Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Investiţiile în tehnologie, prioritate strategică – directorii IT români se aşteaptă la acces mai bun la resurse şi la procesul decizional

27 Aprilie 2015



Un studiu efectuat, la sfârşitul anului trecut în rândul directorilor IT, arată că tehnologia reprezintă o prioritate strategică, iar directorii IT din România consideră inovaţia drept fundaţie a funcţiei IT, însă şi-ar dori să aibă mai multă autoritate în iniţiativele şi procesele de business.



Cel mai adesea, portofoliul de proiecte IT se concentrează pe obţinerea rezultatelor în afaceri facilitate de serviciile IT şi, într-o anumită măsură, în capitalizarea datelor organizaţiei şi o mai bună experienţă client prin intermediul tehnologiei.

Resursele IT curente - buget , oameni - nu ajung însă să echilibreze cererea din partea business-ului.

Pentru a reduce acest decalaj, directorii IT îşi doresc resurse suplimentare care să le crească capacitatea de livrare, cât şi procese agile de implementare care să reducă timpul de livrare, posibile numai cu multă implicare şi responsabilitate din partea business-ului, conform unui studiu realizat de Deloitte în rândul directorilor IT.

Studiul Deloitte a cuprins opiniile a peste 900 de directori IT din 49 de ţări.

Acelaşi studiu arată că inovaţia este considerată importantă în companii, dar primeşte o finanţare foarte mică în bugetele IT. În comparaţie cu CIO la nivel mondial, de două ori mai mulţi CIO din România consideră inovaţia la baza fundaţiei funcţiei IT şi inclusă în întreaga activitate a acesteia.

Nevoia de parteneriat cu business-ul transpare mai puternic ca oricând în contextul inovaţiei, când se urmăresc rezultate care nu au mai fost obţinute până acum, într-un mod diferit.

Componenta de schimbare organizaţională la nivelul organizaţiei IT, cât şi la nivelul întregii întreprinderi este accentuată de caracterul de noutate ale principalelor preocupări în zona IT – data analytics, private cloud, mobile enterprise, digital/multi-channel, a mai indicat studiul Deloitte.

Inovaţia vine din modelul de afacere sau din punctele de contact
O completare în sensul nevoii de parteneriat cu business-ul (responsabilii pentru dezvoltarea afacerii) vine şi din faptul că inovaţia poate să provină din mai multe arii, cum ar fi modelul de afacere, superioritate în procese, caracteristicile şi performanţa produsului, modelul de servire, canalul de distribuţie folosit, brandul sau experienţa clientului în utilizarea produsului sau serviciile de asistenţă.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite