Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Outsourcing-ul serviciilor de securitate o necesitate fireasca pentru orice gen de companie

26 Mai 2004



1. Conceptul de outsourcing


Outsourcingul inseamna transferul unei activitati din interiorul unei companii in exteriorul acesteia, ea urmand a fi prestata de o alta companie specializata in acest gen de activitate. Este un concept destul de vechi, care a fost actualizat si extins dupa inceputul crizei economice din 1999. Outsourcing-ul in ziua de azi a fost extins, de la anumite activitati extrem de specializate pana la activitati considerate clasice pentru o companie (recrutarea, contabilitatea sau gestiunea securitatii infrastructurii IT&C).


2. De ce outsourcing?


Principalul motiv este unul economic: reduce costurile si creste performantele in activitatile externalizate.
Cum se intampla asta? Sa luam exemplul unei banci pentru care nevoile de securizare a infrastructurii IT sunt deosebite. O astfel de organizatie probabil si-a luat cateva masuri de siguranta de gen firewall, solutie de intrusion detection, un sistem de management al identitatii si accesului, antivirus si altele asemenea. Avem deci de a face cu un set de tehnologii, fiecare raportand tot felul de evenimente, rapoarte care trebuie adunate, parcurse si interpretate. Cel care face acest lucru trebuie sa fie o persoana cu experienta in aceste tehnologii, sa aiba viziune asupra a ceea ce inseamna securitatea si sa faca treaba asta cu pasiune. Daca vrem ca acest lucru sa se intample permanent (24/7) avem nevoie de minim 4 asemenea oameni. Chiar si in conditiile de salarizare din Romania, costurile ating cifre importante, pentru ca cel in mainile caruia se afla securitatea unei banci trebuie sa fie un angajat foarte multumit de pachetul salarial sau motivational.


Ce se intampla in cazul in care am externaliza acest lucru? Contra unei sume lunare, aceste rapoarte sunt adunate, parcurse si interpretate de oameni specializati sa faca asta. Riscurile ca ceva nedorit sa se intample sunt acoperite printr-un Service Level Agreement (SLA), compania care presteaza acest serviciu fiind responsabila din punct de vedere juridic. Directorul bancii sau CIO-ul acesteia poate dormi linistit pentru ca si-a rezolvat acest aspect: sunt altii carora le-a transferat activitatea si care trebuie sa nu doarma in locul lui.


Acest outsourcing este practicat nu numai in domeniul securitatii datelor, ci mai ales in productia de software, in activitati de contabilitate si de recrutare de personal, in activitati de help-desk etc., Romania devenind un actor important pe aceasta piata datorita costului scazut al fortei de munca si calitatii inalte a prestatiilor.


3. Cine apeleaza la outsourcing?


In statele dezvoltate, mai toata lumea isi externalizeaza activitati, de la companii foarte mari pana la organizatii mici si mijlocii. Companiile mari prefera sa transfere aceste activitati unor companii specializate pentru ca au inteles ca acestea pot face lucrurile mult mai eficient in locul lor; in plus, prin asigurarea unui nivel ridicat al prestatiei printr-un SLA, sunt sigure ca lucrurile se vor intampla asa cum vor, ca nu trebuie decat sa ceara si sa astepte rezultate pe masura specificatiilor din contracte. In acest fel, specialistii IT din companiile mari pot sa se ocupe de lucruri mai productive pentru organizatie, de acele activitati care aduc plus-valoarea necesara pentru atingerea obiectivelor de business.


Companiile mici si mijlocii au inceput sa externalizeze tot mai mult aceste activitati dintr-un alt motiv: nu are rost si nu au bani sa plateasca personal specializat care sa faca aceste activitati in-house. In acest caz, ca si in cazul companiilor mari, este mult mai avantajos sa platesti lunar o suma rezonabila si predictibila pentru un serviciu de calitate.


4. Cum alegem prestatorul de servicii specializate?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite