Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> Comunicatii >> Stiri si comunicate

Telekom anunta rezultatele financiare pentru T2

09 August 2015



Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru al doilea trimestru al anului fiscal 2015, încheiat la 30 iunie 2015, raportați de către OTE Group.

„Succesul serviciilor integrate oferite sub umbrela MagentaONE este reflectat de o creștere constantă, cu peste 124.000 de clienți la sfârșitul lunii iunie, cu 36.000 mai mulți decât în primul trimestru al acestui an. Portofoliul de business al operațiunilor mobile a continuat să se dezvolte, cu o creștere de 6,4% a bazei de clienți și venituri din servicii mai mari cu 18,8%. Mai mult, implementarea dinamică a tehnologiei FTTH a continuat și în T2. Pe termen mediu și lung, estimăm ca aceasta să genereze rezultate pozitive în ceea ce privește veniturile și abonații și ne așteptăm ca noii clienți și cei existenți să aleagă beneficiile acestei tehnologii”, a afirmat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, grupul de companii Telekom Romania.

Telekom Romania Communications

Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru T2 2015 păstrează aceeași direcție ca cele din T1 2015, cu rate de creștere în domenii cheie, precum oferte integrate și TV. Veniturile au fost de 150,5 milioane de euro, cu 0,5% mai mari decât în T2 2014. Pentru prima jumătate a anului 2015 veniturile au fost de 299,2 milioane de euro, cu 2,3% mai mici decât în prima jumătate a anului 2014. ProForma EBITDA pentru T2 2015 a fost de 26,1 milioane de euro, cu 41,9% mai mică decât în T2 2014, reflectând impactul costurilor directe, precum cele de interconectare, cele cu dispozitive și produse IT, precum și nivelul scăzut înregistrat de alte venituri.

Numărul de clienți care utilizează serviciile integrate MagentaONE a depășit 124.000, ceea ce a generat o creștere relevantă a veniturilor din mobil de 170% în T2 2015 vs. T2 2014.

Cifre pozitive au fost raportate și pentru serviciile TV. Baza de clienți a crescut cu 2,7% în T2 2015 la 1,42 milioane. Veniturile corespunzătoare pentru T2 2015 au crescut cu 5,8% comparativ cu T2 2014. Implementarea intensivă a FTTH, pe care se bazează serviciile TV interactive, s-a reflectat într-o creștere a abonaților de IPTV, majoritatea dintre ei fiind din orașe mari. Clienții TV au acces la www.telekomtv.ro, serviciu de tip over-the-top care oferă o experiență completă multi-ecran. Strategia cu focus pe TV este bazată pe furnizarea celei mai bune tehnologii și pe calitate, precum și pe oferirea de conținut exclusiv, precum UEFA Champions League, UEFA Europa League, Formula 1 și NBA, disponibile numai pe Dolce Sport.

Numărul de abonați de broadband fix pe trimestru a ajuns la 1,207 de milioane. Abonații broadband din zonele în care FTTH este disponibil beneficiază de viteze de până la 1 Gbps.

La sfârșitul T2 2015, acoperirea FTTx a ajuns la 25 de orașe în total și la aproximativ 1,3 milioane de gospodării.
Veniturile din wholesale ale Telekom Romania Communications au crescut cu 2% comparativ cu T2 2014.
Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe a fost de 4,637 milioane în T2 2015

Telekom Romania Mobile Communications
Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat rezultate stabile în T2 2015, cu venituri de 105 milioane de euro, înregistrând o creștere de 3,3% vs. T2 2014.
Segmentul de business a crescut cu 6,4% anual, în timp ce veniturile din servicii pe segmentul B2B au crescut cu 18,8% în T2 2015 vs. T2 2014, datorită consumului de date mobile, care s-a dublat comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, înregistrând o creștere de 101%.
Această performanță a fost determinată de succesul brand-ului Telekom, cu o tot mai mare relevanță și notorietate ca furnizor de soluții mobile pentru segmentul de business, precum și de abonamentele atractive de voce și date care includ smarthphone sau tabletă.

În T2, Telekom Romania Mobile Communications a adăugat în portofoliul său de clienți business conturi din segmentul public (precum ANAF și Ministerul Finanțelor) și din cel privat, din diverse industrii. Printre aceștia, Profipet Com SRL – cea mai mare companie de import și distribuție în domeniul animalelor de companie și al echitației din România și Bulgaria și Blaxy Premium Resort & Hotel SA, un jucător important în industria hotelieră, pentru care Telekom Romania Mobile Communications, împreună cu Telekom Romania Communications, a oferit servicii mobile și fixe, inclusiv soluții personalizate.
Baza clienților (incluzând Zapp) a rămas relativ stabilă la sfârșitul T2 2015, la aproximativ 5,9 milioane. Baza clienților postpaid a crescut cu 4,3% comparativ cu T2 2014, ajungând la 28% din totalul bazei de clienți.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite