Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Creşteri impuse

26 Mai 2015



Nevoia de supravieţuire în noile condiţii ale jocului economic face necesară continuarea investiţiilor în IT, chiar dacă bugetele alocate acestuia vor suferi transformări din punct de vedere al zonelor de alocare. România nu face excepţie de la această tendinţă.

Cele de mai sus reprezintă concluzia sintetică a prezentării susţinute de Eugen Schwab-Chesaru, reprezentantul Pierre Audoin Consultants (PAC), una din cele mai importante firme de cercetare de piaţă în domeniul IT din lume, cu ocazia recent încheiatei conferinţe 2015 CIO Conference.

Oficialul PAC a arătat că, în urma cercetării efectuate, principalele zone unde există bugete IT de investiţii în următoarele 12 luni şi dincolo de această perioadă sunt digital customer service, digital marketing, digital commerce, customer analytics şi digital content & applications. Datele prezentate certifică tendinţa existentă de câţiva ani buni de zile privind redirecţionarea celor mai semnificative investiţii în IT de la zona B2B (business-to-business) la zona B2C (business-to-consumer).

Schimbarea de orientare privind investiţiile în IT duce, evident, şi la o modificare a structurii de interes privind zonele de cheltuieli legate de suportul pentru astfel de investiţii. Dacă cheltuielile legate de asigurarea securităţii datelor nu reprezintă altceva decât o confirmare a faptului că această zonă tinde să devină principala prioritate în termeni de IT, alocarea de fonduri tot mai mari pentru zone precum transformarea digitală sau managementul aplicaţiilor sunt expresii ale aceleiaşi tendinţe de a se pune accent pe experienţa finală a consumatorilor ca factor de succes al afacerii.



Foarte important pentru companii, conform lui Eugen Schwab-Chesaru, este faptul că acestea sunt nevoite să crească bugetele IT de investiţii şi cheltuielile de suport în condiţiile existenţei unor provocări extrem de serioase. Cea mai importantă dintre aceste provocări, reducerea costurilor, nu reprezintă o noutate, deoarece defineşte de aproape un deceniu aproape tot ce înseamnă alocări de fonduri pentru proiecte şi procese în cadrul companiilor.
Reducerile de costuri sunt însă ajunse tot mai mult din urmă ca pondere de către provocările legate de asigurarea securităţii IT din companii. Mai nou, a treia provocare ca pondere, legată aproape direct de reducerea costurilor, este aceea a optimizării proceselor din firme, fapt care reprezintă deschiderea unei imense oportunităţi pentru furnizori de soluţii legate de concepte relativ noi pe piaţă, precum Business Process Management sau BPM.

Noi provocări
Alte provocări importante menţionate în studiul PAC sunt cele privind schimbarea nevoilor consumatorilor şi adaptarea furnizorilor la aceste schimbări, impactul digitalizării vieţii, optimizarea experienţei utilizatorilor. Nu în ultimul rând, o provocare din ce în ce mai mare este reprezentată de lipsa talentelor IT care să ajute prin capabilităţile dezvoltate la adresarea cu succes a provocărilor mai sus menţionate.
Ultima dintre aceste provocări se numără printre cele care are un impact direct asupra României, o ţară recunoscută în ultimii ani pentru creierele IT generate. Provocarea se referă la zonele IT cu cel mai mare impact în prezent, precum conceptele de cloud computing, BYOD, analytics şi big data. Analiza PAC reliefează, de altfel, că în urmatorii 2 ani bugetele IT din companii se vor orienta astfel: cybersecurity 49%, cloud computing 45%, mobilitate 38% şi big data 36%.

Creşterea big data

Reliefată în context a fost în special tendinţa legată de big data, un concept care începe să genereze o piaţă de afaceri din ce în ce mai consistentă. Conform PAC, dimensiunea actuală a acestei pieţe, la nivel global, este de 10 miliarde euro, urmând a ajunge la 65 miliarde euro peste trei ani. Creşterile cele mai mari sunt anticipate pentru America de Nord şi Europa de Vest. În zona Europei de Est, PAC anticipează investiţii de 128 milioane euro în soluţii big data pentru următorii trei ani. În această regiune, România deţine actualmente o pondere de circa 4-5%, însă volumul investiţiilor în soluţii big data pe plan local este şi aici anticipat a creşte până la 40 de milioane euro până în 2018.
Rămâne de văzut în viitorul apropiat cât de mult se vor alinia companiile cu activitate în România la tendinţele şi anticipările exprimate de PAC. Şi asta deoarece problemele cronice ale pieţei locale legate de sursele slabe de finanţare sunt departe de a-şi fi găsit o rezolvare. Speranţa, însă, moare întotdeauna ultima.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite