Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Solutie SWIFT de eficientizare a operatiunilor corporatie-banca

26 Mai 2006




Pentru a exemplifica acest lucru ne vom referi, pe scurt, la RECONCILIERE. In orice banca, garantia desfasurarii in bune conditii a tranzactiilor cu bancile corespondente este data dupa ce se reconciliaza extrasul de cont cu platile si incasarile efective. Practica a aratat ca reconcilierea automata se face intr-un procentaj care variaza intre 60% si 80%. Este un serviciu intern al bancii, pe care, modificat, aceasta il poate oferi unui grup de clienti corporatisti. Cum? Adaugand ca date care trebuie reconciliate, pe langa extrasul de cont, si mesajul SWIFT corespunzator, facturi si ordine de plata.


Care mare «fabrica de facturi» nu ar dori sa vada, in timp real, ca facturile ei sunt acceptate de beneficiari, ca ordinele de plata au fost emise, ca mesajul SWIFT a fost primit, ca banca a efectuat transferul in cont si poate sa dispuna, folosind acelasi sistem, de exemplu, un plasament over-night? Si toate aceste lucruri nu in multe zile, cat dureaza inchiderea acestui ciclu in mod normal, si numai dupa primirea extrasului de cont, deci in nici un caz in timp real! Toate aceste lucruri pot fi realizate conectand, de fapt, sistemele de back-office (al bancii si ale corporatiilor), folosind un mediu integrator, optimizat pentru gestiunea in timp real a tranzactiilor financiare, gen qPayIntegrator, impreuna cu modulul de reconciliere ReconS.


Clienti posibili? Orice fabrica impreuna cu distribuitorii ei. Care domeniu se potriveste? Care nu? O fabrica de bere cu distribuitorii ei, o otelarie cu distribuitorii ei mari, o fabrica de autoturisme si celelalte entitati semnificative ale industriei orizontale etc.


Practic, orice piata centrata in jurul unei mari companii impreuna cu jucatorii ei importanti si care, in cadrul grupului, emit facturi in numar semnificativ constituie un grup de clienti important pentru orice banca.


Cum poate o banca sa-si identifice clientii eligibili? Ii sorteaza descrescator dupa numarul de incasari, ii opreste pe primii 50, apoi ii sorteaza crescator dupa numarul de clienti ai fiecarei corporatii.


Alte tipuri de afaceri eligibile? Urmari-ti-ne in numerele viitoare ale revistei!...



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite