Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Producătorii de automobile inteligente turează motoarele

27 Aprilie 2015




UE calcă accelerația
Până atunci însă, Comisia Europeană a decis să accelereze lucrurile și are în lucru o propunere legislativă care prevede ca noile vehicule ce se vor comercializa în cadrul UE cu începere din octombrie 2015 să fie echipate cu un sistem de apelare automată a serviciului de urgență 112 în cazul unui accident grav. Sistemul - botezat eCall - se conectează automat la rețelele operatorilor mobili și deschide o conexiune cu serviciul de urgență, către care transmite locația vehiculului și modelul acestuia. eCall se poate conecta automat, în funcție de gravitatea accidentului determinată pe baza semnalelor transmise de senzorii automobilului, sau poate fi inițiat manual de către șofer sau alte persoane.
Sistemul ar putea contribui - conform statisticilor CE - la salvarea a cel puțin 2.500 de vieți pe an și la îmbunătățirea cu 40% a timpului de răspuns în cazul accidentelor petrecute în mediul urban și cu 50% a celor produse în zonă rurală pe teritoriul UE. Specialiștii europeni se mai așteaptă ca, odată cu adoptarea acestuia pe scară largă în cadrul Uniunii, să se dezvolte noi tipuri de servicii în domeniul asigurărilor auto, cu aplicații imediate în cazul vehiculelor furate.
Pentru a preveni reticența viitorilor utilizatori ai eCall, promotorii proiectului legislativ susțin că sistemul nu va fi activat decât în cazul petrecerii accidentelor și nu va fi folosit pentru urmărirea vehiculelor. Argumentul sistemului "în așteptare" - care nu este conectat permanent la rețea - este considerat de către partizanii eCall ca o soluție eficientă și împotriva potențialelor intruziuni ale hackerilor.

Siguranța IT, un punct sensibil
Siguranța datelor reprezintă un aspect important pentru că problemele legate de securitatea IT sunt din ce în ce mai apăsătoare pentru industria auto odată cu dezvoltarea conceptului de smart cars.
Un exemplu de data recentă este cel al aplicației ConnectedDrive, cu care sunt dotate majoritatea vehiculelor produse de BMW. Soluția, care permite, printre altele, activarea mecanismului de închidere-deschidere a ușilor la peste 2,2 milioane de vehicule prin intermediul device-urilor mobile (identificate pe bază de SIM), prezintă un risc major de securitate la transmiterea datelor. Ceea ce înseamnă că hackerii care interceptează și decodează datele transmise pot accesa rapid informații din sistemul IT al mașinilor și chiar prelua controlul acestora.

În cazul de față, BMW a dat asigurări că a remediat problema, utilizând un protocol de criptare folosit în mediul bancar, dar situația este critică la nivelul întregii industrii auto. Așa cum o demonstrează o recentă anchetă realizată la inițiativa senatorului SUA Edward Markey în rândul a 16 producători prezenți pe piața nord-americană; BMW, Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Toyota, Volkswagen-Audi și Volvo. Raportul final arată că majoritatea producătorilor citați au declarat că nu știu și nu dețin mijloacele de a afla când și dacă sunt compromise informațiile transmise prin sistemele Bluetooth, Wi-Fi, de acces Internet, de monitorizare a presiunii pneurilor, de navigare, antifurt etc., cu care sunt dotate aproape toate noile modele pe care le scot pe piață. Jumătate dintre aceștia au indicat faptul că transmit wireless informații despre istoricul mașinii și modul în care aceasta a fost condusă către varii locații, apelând la servicii de comunicații furnizate de terțe părți, însă nu au putut preciza ce tehnologii folosesc pentru securizarea transmisiilor.

Fără a contesta importanța acestor avertismente, specialiștii IT&C argumentează că situația este similară celei cu care se confruntă întreaga industrie Internet of Things. Și dau asigurări că se va remedia rapid, o data cu apariția standardelor IoT unanim interoperabile, acceptate la nivelul întregii piețe. Care întârzie însă.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite