Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Altele >> Stiri si comunicate

Studiu: Educarea clientilor, o prioritate pentru peste 90% dintre companiile din domeniul IT&C

01 Iulie 2015



NNC Services, agenția de marketing și comunicare specializată în servicii pentru domeniul IT&C și tehnologie a anuntat rezultatele studiului “Comunicare și PR în domeniul IT din România”.

Studiul are la bază răspunsurile a 120 de reprezentanți - directori de marketing și comunicare, directori de vânzări, CEO, specialiști marketing și comunicare - și analizează percepțiile acestora în legătură cu acțiunile din sfera relațiilor publice și rezultatele acestora. 29% dintre respondenţi provin din companii cu până în 10 angajați, 37% din companii cu 11-50 angajați, 13% din companii cu un număr de angajați între 51 și 100, 8% din companii cu 101-200 de angajați și 14% provin din companii cu peste 200 de angajați.

Evenimentele de profil, principala metodă de promovare
Potrivit rezultatelor studiului, principalul mijloc de promovare pe care îl folosesc companiile de IT din România îl reprezintă participarea la evenimentele de profil (80% dintre companii), urmat de promovarea produselor și serviciilor prin acțiuni de direct marketing - campanii de mail și telemarketing (64% dintre companii). Mediul online reprezintă un important canal de comunicare, 40% dintre respondenți promovându-se prin Google Adwords, 36% cumpărând spațiu publicitar pe site-uri și aproape 29% folosind propriul blog de companie pentru a se promova.

Educarea clienților, prioritatea principală
Prin implementarea activităților de PR majoritatea companiilor (68%) urmăresc creșterea oportunităților de afaceri prin promovarea noilor produse sau servicii și a aspectelor care le diferențiază de concurență. Pe o piață emergentă, prioritatea principală a companiilor de IT este aceea de a-și educa clienții cu privire la tehnologiile care uneori sunt foarte complexe. 93% dintre companii consideră că trebuie sa le furnizeze clienilor materiale informative pentru a-și putea vinde serviciile și soluțiile software sau hardware.

Acțiunile de PR, esențiale pentru recrutarea specialiștilor IT
Activitățile din sfera relațiilor publice (comunicate de presă, interviuri în presă, evenimente de recrutare, cursuri și seminarii gratuite pentru specialiștii IT) diferențiază companiile în percepția potențialilor angajați, influențând alegerea unui angajator în detrimentul altuia. 38% dintre intervievați declară că în urma activităților de comunicare a crescut semnificativ interesul de angajare al specialiștilor în companiile pe care le reprezintă. Ca un efect al acestui trend, în 12% dintre companiile intervievate activitățile de comunicare sunt preluate și implementate în departamentele de resurse umane.
„Este necesar să analizăm și să înțelegem care sunt nevoile de comunicare ale companiilor IT&C din România. Ca în orice alt domeniu, sarcina departamentului de PR este de a construi o relație strânsă, bazată pe încredere și profesionalism, între o afacere și diferitele categorii de public. În urma colaborărilor pe care le-am avut cu firmele de IT&C din România am observat că serviciile de PR au început să ocupe uneori un loc în planificarea strategică, dar per total nu sunt privite ca un must-have, cum se întâmplă în SUA sau Europa de Vest.” Loredana Niculae, CEO NNC Services



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite