Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Pentru SAP, companiile medii reprezinta un sector strategic“

26 Mai 2006



Cum abordeaza SAP piata locala de IMM?


Ioana Pana, SAP Romania: Companiile medii au nevoie de solutii software mature, stabile, performante, care sa le sustina cresterea pe termen lung si sa le ofere avantaje competitive. Pentru SAP, companiile medii reprezinta un sector strategic, atat la nivel mondial, cat si local. Experienta noastra arata ca sectorul companiilor mijlocii intampina aceleasi provocari si are nevoi foarte apropiate de cele ale companiilor mari, insa la scara mai redusa. De aceea, SAP face accesibila companiilor medii experienta castigata in proiectele derulate de companiile mari din intreaga lume, prin oferirea celor mai bune practici de afaceri specifice industriilor in care activeaza. Strategia SAP pentru acest sector se bazeaza pe oferta de solutii preconfigurate pe baza celor mai bune practici, cu scop definit, implementabile intr-un interval de timp scurt (3-4 luni), solutii care pot fi extinse in viitor, in mod natural, pe masura ce nevoile companiilor evolueaza. Datorita metodologiei de implementare folosite, o metodologie specifica companiilor medii, datorita acceleratorilor de implementare si mai ales expertizei consultantilor nostri, aceste solutii sunt deosebit de atractive si competitive pe aceasta piata. Ca exemple - SAP Baseline Package (bazat pe mySAP ERP) si SAP CRM Sales Express (bazat pe mySAP CRM) – sunt aplicatii cu scop fix, functionalitati bine definite si timp redus de implementare, raspund necesitatilor companiilor din Romania care vizeaza o dezvoltare pe termen lung.
Ioana-Pana
Exista o incadrare interna a ceea ce reprezinta un IMM?


Ioana Pana, SAP Romania: Nu credem ca cifra de afaceri, ca unic criteriu, este foarte relevanta, exista si alte criterii in baza carora decidem daca o companie este pentru noi un potential client. Daca ne referim la doi dintre principalii indicatori pe care ii consideram in segmentarile noastre interne, ne-am propus sa ne adresam cu solutii specifice companiilor cu o cifra de afaceri de minim 3 milioane de euro si mai mult de 10 angajati, cu o complexitate a proceselor care sa justifice implementarea unei solutii ERP.


In ce masura ofertele au fost concepute la nivel de corporatie sau au fost redefinite pentru IMM-urile romanesti?


Ioana Pana, SAP Romania: Ca o practica generala, este mult mai eficient sa folosesti experienta altora decat sa „reinventezi roata“. Asa am procedat si noi cand am decis sa facem accesibile aceste solutii companiilor din Romania. Solutiile SAP Baseline Package, CRM Sales Express si SAP Business Intelligence erau solutii deja validate pe pietele internationale, mature, stabile la momentul la care s-a decis localizarea si adaptarea lor la mediul economic din Romania. Solutiile propuse de noi corespund tuturor reglementarilor legislative din Romania, au interfata in limba romana si in plus asigura conformitatea cu legislatia Uniunii Europene. Prin aceasta abordare am dorit sa asiguram clientilor nostri confortul unei investitii intr-un sistem verificat si validat si, implicit, un risc scazut.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite