Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

VioCall TM, solutia de VoIP de la Allied Telesyn

26 Mai 2006



Odata cu dezvoltarea tehnologiilor IP/Ethernet, internetul a cunoscut o dezvoltare exponentiala, devenind astazi un mediu complex de comunicare multiserviciu, pe langa aplicatiile de baza (transferul de date, posta electronica sau browsing-ul web) facandu-si loc cele de voce si TV (VoIP, IPTV, e-learning, conferencing).
VoIP
Dar care sunt avantajele unei solutii VoIP, de ce ar avea o companie o astfel de abordare? In primul rand pentru asigurarea unor servicii consistente, apoi pentru reducerea costurilor de implementare si exploatare si, nu in ultimul rand, pentru cresterea eficientei si productivitatii. Acesti vectori sunt elementele strategice ale solutiei VoIP VioCallTM, oferita de Allied Telesyn, lider global in furnizare de tehnologii IP/Ethernet.


VioCallTM reprezinta cadrul sub care sunt inchegate solutiile adresate segmentelor de piata Small to Medium Bussiness, Enterprise si Service Provider. Componentele solutiilor VioCallTM sunt certificate in cadrul programului VioCallTM Ready prin care ce garanteaza interoperabilitatea acestora (hard si soft) la cele mai inalte standarde, precum si asigurarea suportului tehnic.


VioCallTM Express Connect se adreseaza segmentului SMB si este gandit ca o solutie VoIP simplu de implementat, cu costuri minime de instalare si intretinere, care ofera totodata functiile PBX standard: raspuns automat, casuta vocala, conferinta, apelare 3-way, identificarea apelantului, notificare prin e-mail, muzica in asteptare, apel in asteptare, intercom, paging sau administrare web. Solutia accepta pana la 200 abonati (16 linii telefonice externe) si este compusa din: telefon IP (AT-VH480i), client softphone, switch POE (AT-8524/POE), router (AT-AR750s) pentru conectarea WAN si media gateway (AT-VG401i) pentru interconectarea cu reteaua PSTN. Securitatea retelei IP este asigurata de facilitatile avansate de Firewall si VPN (accelerat hard) implementate la nivelul router-ului.


Segmentului Enterprise i se adreseaza platforma de comunicare VioCallTM Professional Connect, care incorporeaza solutia SphericalTM de la Sphere si se bazeaza pe protocoale open standard cum sunt SIP, MGCP, SOAP sau XML. Prin aderarea la aceste standarde se asigura compatibilitatea cu alte solutii din domeniu, eliminand practic dezavantajul unei solutii proprietare, inchise.


SphericalTM are o arhitectura bazata pe o pereche redundanta de Controllere software cu functii de Automatic Load Balancing si Backup care asigura rezilienta retelei pastrand totodata costuri reduse de investitie si operare. Cu ajutorul SOA (Service Oriented Arhitecture) se asigura cadrul pentru dezvoltarea sau integrarea de aplicatii Third Party.


Utilizand echipamente de retea L2+ si L3 (AT-8524/POE, AT-9924T si AT-AR750s) certificate, sunt garantate mecanismele complexe de QoS necesare transportului traficului de voce in retelele IP. Reteaua poate include servere pentru mesageria vocala (Voice Mail Media Server) sau servere pentru conferinte (VG3 MeetingHub), conectarea la reteaua PSTN realizandu-se prin Media Gateway (VG3 CoHub sau VG3 BranchHub).


Cu ajutorul protocolului SIPconnect de peering IP (initiativa a grupului SIP Forum), componentele VioCallTM se pot interconecta, asigurandu-se astfel scalabilitatea solutiei, sau pot fi conectate la reteaua unui Service Provider pentru terminarea apelurilor in reteaua PSTN (se elimina nevoia unui Media Gateway). VioCallTM Professional Connect poate deservi pana la 20000 de utilizatori intr-o implementare de sine statatoare sau poate fi extinsa prin interconectare SIP Trunk cu alte elemente ale solutiei VioCallTM.


VioCallTM Subscriber Connect se adreseaza furnizorilor de servicii ce deservesc intre 5000 si 50000 de utilizatori. Reteaua se bazeaza pe solutia globala Triple Play de la Allied Telesyn formata din echipamentele de agregare numite iMAP (Intelligent MultiService MultiAccess Platform) si echipamentele de acces numite iMG (Intelligent MultiService Gateway)


Echipamentele de concentrare din familiile iMAP 7000 si 9000 sunt concentratoare multi-acces flexibile in care pot fi combinate, prin alegerea cartelelor folosite, urmatoarele medii de acces pentru clienti: ADSL2+, G.SHDSL, VDSL, FTTx, POTS, CES (Circuit Emulation Service).


Allied Telesyn ofera o gama scalabila de produse de concentrare cu 3, 7, respectiv 17 cartele, cotate foarte bine (locul 1 pentru iMAP 9100 respectiv locul 2 pentru iMAP 9700) in testele comparative efectuate de publicatia Heavy Reading (2005). iMAP sunt proiectate sa functioneze outdoor fiind dotate cu sisteme inteligente de monitorizare si alarmare. Folosind protocolul EPSR (Ethernet Protected Switched Ring) pot fi configurate intr-o topologie inel redundanta, cu timpi de reconfigurare a retelei sub 50 ms (similar SDH/SONET), caracteristica deosebit de importanta pentru serviciile de video si voce.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite