Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Eufonika a convins zece mii de romani

26 Mai 2006



Cu siguranta ati remarcat campania de promovare a serviciului Eufonika. Nu as putea spune exact cat s-a investit, dar bilantul dupa numai doua luni si jumatate este de peste 10.000 de utilizatori. Numarul este mic raportat la o masa critica ce ar putea aduce profit din aceasta afacere dar este acceptabil daca avem in vedere noutatea ofertei si concurenta facute de cartelele prepaid. Atat numarul de utilizatori cat si perioada scurta de functionare a serviciului nu permit insa niste analize relevante. Este interesant faptul ca Eufonica a prins mai bine acolo unde nu existau alti operatori alternativi, adica in orasele mici si la sate. Obiectivele celor de la Combridge, subsidiarul roman al Maghiar Telecom, este de a avea 100.000 de utilizatori pana la finele anului, obiectiv realizabil, spun analistii, cu o buna sustinere mediatica si cu o strategie proactiva de vanzari. Conform declaratiilor oficiale, acest numar ar fi si masa critica necesara rentabilizarii serviciului desi nu sunt sigur ca se urmareste doar profitul si nu cu precadere o notorietate de masa.


Trebuie sa afirm ca in spatele Combridge se afla, ca origine a capitalului, Deutsche Telecom, companie al carui interes pentru piata romaneasca este evident. Astfel Eufonika ar putea fi un suport pentru alte servicii viitoare, de la servicii GSM virtuale pana la telefonie fixa sau triple play. Serviciul se bucura de mare popularitate in Bucuresti (20%), Cluj, Timisoara si Hunedoara (19%) dar mai ales in orasele mici si zona rurala (61%). Peste 70% din utilizatori au peste 40 de ani, fapt ce a determinat operatorul Combridge sa se orienteze catre canale media specifice.


Mai nou a devenit disponibil si un serviciu pentru clientii corporate: Eufonika Business Call, ce permite aceleasi rate de economii ( 20% la convorbiri interjudetene si 40% pentru apeluri internationale). Spre deosebire de clientii persoane fizice, firmele nu vor trebui sa formeze codul de acces 1688 inaintea numarului de telefon. Pentru aceasta este insa nevoie de instalarea unor echipamente simple in locatia utilizatorului. Tarifele sunt identice dar exista discount-uri in functie de volum si destinatia convorbirilor.


Perspectivele Eufonika sunt insa destul de bune daca avem in vedere ca penetrarea serviciilor call-by-call, pe piete similare, este in jur de 15%, ceea ce la 4,5 milioane de posturi fixe existente in reteua Romtelecom inseamna suficient loc de crestere.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite