a instituției, disponibilă doar pentru utilizatorii de telefoane cu sistem de operare Android, a fost publicată şi în magazinul App Store, de unde poate fi descărcată, gratuit, de posesorii de telefoane şi tablete cu sistem de operare iOS. Aplicaţia oferă acces la informaţii cu privire la evenimentele culturale ale oraşului, la ştiri despre activitatea primăriei, a instituţiilor culturale, precum şi noutăţi privitoare la proiectele de dezvoltare orăşenească. Utilizatorii vor putea sesiza Dispeceratul tehnic al primăriei cu privire la problemele constatate în oraş, atât prin apelare directă din aplicaţie, cât şi prin completarea şi expedierea prin email a unui formular online. Aplicaţia oferă informaţii complete despre traseele turistice ale Braşovului, cel medieval, cel turistic şi cel arhitectonic, dar şi despre parcuri, muzee şi centrele de informare turistică. Direct din aplicaţie pot fi accesate pagina de Facebook a municipalităţii şi camere web care captează imagini live din câteva zone ale oraşului.

Din acest an și orădenii pot utiliza o aplicaţie cu ajutorul căreia vor putea transmite primăriei, implicit serviciilor publice locale, sesizări direct de pe smartphone-uri sau tablete. Aplicaţia Oradea City Report are ca obiectiv creşterea vitezei de comunicare cu cetăţenii, mai ales în privinţa sesizărilor care necesită intervenţii imediate, contribuind la mai buna implicare a cetăţenilor în problemele municipiului, precum şi la sporirea încrederii cetăţenilor în administraţia locală, scrie www.administratie.ro.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite