Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

A&C International pregateste o campanie agresiva de piata pentru 2007

26 Mai 2006



Sunt multi cei care „au facut bani” imediat dupa ’90. Insa cazurile acelora care au scris adevaratele povesti de succes in business sunt cu mult mai putine. A&C International, compania distribuitoare a produselor Autodesk in Romania si Cristian Dumitrescu, omul care conduce A&C de peste 15 ani, fac parte din aceasta categorie. Povestea „lor” a inceput in octombrie ’90, pe o piata plina de oportunitati, pe vremea cand firmele importante din domeniul CAD nu erau prezente in Romania.
Cristian-Dumitrescu
„Am lucrat in domeniul proiectarii asistate de calculator inca din anii ’80, cu precadere in consultanta si servicii. Cu ocazia unui targ international la care am participat reprezentand o firma canadiana, am decis sa deschid o companie de profil in Romania, care sa nu ofere doar consultanta, ci sa si vanda hardware si software dedicate domeniului proiectarii asistate. Acesta este, pe scurt, certificatul de nastere al A&C International.


La inceput, focusul meu a fost sa obtin distributia celor mai bune produse din industria de profil. In acest sens, am participat la toate targurile de CAD europene si americane si, in scurt timp, mi-am atins obiectivul. Primii angajati au fost studenti in ultimul an, in special in domeniul mecanic, pentru ca in portofoliul initial au intrat mai multe solutii pentru proiectare mecanica decat pentru alte domenii, cerintele pentru CAD nefiind foarte mari.


In primii ani, vanzarile evoluau lent pentru ca nu exista o lege a copyright-ului, iar numarul de PC-uri era foarte mic. Treptat, volumul vanzarilor a crescut, iar A&C International a ajuns astazi, de la 50.000 de dolari la o cifra de afaceri de 4 milioane de euro.”


Succesul este suma esecurilor plus unu. La drept vorbind, despre A&C International se poate spune ca a avut o singura cumpana majora si o suma de succese, desi hopurile economiei romanesti post-decembriste nu au fost intotdeauna un test simplu de trecut.


„In 1992, am pierdut peste 250.000 de dolari din cauza fluctuatiei accentuate a cursului valutar. A fost o mare lovitura, care ar fi putut insemna falimentul firmei. A durat ceva ani sa recuperam paguba. Dar asta ne-a motivat sa mergem intr-un ritm muuuult mai alert…


Momente fericite au fost multe, in special satisfactia de a accelera penetrarea procesului de proiectare pe calculator, datorita prezentei noastre pe piata, a produselor si informatiilor pe care le-am adus.


Spre exemplu, in 1992 ne-am propus ca toti potentialii utilizatori sa fie la o distanta nu mai mare de 150 km de un centru de training. Am contribuit astfel, printr-o donatie cu o valoare comerciala de 1.600.000 dolari, la formarea a 46 de centre de training in toata tara, cu toate dotarile necesare. In contextul in care, la vremea respectiva, training-ul in sine nu era un business pentru firmele private. In 2002 am donat peste 10.000 de licente educationale, in valoare comerciala de 64 de milioane de euro.


Un business de distributie include obligatoriu in reteta sa de succes un lant solid de parteneri. Pentru A&C, resellerii se afla in centrul strategiei de promovare pentru 2007, momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana. Sustinerea, specializarea si profesionalizarea resellerilor sunt atuurile pe care compania va miza tot mai puternic.


“Numarul, formatia profesionala si structura retelei de reselleri s-a adaptat continuu trend-urilor pietei, asa cum s-a intamplat si in cadrul Autodesk. Primii reselleri au provenit din mediul universitar sau din domeniul proiectarii asistate de calculator. Am avut la un moment dat o retea de 30 de reselleri, foarte buna pentru perioada in care vindeam doar AutoCAD si alte cateva aplicatii produse de alte firme. In prezent insa, incurajam specializarea reseller-ilor pe produse numite in jargonul breslei „verticale”, adica asignate unei industrii. Acum avem o retea mai restransa, de 14 reselleri, dar puternic specializata pe produse verticale Autodesk. Deci mai eficienta. In acest moment, lantul de distributie este specializat pe domeniul proiectarii mecanice, cadastrului si infrastructurii, arhitecturii si constructiilor. Cum facem evaluarea unui reseller? Grosso modo, suntem interesati de mai multe criterii care includ atat numarul de utilizatori noi, cifrele pe care le face pe produse verticale, activitatea de marketing, promovare, numar de angajati. Si, cel mai important, focusul reseller-ului pe Autodesk!


Intreaga retea de reselleri beneficiaza de instruire permanenta prin participarea directa la trainingurile Autodesk sau prin cursurile organizate de A&C International, imediat dupa participarea consultantilor proprii la training-uri in strainatate. Compania va organiza periodic training pentru vanzari, marketing si instruire tehnica pentru reteaua de reselleri autorizati. Acum avem in plan o strategie speciala de discount-uri in asa fel incat sa incurajam vanzarile de produse verticale. Vom incerca, de asemenea, sa oferim chiar si sprijin logistic pentru conferinte, targuri, roadshow-uri.”



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite