Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Complexitatea sistemelor IT face critica integrarea datelor

26 Mai 2006

Anul trecut, IBM a achizitionat, in schimbul a 1,1 miliarde dolari, Ascential Software, unul dintre liderii pietei globale de integrare a datelor. IBM era deja un player pe aceasta piata, iar prin integrarea produselor Ascential ofera, fara discutie, cel mai bogat portofoliu de produse pentru integrarea informatiilor din medii eterogene. Pachetul de aplicatii WebSphere Information Integration este disponibil si pentru clientii din Romania si, chiar daca Ascential nu a avut o reprezentanta in Romania si nici nu exista parteneri specializati pe aceasta linie de produse, IBM Romania are resursele necesare pentru sustinerea proiectelor specifice.
Sorin-Visan
Conform lui Sorin Visan, IBM Manager of Software SEA & Romania, tara noastra a trecut de etapa achizitiilor initiale de echipamente si aplicatii si a intrat intr-o etapa superioara. „Majoritatea companiilor romanesti mari au deja un sistem informatic si apar probleme legate de administrarea acestora. Daca sunt probleme cand nu ai un sistem IT, exista dificultati si cand ai implementat un astfel de sistem, mai ales acolo unde exista mai multe aplicatii si acestea trebuie integrate. In aceasta conjunctura, una dintre probleme este legata de calitatea datelor pe care le ofera aceste sisteme, pentru ca nu sistemul informatic in sine aduce valoare companiei, ci datele continute de acesta,” afirma reprezentantul IBM.

In orice domeniu de activitate, calitatea datelor face ca sistemele informatice sa-si atinga scopul initial, fie ca acesta este reducerea costurilor sau prestarea unor servicii de o calitate superioara. Mai mult, prin prisma integrarii in Comunitatea Europeana si, implicit, a necesitatii unei compliante cu anumite regulamente industriale sau legislatii specifice, interesul pentru calitatea si gestionarea datelor a crescut foarte mult si la nivelul managerilor locali. Domeniile financiar-bancar, telecomunicatii, precum si productia de medicamente, spre exemplu, sunt printre cele mai bine reglementate, iar pentru firmele care activeaza pe aceste piete raportarea coerenta a datelor a devenit critica. „Reglementarile din anumite sectoare economice, cum ar fi Basel II pentru industria bancara, fac din gestionarea si integrarea datelor aspecte foarte importante. Daca avem in vedere volumul urias de date existent intr-o banca sau intr-o companie de telecomunicatii cu milioane de clienti, raportarile cerute de reglementarile specifice, precum si necesitatea unei viziuni integrate a datelor nu sunt posibile fara o serie de instrumente specializate. Devine imposibil, fizic, pentru o companie sa gestioneze aceste date si sa genereze rapoarte fiabile, astfel ca instrumentele IBM de integrare a datelor devin esentiale”, considera Sorin Visan.

O companie care incearca sa consolideze datele din numeroase sisteme informatice (ERP, CRM, Billing etc.) in cadrul unui singur sistem poate utiliza WebSphere Information Integrator pentru a accesa surse eterogene si, apoi, transferul de date si capabilitatile de transformare ale Ascential Software pentru integrarea datelor. Din punct de vedere tehnologic, platforma denumita WebSphere Data Integration poate sa lucreze si pe tehnologii non-IBM, adica pe orice baza de date semnificativa. Platforma are rolul de a integra datele stocate in baze de date relationale, care doar depoziteaza datele si pot fi dezvoltate pe tehnologii eterogene, si poate realiza corelari de date sau poate construi agregate de date (Data Wharehouse). Mai mult, exista instrumente cu functii suplimentare de imbunatatire a calitatii datelor si definire de profiluri de date, pentru ca acestea sunt, de fapt, problemele cu cel mai mare impact asupra utilizatorilor, mai ales in organizatiile cu mai multe sisteme informatice.

„WebSphere Data Integration Suite contine trei module distincte care asigura: stabilirea categoriilor de date continute in bazele de date, curatarea si imbunatatirea calitatii datelor (asigurarea consistentei, adaugarea unor informatii care lipsesc, eliminarea datelor redundante etc.), precum si integrarea fizica a acestora. In momentul de fata, conceptul de integrare este destul de larg: integrare la nivelul interactiunii utilizatorilor, a aplicatiilor informatice si a datelor. Pentru fiecare dintre acestea se folosesc tehnologii diferite. Prin prisma interesului IBM pentru Services Oriented Arhitecture, ma astept insa ca aceste tehnologii sa devina convergente, sa apara un conector universal care sa poata integra orice. IBM are o serie de proiecte concrete in acest sens, precum Websphere Integration Server”, mai afirma Sorin Visan.

In Romania a existat un singur partener Ascential, Phoenix Software, dar cum cererea pentru aceste produse este in crestere, probabil ca si numarul de parteneri va creste. Domeniul BI este considerat unul strategic la IBM, iar dupa achizitia Ascential focalizarea pe acest domeniu va creste. Echipa din Romania este destul de numeroasa si are o experienta deosebita pe proiecte specifice de datawharehouse, atat in tara, cat si in strainatate.

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)