Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Simplus extinde plata prin mobil pe noi verticale industriale

27 Aprilie 2015



Cunoscut ca milionarul din SMS, Dan Boabeș, CEO Simplus, este cel care a adus serviciile de premium sms în România şi profesionistul care a dezvoltat primele tehnici şi aplicații de interactivitate prin sms cu sistemele de televiziune şi media, în general. Astazi, dincolo de televotingul de la Eurovision, introduce plăţile mobile în aplicaţii revoluţionare din domenii ca automate de vending, parcări, transport urban sau sănătate.

Cum consideraţi că a evoluat piaţa serviciilor cu valoare adaugată, pe fondul scăderii drastice a bugetelor de publicitate şi a încercării pe care o fac firmele de media, televiziunile, să-şi completeze veniturile din surse alternative?

Această tendinţa a ajutat cumva soluţiile cu valoare adăugată, în sensul că orice canal media încearcă să-şi păstreze veniturile la un nivel acceptabil, în ciuda scăderii nivelului de încasări din publicitate, serviciile cu valoare adăugată fiind o variantă la monetizare.
S-a observat astfel o apetenţă sporită a canalelor media de a implementa soluţii inteligente de interacţiune cu consumatorul de media şi aceasta presupune o integrare pe canale multiple, dincolo de cele clasice, adică comunicarea prin aplicaţii mobile, website, platforme de socializare. De aici apare partea de dezvoltare de soluţii complexe de monetizare, adaptate la tendințele actuale.

Cum vedeţi viitorul în piaţa serviciilor de plată şi de entertainment pe mobil?
Aici sunt două direcţii: vorbim de piaţa platformelor mari, de storuri, ca Appstore, Play Android. Sunt cele care polarizează atât conţinutul, cât şi utilizatorii, și atrag în continuare volume mari în cadrul soluţiilor de plată, gen achiziţii de aplicaţii şi opţiuni în cadrul acestora.
A doua direcţie importantă pe care o văd este plata pentru serviciile reale, nu neaparat cele digitale, cum ar fi zona de transport public, de parcare, zona de vending, cele care acum încasează cash în proporţie de 99%. Trecerea acestora într-o zonă de tranzacţii electronice nu este simplă, dar nici imposibilă, sunt nişte verticale cu volume foarte mari, sute de milioane de euro anual, şi reprezintă pentru utilizatori un avantaj prin comoditatea achiziţiei. E mai simplu să achiţi de pe mobil biletul de autobuz, decât să găseşti un chioşc la sute de metri.
România poate fi un exemplu pentru regiune şi fac analogia cu zona de dezvoltare a internetului. Aici România a sărit nişte etape. Zona de Internet , de transmisii de date s-a dezvoltat direct pe backbone de fibră optică, fibra ajungând în reţeaua de abonat, spre deosebire de Occident unde se merge încă pe infrastructura de cupru. De exemplu, dacă ai 10MB în Germania este considerat broadband, deoarece infrastructura utilizată este cea de cupru prin soluții DSL. În România vorbim de soluţiile Gigabit la client. Cred că acelaşi lucru se poate întâmpla şi în contextul plăţilor mobile. Au fost proiecte pilot eşuate în UK sau Franţa, deoarece utilizatorul occidental este obişnuit să plătească cu “plasticul”, are soluţii de plată electronică, schimbarea comportamentului fiind mai dificil de făcut de la o plată electronică la altă plată electronică, faţă de trecerea de la o plata cash la una electronică. România are o oportunitate în acest sens, este un avantaj că infrastructura de încasare nu este atât de bine dezvoltată

Ce aţi adus nou în ultimul timp? Am văzut că aţi achiziţionat site-uri web de mare interes, cum ar fi transporturban.ro sau alte afaceri din zona de Internet.
Simplus a fost prima companie care a lansat soluţia de plată pentru bilete de autobuz, soluţie complet securizată care a fost introdusă în mai mult de 10 orașe din România. De asemenea, soluţiile de plată a parcării sunt implementate în câteva oraşe din ţară.
Sperăm să ajungem până la sfârşitul anului la 1000 de automate de vânzare în care opţiunea de mobile payment să fie complementară celei cu numerar. Achiziţia transporturban.ro a fost un moment important pentru strategia noastră de dezvoltare. Există mulţi clienţi care achiziţionează bilete prin aplicaţie. Implementarea soluţiei de plată în aplicaţie era de neevitat, avem astăzi câteva sute de mii de clienţi activi.
La fel, vor exista aplicaţii mobile pentru a încheia o tranzacţie în faţa automatului de vânzare.

SimPlus este lider de piaţă. Ce cotă deţine din piaţa de plăţi pe mobil?
Am avut anul trecut cca. 1 milion de tranzacţii numai din transport public, număr dublu faţă de 2013, ceea ce indică o bună adopţie din partea utilizatorilor a soluţiei de plată şi demonstrează că este o soluţie de care piaţa are nevoie. Am încercat să oferim şi soluţii customizate pentru verticalele pe care acţionăm. Oferim de exemplu posibilitatea călătorului să afle în aplicaţie care este ruta optimă dintre punctul A şi punctul B. În zona medicală, unde avem soluţii cu valoare adăugată, venim şi cu soluţii care să înlesnească comunicarea medic-pacient. S-a ajuns la o complexitate mare pe care trebuie să o deservim, soluţia de plată prin SMS fiind doar o parte a soluţiei de monetizare.

Continuare pe www.marketwatch.ro



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite