Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„IT-ul «scapa» din mecanismele normale de prioritizare a investitiilor“

26 Mai 2006



Care sunt principalele dificultati pe care la intampina un vendor de IT pe segmentul de piata IMM?


Laurentiu Mandu, IBM BCS Romania: Exista anumite particularitati ale segmentului IMM, care sunt mai mult sau mai putin specifice pietei romanesti. As mentiona aici trei dintre ele: lipsa unei planificari pe termen lung, nealocarea de resurse dedicate in proiectele IT si falsa perceptie ca IT-ul nu costa. Lipsa planificarii pe termen lung se resimte, cred, datorita mediului foarte dinamic din piata romaneasca. Companiile romanesti de succes sunt cele care au reusit sa sesizeze oportunitatile si sa le fructifice imediat, de aceea orientarea lor este una mai degraba oportunista, pe termen scurt. Numai ca, odata cu cresterea dimensiunii afacerii, proiectele devin mai complexe si mai de durata, sistemele care sustin procesele si circulatia informatiei devin si ele mai complexe si mai greu de intretinut. Al doilea punct pe care l-am mentionat se refera in special la proiectele informatice de o oarecare complexitate. Aceste proiecte necesita o implicare a clientului pe toata durata lor si, din pacate, acest lucru de multe ori nu se intampla. Clientii au tendinta sa isi aloce toate resursele la activitatile de zi cu zi, considerand ca implementarea sistemelor informatice e treaba furnizorului. Si abia la sfarsitul proiectului constata ca ceea ce s-a implementat nu e de fapt ceea ce au dorit ei. In ceea ce priveste ultimul punct – daca in companiile mari sau in pietele mai mature managerii sunt obisnuiti ca, in ciclul de bugetare, trebuie sa aloce o anumita parte din cifra de afaceri pentru IT, la noi nu prea se intampla asta. Exista o perceptie conform careia in IT se poate face orice, gratis. Adica fara alte costuri decat salariile celor din departamentul IT, care oricum se platesc. In felul acesta, IT-ul „scapa“ din mecanismele normale de prioritizare a investitiilor si consecinta este fie nealocarea de resurse financiare suficiente intr-o zona foarte importanta pentru functionarea afacerii, fie lipsa unei alinieri intre investitiile din IT si directia companiei.
Laurentiu-Mandu
Ofertele IBM au fost concepute la nivel de corporatie sau au fost redefinite pentru IMM-urile romanesti?


Laurentiu Mandu, IBM BCS Romania: Pentru companiile mari, solutiile se construiesc preponderent pe specificul clientului, in timp ce pentru sectorul IMM solutiile sunt mai mult de tip „out-of-the-box“, solutii predefinite, prin implementarea carora clientii IMM pot beneficia de experienta IBM in lucrul cu alti clienti similari.


Cat de mult conteaza consultanta in gestionarea acestor conturi?


Laurentiu Mandu, IBM BCS Romania: Evident, rolul principal in evitarea si rezolvarea acestor probleme si consecinte revine managementului companiilor si mai ales directorului de IT. Rolul consultantului este acela de a veni in ajutorul managementului clientilor in identificarea acestor probleme, intelegerea impactului si gasirea de solutii pentru rezolvarea lor. Ceea ce duce la cresterea increderii clientilor si la stabilirea unei relatii pe termen lung, din care ambele parti au de castigat.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite