Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Integratorul este puntea dintre client si produsele achizitionate“

26 Mai 2006



In ultimii ani, implementarea unei solutii profesionale de stocare a devenit si in Romania o necesitate curenta, cu care se confrunta din ce in ce mai multe companii. Pentru a afla care este situatia reala din piata, care sunt „capcanele“ si solutiile, dar si ce standarde va impune UE in materie de stocare a datelor, ne-am adresat dlui Florin Panait, Enterprise Storage Solutions Manager la compania S&T, care a avut amabilitatea de a ne raspunde la cateva intrebari.
Florin-Panait
– Un recent studiu Gartner arata ca, la ora actuala, companiile aloca circa 21% din bugetul pe zona hardware solutiilor destinate stocarii. Se apropie companiile romanesti de acest procent?


Florin Panait: Daca ar fi sa facem o medie a tuturor companiilor romanesti, am obtine o valoare sub aceasta medie. In Romania ne confruntam cu o stratificare a companiilor. Sunt companii din domeniul bancar sau telecom care investesc sume consistente in solutiile de stocare, dar sunt si companii care se gasesc mult sub acest procent. Exista companii chiar din sectorul financiar-bancar care nu detin nici la ora actuala sisteme de stocare centralizata sau care si-au achizitionat de curand o astfel de solutie. De altfel, conform unui recent studiu IDC, Romania ocupa ultimul loc, mult in urma Poloniei, Croatiei sau Cehiei, in ceea ce priveste volumul de TBytes vandut.


– Au atins firmele autohtone volumul critic de informatie cumulata, astfel incat sa constientizeze necesitatea unei arhitecturi centralizate de stocare (SAN, Storage Area Networks)?


Florin Panait: In ultima perioada, solutiile de stocare au inceput sa fie identificate ca nevoi reale in cadrul companiilor romanesti. La aceasta contribuie si faptul ca aplicatiile dedicate sunt tot mai accesibile ca pret, precum si ieftinirea componentelor hardware ale unor astfel de solutii. Companiile au inceput sa achizitioneze astfel de solutii cu mai putine emotii si cu un proces de decizie mai putin amplu decat in trecut. Iar din experienta noastra, pot spune ca toate firmele care au adoptat o solutie SAN tind sa o foloseasca la parametri maximi, beneficiind nu doar de centralizarea stocarii datelor, ci si de simplificarea procesului de backup, de arhivarea informatiilor sau de replicarea datelor local sau la distanta.


– Care este algoritmul pe care trebuie sa-l urmeze o companie pentru a implementa o solutie SAN?


Florin Panait: O solutie SAN trebuie gandita atent si in detaliu. Primul pas este acela al separarii deciziei de achizitionare de servere sau aplicatii de decizia de achizitionare a unei solutii de stocare. Diferentierea se impune deoarece piata a aratat ca cele doua componente – puterea de procesare si stocarea – evolueaza diferit. Managementul serverelor difera de cel al stocarii, iar importanta informatiilor este mai mare decat cea a discount-ului primit de la furnizor. Totodata, trebuie luate in calcul si solutiile adiacente de management al informatiilor pe care le ofera furnizorul solutiei de stocare. De asemenea, acesta trebuie sa ofere raspunsuri coerente la intrebari cum ar fi: Daca incep cu o solutie entry-level, pot sa trec in viitor la una enterprise? Cat de independenta este platforma de stocare de tipul serverelor care se vor conecta la ea? Nu trebuie neglijata nici importanta integratorului. Din pacate, in Romania inca se practica sistemul: „Promit, dar nu fac“. Sunt companii care vand doar echipamente de stocare, nefiind capabile sa furnizeze si serviciile conexe – instalare, training, mentenanta – sau sa isi respecte nivelele de SLA promise. Este o diferenta enorma intre a achizitiona un echipament de stocare si a achizitiona o solutie de protectie a informatiilor. Ofera integratorul instalarea si configurarea solutiei? Ofera training pentru utilizarea solutiei? Ma poate ajuta sa migrez datele de pe sistemele vechi? Ma va sustine el in adaptarea ei la cresterea nevoilor mele? Are integratorul competenta si resursele de a face fata SLA-urilor de care am nevoie? Acestea sunt cateva intrebari pe care orice companie trebuie sa si le puna atunci cand hotaraste cui va incredinta protectia informatiilor sale, deoarece integratorul este puntea dintre client si produsele achizitionate.


– Apropiata aderare la Uniunea Europeana va aduce cu sine si o serie de reglementari ce abordeaza in mod direct arhivarea si gestionarea ciclului de viata al datelor (Lifecycle Management). Care sunt solutiile pentru aceste noi probleme?


Florin Panait: Reglementarile UE referitoare la arhivarea de date vor implica atat stocarea electronica a unei mai mari varietati de date, precum si cresterea timpului de pastrare a unei arhive electronice. EMC, liderul mondial in solutii de management al informatiilor si unul dintre cei mai importanti parteneri ai S&T, integreaza arhivarea cu productia si backup-ul. Avand in vedere ca volumul datelor de productie creste, iar o mare parte dintre aceste date sunt statice, de ce sa nu le arhivam inainte de a le face backup? Datele sunt arhivate automat si pe un mediu de stocare mai ieftin, cu discuri SATA, unde pot fi pastrate un numar de ani virtual nelimitat. In acest sens, EMC ofera familia de aplicatii software Xtender pentru e-mail, baze de date sau informatii nestructurate. Componenta hardware a solutiei de arhivare este echipamentul Centera, cel mai robust si mai scalabil mediu WORM (Write Once Read Many), dar bazat pe hard discuri. In plus, sistemul Content Addressed Storage (CAS) identifica unic fiecare forma de continut, asigurandu-i astfel autenticitatea si disponibilitatea. Solutia de arhivare EMC va garanteaza astfel disponibilitatea datelor on-line pentru perioade lungi de timp, asigurandu-va in acelasi timp integritatea fiecarui fisier arhivat.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite