Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Convergent Networks 2006,o abordare pragmatica a oportunitatilor IT&C

26 Mai 2006



Devenit deja un eveniment de traditie al industriei IT&C romanesti, dar mai ales un reper de marca al acesteia, manifestarea Convergent Networks, organizata anual de compania Omnilogic, a marcat luna aceasta cea de a opta editie a sa.
omnilogic
Desfasurata sub deviza „FIND. APPLY. CONVERGE. WIN. OMNILOGIC-ally driven solutions“, cea de a opta editie a seminarului Convergent Networks, organizat de compania Omnilogic, a reprezentat, ca in fiecare an, o sansa reala pentru numerosul auditoriu prezent de a afla noile tendinte din aceasta zona a convergentei, dar si oportunitatile reale si mai ales viabile din domeniul telecomunicatiilor de pe piata autohtona. Un demers ce s-a bucurat de un interes deosebit din partea celor prezenti – peste 200 de invitati, reprezentanti ai partenerilor Omnilogic, ai autoritatilor si administratiei publice, ziaristi etc. –, atat datorita varietatii subiectelor abordate dintr-o perspectiva pragmatica, cat si partenerilor Omnilogic de la aceasta editie Convergent Networks, reprezentantii unor companii de renume de pe piata IT&C romaneasca si internationala, precum, domnul Pieter Bakker, CCO Romtelecom, domnul Dan Georgescu, presedintele Autoritatii Nationale de Reglementari in Comunicatii, domnul Cristian Popescu, Area Manager Cisco Systems Romania, domnul Calin Geru, B2B Marketing Director UPC-Astral Romania, domnul Daniel Vasilache Director Fixed Network&Data Development Department Vodafone, si domnul Cristian Sima, presedinte WBS – in calitate de guest speaker.


Un eveniment extrem de pragmatic


„Ca eveniment Business-to-Business, Convergent Networks este extrem de pragmatic. Nu se adreseaza factorului de decizie, ci factorilor de decizie tehnica si comerciala. Este un seminar dupa care asteptam, pe cat posibil, materializarea ideilor exprimate acolo. Omnilogic este convins ca piata romaneasca de tehnologia informatiei, networking si comunicatii a atins un nivel de maturitate necesar pentru a putea absorbi cele mai noi tehnologii mondiale si si-a structurat in consecinta strategia, concentrandu-si eforturile in aceasta directie, iar rezultatele pe care le-am obtinut ne indreptatesc credinta ca optiunea noastra a fost corecta. Credem, acum, la a opta editie a Convergent Networks, ca acest eveniment a reusit sa-si pastreze in mare masura individualitatea de-a lungul anilor si ca a reusit sa se diferentieze de multitudinea de evenimente din zona de IT&C care sunt la momentul actual in piata. Iar acest lucru se datoreaza faptului ca noi, toti cei implicati in structura acestui seminar, am incercat sa depasim cadrul unor discutii generale, de cele mai multe ori sterile sau lipsite de focus, si sa ne mentinem in sfera unor abordari pragmatice ale tehnologiei, fie ea o tehnologie fundamentala, fie o tehnologie aplicata“, a subliniat domnul Gabriel Marin, Managing Director Omnilogic.


Convergenta nu mai este doar un deziderat


Bucurandu-se de un auditoriu numeros, ce a reunit in randurile sale reprezentanti ai unor nume de marca ale industriei IT&C autohtone, seminarul din acest an debutat cu un scurt remember al editiilor anterioare ale Convergent Networks, realizat de catre dl Gabriel Marin, Managing Director Omnilogic. O abordare si o analiza succinta si eficienta a temelor tratate in anii trecuti, care si-au demonstrat valoarea reala si impactul asupra pietei autohtone: „Nu ne mai ajung resursele clasice de informare si propria intuitie pentru a descrie cat mai precis pasii de maine ai industriei IT&C. Avem nevoie de networking, de acest eveniment Omnilogic, care ne permite tuturor sa luam pulsul real al industriei. Nimeni nu ar fi pariat acum 8 ani pe aceasta realitate de astazi: convergenta mediilor de comunicare. Iar astazi sper sa avem viziunea care va constitui realitatea de peste 8 ani. In cadrul evenimentelor precedente, la nivelul anilor 1999, 2000, 2001, 2002, abordam tehnologiile fundamentale, la momentul in care conceptele de convergenta abia incepeau sa apara, iar tehnologiile aplicate urmau tendintele trasate de cercetare. Acest lucru a devenit deja o realitate in momentul de fata, fapt pentru care editia din acest an este axata mai mult asupra tehnologiilor aplicate si asupra unor studii de caz, care sa clarifice anumite oportunitati ale pietei“.


Un alt aspect de mare inters abordat de catre dl Gabriel Marin a fost cel al motoarelor reale de crestere ale zonei IT&C, cu accent asupra aplicatiilor si platformelor multi-service, care „au devenit in acest moment standardul de facto in infrastructura operatorilor. Tehnologia 3G a devenit si ea o realitate. Iar aplicatiile au devenit si pentru Romania un motor de crestere pentru zona IT&C. Daca, anii trecuti, dezvoltarile sau investitiile in zona platformelor multi-service le abordam mai degraba ca o investitie in viitor si ca o aliniere la un nivel tehnologic al pietei, putem spune ca, la momentul de fata, aplicatiile au devenit motorul cresterii. Concluzia nu poate fi decat una singura – convergenta, asa cum am abordat-o in anii trecuti, nu mai este un deziderat, mai mult sau mai putin teoretic, ci a devenit o realitate“.


Sudii de caz UPC-Astral si Vodafone


In continuarea evenimentului, domnii Calin Geru, B2B Marketing Director UPC-Astral Romania, si Daniel Vasilache, Director Fixed Network&Data Development Department Vodafone, si-au prezentat companiile.


Dl Geru a abordat convergenta mediilor de comunicatii din perspectiva operatorilor de cablu, afirmand ca „operatorii nationali secundari au si vor avea un cuvant greu de spus in industrie, mai ales cand vorbim despre servicii multi-play, servicii care definesc cat se poate de clar convergenta mediilor. In viitor, vom crea un mediu de livrare rapid al continutului multimedia, care este mare consumator de banda. De asemenea, prioritara este acomodarea serviciului de voce PacketCable 1.x sau bazate pe PCMM/SIP“. „De asemenea, televiziunea clasica, din punct de vedere mediu de transmisie, va disparea. Toate serviciile vor fi digitale. Si vor fi mai bune“, a conchis dl Geru.


Dl Daniel Vasilache a prezentat audientei „Vodafone Romania Towards Convergent Networks“. Plecand de la ceea ce reprezentantul Vodafone Romania a numit „istoria companiei catre convergenta“, invitatul a facut o adevarata radiografie a evolutiei tehnologice a structurilor de servicii Vodafone. „Este evident ca totul se indreapta catre servicii de genul serviciul voice over IP, chiar daca multi clienti nu vor sa renunte, firesc, la vechile infrastructuri. Tehnologia 3G este un exemplu de convergenta. Ce face Vodafone? Vine cu factorul mobilitate peste platformele convergente“, a afirmat dl Vasilache.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite