Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

KPMG: Inovația īn Tehnologie

22 Iunie 2015



Liberalizarea tehnologiilor și a cunoștințelor favorizată de soluțiile Cloud, de mobilitate și rețelele de socializare deschid oportunități exponențiale spre dezvoltarea și adoptarea de noi tehnologii.

Concluziile sondajului global „The changing landscape of disruptive technology” realizat de către KPMG indică faptul că Internet of Things (Internetul lucrurilor), Imprimarea 3-D și biotehnologia/industria medicala se regăsesc în portofoliul tehnologiilor emergente generate de folosirea soluțiilor Cloud și a celor de mobilitate. De asemenea, aceste rezultate subliniază creșterea susținută a volumelor de date și a soluțiilor de analiz[ a acestora (D&A), a tehnologiei în industria auto (auto-tech) și a folosirii inteligenței artificiale.

Se observă o tendință de creștere semnificativă al acestui tip de tehnologii, ca rezultat al mai multor factori, de la oportunități macroeconomice până la stimulente locale și datorită unui motor de inovație tehnologică în continuă creștere care favorizează o accelerare a inovației de tip disruptiv la nivel global. Interconectarea acestor tehnologii conduce la apariția unor noi modele de afacere și favorizează inovația în multe sectoare industriale.

Un Trio (ne)așteptat
Imprimarea 3D, Internetul lucrurilor-IoT și biotehnologia/sectorul medical au urcat în TOP 5 al tehnologiilor inovatoare, potrivit concluziilor sondajului Inovația în Tehnologie, realizat de KPMG la sfîrșitul anului 2014.
Acest Trio se regăsește laolaltă cu un numar incremental de tehnologii care câștigă avans, produce tulburari (pozitive) în cadrul sectoarelor industriale şi generează noi modele de afaceri. Imprimarea 3D, Internetul lucrurilor-IoT şi biotehnologia/Tehnologia Informatică în sectorul medical, au fost fiecare selectate de un numar dublu de respondenţi comparativ cu anul trecut, lucru care a dus la promovarea acestora în ierarhia tehnologiilor inovatoare analizate în cadrul studiului KPMG. Concluziile globale au evidenţiat de asemenea impactul continuu al soluțiilor de tip Cloud şi al celor de Mobilitate, precum și creșterea susținută a volumului de date și soluțiilor de analiză a acestora, tehnologiei în industria auto şi al folosirii inteligenței artificiale. Este de așteaptat ca aceste tehnologii inovatoare să transforme companiile și să genereze noi tehnologii, indispensabile consumatorilor.
“Tehnologiile privitoare la Internetul Lucrurilor şi M2M sunt în continuă dezvoltare zilele acestea, dar ca orice altă tehnologie nouă, acestea vin cu un bagaj plin atât de beneficii, cât şi de provocări”, spune Gheorghe Vlad, Senior Manager în cadrul departamentului de Consultanță IT al KPMG Romania. “Printre beneficiile vizibile se numără creșterea eficienței generate de tehnologiile casnice conectate, accesul mai uşor la informaţii personalizate în timp real, dar și o creştere a productivității personale”, continuă acesta.

“Cresterea rapidă a acestui portofoliu de tehnologii este generat de câțiva factori, pornind de la oportunități macroeconomice până la stimulente locale și, mai mult, de un motor de inovație tehnologică în continuă creștere, care favorizează o accelerare a inovației de tip disruptiv la nivel global. Interconectarea acestor tehnologii conduce la apariția unor noi modele de afacere și favorizează inovația în multe sectoare industriale”, explică Mihai Rada, Director în cadrul departamentului de Tehnologie, Media și Telecomunicații al KPMG. “Directorii executivi din toate industriile trebuie sa stabilească strategia potrivită pentru a depăși competiția existentă, precum și noii competitori. Inovația în tehnologie creează oportunitatea de a adauga o valoare crescută serviciilor oferite clienților şi permite monetizarea de noi modele de afaceri apărute în urma tehnologiilor inovatoare.”

Monetizarea tehnologiilor IoT
IoT (Internetul lucrurilor) și aplicațiile sale practice sunt un exemplu de oportunitate de creștere generată de soluțiile de mobilitate. În studiul KPMG, directorii de companii de tehnologie cred că comerțul inteligent (20%) are cel mai mare potențial de a genera câștiguri ca rezultat al adoptării tehnologiei de tip IoT, urmat de automatizarea locuințelor (14%), și supravegherea/securitatea și interacțiunea socială (ambele la 12%).

“Toate bune până aici” afirmă Mihai Rada, “dar să nu uităm că aceste oportunități de creștere vin la pachet cu noi provocări, precum acceptarea de către clienți, complexitatea tehnologică sau capabilitatea de a măsura randamentul investițiilor, pe care trebuie să le luăm în considerare când planificăm trecerea la noile tehnologii”.

Transformarea industriei
Dat fiind potențialul de câștig al comerțului bazat pe IoT, concluzia din studiul KPMG este că piețele de consum se regăsesc în top 5 industrii la nivel global, de la care se așteaptă cea mai mare transformare în următorii 3 ani ca rezultat al dezvoltării tehnologiilor emergente. Cele 5 sunt tehnologia (21%), piețele de consum (12%), industria medicală (11%) și industria auto/de transporturi (10 %). Concluziile sondajului pe această temă au fost ușor diferite în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, comparativ cu rezultatele globale și din alte regiuni: în top 4 au fost tehnologia (16%), urmată de industria medicală și cea energetică (fiecare 12 %) și tehnologia aero-spațială și de apărare (11%).



Moneda digitală

Moneda digitală (i.e. Bitcoin/ Blockchain, etc.) este una din tehnologiile emergente care pot impacta un sector sau o industrie, iar decizia ca acestea să fie adoptate ca metodă de plată în următorii ani depinde de la țară la țară. Procentul respondenților care cred că este posibil ca moneda digitală să producă interferențe în industria bancară și a plăților în următorii trei ani arată o diferență semnificativă între diferite regiuni ale lumii: în timp ce în Statele Unite numai 15% au susținut acest lucru, un procent mult mai mare din China și zona Asia-Pacific sunt convinși de faptul că moneda digitală va avea un impact major asupra industriei de plăți (53 % în zona Asia-Pacific și un procent masiv de 70% în China). Europa și Orientul Mijlociu se situează între cei doi poli, cu un procent de 32 % de respondenți care susțin ideea că monezile noi precum Bitcoin/ Blockchain vor avea un impact serios asupra industriei plăților.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite