Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

A&C International pregateste o campanie agresiva de piata pentru 2007

26 Mai 2006




In ultima perioada, Autodesk si-a schimbat modelul de business atat prin achizitii, cat si prin investitii majore, iar portofoliul de produse s-a diversificat. Compania a investit peste 100 de milioane de dolari intr-un produs ca Inventor, a achizitionat foarte multe firme si a extins portofoliul cu produse din domeniul cadastrului si infrastructurii, al ingineriei civile, al proiectarii mecanice. Alegerea strategica a parteneriatelor dezvoltate local de A&C de-a lungul timpului a facut insa ca achizitiile globale efectuate de Autodesk sa devina operatiuni simple de implementat, A&C fiind deja distribuitor al produselor achizitionate.


„Dinamica pietei impune o continua schimbare a metodei de management. Focalizarea Autodesk pe verticale economice s-a manifestat inevitabil si in activitatea A&C International. As putea spune insa ca, in primii ani in care s-a decis orientarea pe verticale, Autodesk a trebuit sa tina pasul cu noi, pentru ca eram deja distribuitorii produselor pe care le-au cumparat. A&C distribuia Softdesk inca din 1992 cu o gama de produse din domeniul arhitecturii, constructiilor si mecanicii. Strategia A&C a fost sa ofere solutii specifice pe verticale economice inca de la inceput. Pe masura ce Autodesk a inceput achizitiile, incorporarea acestor produse a fost foarte simpla pentru noi deoarece eram verticalizati chiar din prima zi de activitate. A trebuit sa tinem pasul cu noile versiuni ale produselor si cu alte aplicatii care apar intre timp, dar si cu necesitatile pietei, pentru ca, daca acum zece ani nu ne interesa softul de proiectare de autostrazi sau de reabilitare de drumuri si canalizari – de infrastructura in general - acum suntem insa foarte interesati, atat noi cat si Autodesk.”


Pirateria afecteaza economia romaneasca in ansamblu, nu doar industria de software, afecteaza mediul sanatos de desfasurare a afacerilor datorita concurentei neloiale intre firmele care au software legal si firmele care folosesc software-uri piratate si, nu in ultimul rand, afecteaza vanzarile firmelor de software din Romania. A&C a initiat in perioada 1995-1996 o serie de campanii de legalizare atat prin acordarea de discount-uri considerabile, cat si prin acordarea de donatii, mai ales in mediul educational.


“O sa radeti, dar pirateria este o mare oportunitate de business. Mai mult decat atat, cred ca reducerea pirateriei nu trebuie sa se faca inca din prima faza prin metode punitive, ci printr-un program de educare a utilizatorilor. Trebuie sa le spunem ce au de pierdut folosind software pirat si ce avantaje au folosind soft-uri cu licenta. Campaniile de legalizare pe care noi le-am desfasurat in trecut au avut un efect exceptional in toate segmentele din piata. Chiar daca nu mai sunt promovate ca atare, acestea inca se desfasoara prin reteaua de reselleri autorizati. Firmele care decideau sa intre in legalitate semnau un contract de legalizare pe o perioada de timp clar delimitata, perioada in care aveau ragazul sa se legalizeze si sa negocieze un pret sau sa obtina discount-uri la volum. Cred ca peste 2 milioane de dolari au fost generati in acest fel, iar companiile acestea au devenit clienti si utilizatori fideli ai produselor noastre.”


Una dintre cele mai importante campanii educationale desfasurate de A&C a avut loc in mediul universitar. Compania a sustinut o activitate intensa de lobby atat pentru promovarea produselor Autodesk, dar si pentru constientizarea in randul studentilor a avantajelor aplicatiilor licentiate. Cu acest prilej, au fost donate catre institutii de invatamant peste 10.000 de licente educationale, avand la baza un parteneriat strategic incheiat in 1998 intre Guvernul Romaniei si Autodesk.


“A fost magulitor ca Guvernul Romaniei a realizat eforturile facute de noi si de Autodesk in Romania pana in acel moment. In urma acestui parteneriat, Autodesk a decis sa faca inca o donatie considerabila. Scopul acesteia a fost sa introducem produsele Autodesk in programul de invatamant al studentilor. Am vrut sa aiba acces cat mai multi oameni la ultimele aplicatii verticale care nu erau foarte bine cunoscute. Pe de alta parte, pentru mine a fost o bucurie sa pot dona si ajuta sistemul de invatamant in orice fel. Rezultatul a fost foarte bun: azi produsele verticale ale Autodesk din momentul acela sunt cunoscute de foarte multi studenti care termina facultatea.“


Intrarea in Uniunea Europeana, explozia proiectelor de infrastructura si cresterea economica generala fac sa se vorbeasca de o dublare a pietei numai prin reducerea pirateriei software (ceruta implicit de legislatia comunitara), sau de o crestere de 3-4 ori a pietei de proiectare, ceea ce va genera si pentru A&C mai multe oportunitati de afaceri. Chiar daca 90% din proiectarea din Romania se face cu produse Autodesk este inca loc suficient pentru crestere. Echipa A&C „e deja aliniata la startul pentru 2007”, dupa cum a declarat Cristian Dumitrescu, presedintele companiei.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite