Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Educatie >> Stiri si comunicate

Samsung dezvolta o aplicatie vocationala pentru generatia digitala

02 Iulie 2015



Samsung Electronics România va lansa o aplicație vocațională pentru tânăra generație, în cadrul programului de educație digitală inițiat în urmă cu patru ani, care își propune să ghideze tinerii către meseriile viitorului.

„Evoluția programului a fost influențată de insight-urile culese chiar de la beneficiarii săi. An de an, am aflat mai mult despre ce își doresc tinerii și ce nevoi au aceștia pentru a fi competitivi pe o piață a muncii în continuă schimbare. De aceea, în 2015 venim cu un instrument util și practic dedicat generației digitale, o aplicație vocațională prin care să își poată evalua aptitudinile, să afle ce meserie li se potrivește, ce abilități digitale le sunt necesare, dar și ce parcurs educațional pot urma în această direcție. Aplicația va face parte din roadshow-ul Samsung Trends of Tomorrow din această toamnă și ne propunem să ajungem la peste 10.000 de elevi de liceu”, a declarat Sabina Știrb, Public Affairs & Corporate Citizenship Manager în cadrul Samsung Electronics România.

Prin programele sale de educație digitală, Samsung România a ajuns până acum la peste 25.000 de tineri și peste 200 de profesori. Caravana Trends of Tomorrow a fost prezentă în cele mai importante licee din țară, cu scopul de a inspira, educa și familiariza liceenii cu abilitățile digitale și tendințele pe piața muncii. Totodată, prin programele dedicate Smart Classroom și Tech Institute, peste 2.000 de tineri studiază ca beneficiari constanți în ecosisteme digitale.

În 2014, în cadrul caravanei Trends of Tomorrow, derulată în parteneriat cu D&D Research și eJobs, peste 8.000 de tineri au completat teste de orientare vocațională etalonate și calibrate pe populația din România (Holland – orientare vocațională, BFQ - personalitate, IST - inteligență) care să îi ghideze în alegerea carierei care li se potrivește. Analiza acestor rezultate ne-a permis să identificăm câteva dintre provocările cu care noua generație digitală se confruntă în găsirea unui job, iar concluziile au fost punctul de plecare pentru programul din acest an.

„Proiectul derulat pe parcursul anului trecut a demonstrat cât de necesare le sunt elevilor instrumentele de orientare profesională. La nivel personal, elevii au putut afla informații utile despre domeniile către care se pot orienta pentru a atinge potențialul maxim în carieră. Iar la nivel de ansamblu, analizând integral rezultatele acestor teste, putem trage concluzii valoroase și putem stabili pași clari pentru a-i încuraja pe elevi să se orienteze spre profesiile care li se potrivesc cel mai bine și care sunt necesare pe piața muncii”, a declarat Dan Petre, partener D&D Research, fondator al proiectului pemeserie.ro.

În urma analizei acestor date, am observat că există o discrepanță între meseriile la care tinerii aspiră, pe de o parte, și personalitățile lor, precum și potențialul pe care îl oferă piața muncii, pe de altă parte.
În topul preferințelor apar următoarele meserii: programator (14,6%), inginer de sistem în informatică (11%), avocat (10,7%), manager business (9,7%), actor (8,5), medic chirurg (8,4%), contabil (6,6%), medic cardiolog (5,3%), farmacist (5,1%), arhitect (5%). În schimb, profilul personalității lor care arată că aceștia sunt firi sociabile, cărora le place să interacționeze cu ceilalți și să dezvolte prietenii, îi recomandă mai degrabă pentru meserii umaniste și zona de servicii.

Pornind de la aceste informații, Samsung își propune ca în 2015 să încurajeze tinerii să-și exploreze potențialul profesional printr-o abordare atât creativă cât și științifică. Pentru a simplifica acest proces și a ajunge mai ușor la publicul țintă, programul Trends of Tomorrow 2015 va avea, pe lângă evenimentele la nivel național și o importantă componentă online: aplicația vocațională Trends of Tomorrow, pe care tinerii o pot descărca în mod gratuit. Aceasta le stabilește profilul vocațional și le sugerează atât meserii care li se potrivesc, cât și parcursul educațional necesar pentru a ajunge la ele.

O a doua concluzie a analizei vocaționale este că job-urile indicate de tinerii noștri necesită un nivel ridicat de aptitudini digitale. În acest sens, Samsung continuă să susțină dezvoltarea de aptitudini digitale, atât prin programul Smart Classroom pentru elevii de gimnaziu și liceu, derulat în București, Iași, Timișoara și Constanța, cât și prin Tech Institute, programul dedicat studenților, în parteneriat cu Universitatea Politehnică din București și Universitatea Tehnică din Cluj. După o primă etapă în care patru clase și două laboratoare din cinci orașe au fost dotate cu tehnologie de ultimă generație, programele continuă în acest an prin dezvoltarea de conținut digital, traininguri dedicate profesorilor și cursuri vocaționale cu specializare în arii foarte căutate pe piața muncii, cum ar fi tehnologiile mobile.

A treia direcție care a reieșit din analiza vocațională a liceenilor o reprezintă interesul pentru dezvoltare personală și soft skills.

În acest sens, Samsung a demarat, împreună cu Starcom MediaVest Group și Fundația Friends For Friends, proiectul Ora de Creativitate, prin care își propune să susțină introducerea principiilor creativității aplicate în clase. Elevii implicați în activități creative pot reuși astfel să genereze mai repede și mai ușor idei noi, să lucreze mai organizat și mai eficient în echipă, să aibă o abordare constructivă în fața obstacolelor, să gândească orientat spre soluții cât și să exploreze o arie mai largă de opțiuni academice sau de carieră. Proiectul a demarat în luna aprilie, în cadrul Săptămânii Școala Altfel, prin lansarea platformei online de resurse pentru profesori www.oradecreativitate.ro.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite