Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

GDC TELECOM: „Comunicaţiile unificate vor deveni un must pentru majoritatea IMM-urilor”

27 Aprilie 2015



GDC Telecom a fost una din firmele cu viziune, care a înţeles în urma cu 10 ani că viitorul aparţine comunicaţiilor bazate pe soluţii VoIP. Despre această migrare a soluţiilor telecom, despre explozia soluţiilor cerută de dinamica pieţei de call-center până la soluţii de comunicaţii în cloud ne vorbeşte fondatorul companiei, dl. director Gabriel Dulcu.



Anul trecut aţi împlinit 10 ani de când sunteţi pe piaţa românească de Unified Communications - comunicaţii unificate. Cum consideraţi că a evoluat aceasta? Cerinţele clienţilor s-au maturizat? Care este viziunea care vă conduce în evoluţia business-ului dvs. şi cum a evoluat acesta în ultimii ani?

Evoluţia pieţei româneşti a urmat îndeaproape tendinţa existentă la nivel global. Deşi încercări timide existau încă de la momentul apariţiei noastre pe piaţă, odată cu conştientizarea crizei economice, percepută la nivelul nostru undeva prin 2009, unificarea comunicaţiilor a devenit „un must“ pentru cele mai multe companii din piaţă. Trendul crescător s-a simţit imediat, odată cu necesitatea eficientizării activităţii acestora, a scăderii costurilor şi a găsirii unor soluţii economice de eliminare a limitelor hardware impuse de configuraţiile sistemelor tradiţionale de telefonie. Viziunea care ne conduce în business-ul nostru este legată în primul rând de oferirea unor soluţii şi produse care să îmbine pofta pentru "cel mai mic preţ" a pieţei româneşti, în continuare 'cost sensitive', cu performanţele foarte bune şi mai ales cu posibilităţile de scalabilitate facilă în viitor. Mergând pe acest principiu, oferirea de produse şi soluţii la unul dintre cele mai bune rapoarte performanţă - preţ din piaţă, cu posibilitatea de upgrade-uri convenabile în viitor (ce se traduce practic printr-un up-sales continuu), business-ul nostru evoluează de la an la an. Mai mult, în 2014 am lansat şi un magazin online, www.digital-city.ro, specializat pe telefonia VoIP, unde comercializăm atât produsele pentru care avem distribuţia exclusivă, cât şi alte branduri relevante în piaţă.

Cum consideraţi că s-a petrecut migrarea la soluţiile de comunicaţii VoIP de la Centralele clasice de întreprindere?
Migrarea nu s-a produs în totalitate deocamdată, chiar dacă trendul este crescător. Odată cu liberalizarea pieţei de comunicaţii electronice reglementate acum 10 ani şi apariţia operatorilor alternativi, tehnologia VoIP a început să fie utilizată pe scară largă. Tot mai mulţi operatori, inclusiv ex-incumbent, oferă azi trunchiuri SIP abonaţilor lor. Analizând statisticile anilor trecuţi, observăm că într-un clasament european, România se află undeva spre locul 20 ca număr de abonaţi VoIP, în schimb se află în primele 5 locuri ca tendinţa de creştere. Se ştie că durata medie de utilizare a unui sistem de telefonie este de circa 8 ani, aceasta însemnând că la fiecare 6-10 ani, o companie medie sau mare tinde să-şi înlocuiască echipamentele de telefonie. Previziunile indicau perioada 2010-2012 ca fiind un punct de maxim în migrări / up-grade-uri ale sistemelor de telefonie. Criza economică a diminuat însă apetitul antreprenorilor de schimbare a soluţiilor existente; putem constata însă că, începând cu anul trecut, piaţa este din nou în creştere.



Spre ce segmente de consumatori vă adresaţi cu fiecare din mărcile vândute de compania dvs?

În general, produsele şi soluţiile comercializate şi implementate de compania noastră se adresează mediului de business - de la SOHO, SME, Enterprise, până la carrieri. Oferim terminale IP de la Fanvil, centrale IP sau hibride de la Zycoo, hardware Asterisk & appliances, precum şi mediagateway-uri digitale şi analogice de la Synway, echipamente de networking de la Gaoke (multi-business service routers), practic întreaga gamă de echipamente necesare pentru realizarea unui sistem de comunicaţii unificate în orice companie, indiferent de mărimea ei. Furnizăm pentru operatori nu numai echipamente, dar şi soluţii complete de interconectare (pe protocolul SS7 spre ex.) sau soluţii complete pentru înregistrarea apelurilor utilizând tehnologiile CTI de la Synway. Ca noutate, de luna aceasta, compania noastră este distribuitor unic pentru România al 3CX, o companie multinaţională, specializată în comunicaţii unificate pe platforma Windows.

Prezentaţi avantajele soluţiei 3CX pentru servere Windows
În primul rând vorbim de reputaţie, despre uriaşul portofoliu de clienţi la nivel global (Pepsi, Boeing, American Express, McDonalds, Mitsubishi, Hugo Boss), despre funcţii, despre suport şi despre raport performanţă preţ. 3CX este un sistem complet de comunicaţii IP sub Windows (cu toate avantajele ce decurg de aici). Utilizarea platformei Windows 'on premises' sau 'in cloud' este sigură prin sistemele de update automat, administrarea şi mentenanţa fiind mai facile comparativ cu alte sisteme de operare. 3CX este o soluţie completă, beneficiind atât de un sistem de telefonie IP multifuncţional, cât şi de posibilitatea utilizării pentru apeluri a calculatorului personal (desktop sau laptop Mac, Windows), a unui telefon IP certificat (Fanvil spre ex.), a smartphone-ului (Android, iPhone) sau a interfeţelor WebRTC, de oriunde din lume. Aici vorbim de mobilitate, de reducerea costurilor, de securitate, de unificarea comunicaţiilor, inclusiv de soluţii hoteliere, de posibilitatea utilizării comunicaţiilor şi conferinţelor WEB video sau audio, de instant messaging integrat şi de multe alte facilităţi pe care vă invităm să le descoperiţi. Prin sistemul de tunneling criptat integrat pentru end-point-uri, soluţia 3CX este la acest moment una din cele mai sigure din lume.



Care ar fi avantajele unei soluţii customizate de call-center implementată de GDC Telecom?

Aşa cum deja aţi punctat, soluţiile de Call Center implementate de GDC Telecom au un plus prin flexibilitate, prin posibilităţile de customizare, de pliere pe nevoile clientului şi, nu în ultimul rând, prin scalabilitate. Prin oferirea de suport total, dedicat, de la faza de identificare a nevoilor reale ale beneficiarului, de la oferirea de consultanţă specializată sau de traducere a nevoilor acestora în specificaţii, până la faza de producţie cu tot ce decurge de aici - reconfigurări, dezvoltări ulterioare - suntem aproape de client în toate etapele colaborării. Un plus al soluţiilor noastre este dat de integrarea sistemului QueueMetrics de raportări specifice unui call center, sistem ce oferă toate statisticile şi componentele necesare monitorizării agenţilor, extrem de importante în orice activitate de Call Center.

Care ar fi avantajele unei soluţii de telecomunicaţii în cloud faţă de una aflată la beneficiar?
Avantajele unei soluţii de telecomunicaţii în cloud sunt legate în primul rând de uşurinţa în exploatare - creşte flexibilitatea, accesibilitatea, reduce costurile iniţiale, nu numai cu costul soluţiei dar şi investiţiile în infrastructura proprie de comunicaţii. Up-time-ul unei soluţii cloud este apropiat de 100% datorită utilizării sistemelor redundante, a back-up-urilor permanente (restaurarea fiind mult mai facilă, evitând pierderi costisitoare de date). Să nu uităm că soluţiile în cloud sunt administrate de personal calificat înalt specializat, beneficiind astfel şi de un plus de securitate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite