Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Merlin sustine afacerea Toneli

26 Mai 2006



Cu o cifra de afaceri de 45 milioane euro si o cota de piata de 20%, Toneli este de departe unul dintre cei mai cunoscuti producatori de oua. Ca structura, Toneli este un holding ce desfasoara o activitate complexa de achizitie de materii prime, stocare, fabricatie furaje, transport si logistica, crestere animale, productie oua si in final sortare, ambalare, distributie si vanzare. Aceste procese au loc in doua puncte de productie-furaje, cinci locatii de productie-oua, doua pentru ambalare si sortare, precum si trei puncte de coordonare a distributiei. Activitatea foarte complexa si distribuita in diverse locatii, precum si cresterea fireasca a afacerii, au facut ca gestionarea informatiilor sa devina foarte dificila. Situatia a determinat conducerea companiei sa demareze o colaborare cu firma Prodigy pentru implementarea aplicatiei ERP Merlin si adaptarea acesteia la specificul Toneli.
merlin
Lucrul efectiv cu aplicatia Merlin a inceput in ianuarie 2005, cand s-a renuntat definitiv la o aplicatie mai veche in Fox. Aplicatia precedenta a devenit total nemultumitoare pe masura ce afacerea s-a extins, atat ca cifra de afaceri cat si ca locatii, iar managementul avea nevoie de un control real al proceselor. Managementul Toneli si-a dorit un sistem centralizat cu o baza de date unica la centrul din Bucuresti si cu replicarea datelor in timp real. „Aplicatia ERP, de la Prodigy, ne-a permis sa gestionam real-time toate punctele de lucru, sa avem informatiile financiar contabile actualizate, precum si sa urmarim costurile si consumurile pentru fiecare unitate sau activitate in parte. De asemenea, modul de urmarire a informatiilor a fost unificat pentru toate firmele din grup. Aplicatia pune la dispozitie date statistice si analize de calitate pe fiecare unitate. Putem urmari activitatea la nivel de angajat, precum si profitul realizat pe fiecare client in parte. Informatiile sunt scoase automat din aplicatie si nu este nevoie de un departament separat pentru generarea acestor analize. In paralel, au fost gestionate mai eficient si procesele de privatizare, deoarece unele unitati au fost preluate prin AVAS”, ne-a declarat Baker Abu Sido, General Manager, Toneli Holding.


Experienta conteaza


Procesul de implementare a ERP-ului nu a fost unul simplu, mai ales ca in cadrul grupului exista firme cu domenii de activitate total diferite. „Echipa PRODIGY are o experienta considerabila in dezvoltarea solutiilor in timp real, precum si in domeniul financiar-contabil. Aceasta experienta ne-a ajutat sa intelegem provocarile unice ale acestui domeniu si sa oferim solutii care asigura clientului nostru avantaje fata de concurenta”, ne-a declarat Manesh Wadhwani, director executiv Prodigy.


Merlin este o aplicatie deschisa, flexibila, adaptabila si scalabila, capabila sa raspunda rapid la modificarile impuse de restructurarea proceselor, fluxurilor informationale, precum si de cresterea semnificativa a volumului de date.


Sistemul informatic asigura gestionarea unor baze de date complexe, in conditii de securitate, permitand utilizatorilor accesul concurent in retea prin intermediul unui client “smart”, utilizatorii putand fi conectati in Intranet/ Extranet/ Internet. Aplicatia ruleaza pe baze d date Microsoft SQL.


Interfata cu operatorul este prietenoasa, ecranele, mesajele, informatiile sunt in limba romana, interactive, auto-documentate, iar raportarile sunt elaborate, de asemenea, in limba romana. Sistemul este elaborat intr-o maniera unitara, pentru a crea un sentiment de confort utilizatorului, fiind usor de asimilat.


La Toneli a fost de mare ajutor hotararea managementului de a finaliza implementarea aplicatiei si de a obtine avanatajele implicite. Peste 30 de persoane lucreaza acum cu aplicatia Merlin. Compania are un administrator de aplicatie, care se ocupa de back-up-ul datelor, configurarea sistemului, definirea unei politici de securitate, a noilor useri, precum si de training-ul la un nivel simplu.


Gestionarea informatiilor comerciale


Cel mai apreciat modul din aplicatie a fost modulul comercial. Acesta gestioneaza informatiile despre vanzari, promotii, activitatea agentilor de vanzari. Astfel, informatii reale despre vanzari au devenit accesibile managementului. Acest modul comercial a fost dezvolat in urma unor experiente reale din piata, a contactului strans cu clientii si s-a dovedit o piesa de baza a aplicatiei, deoarece departamentul comercial este motorul oricarei companii: aici se iau deciziile importante, aici este nevoie de o imagine exacta asupra vanzarilor si vanzatorilor. „Finalizarea implementarii aplicatiei Merlin, ne-a permis sa urmarim mult mai atent calitatea produselor si a serviciilor de distributie si sa putem corecta orice situatie. Aceasta schimbare a fost remarcata de dintre clientii nostri, cei mai mari retaileri din tara , care ne-au transmis un feed back pozitiv, fapt extrem de multumitor”, ne-a mai declarat Baker Abu Sido, General Manager, Toneli Holding.


Aceasta situatia a determinat managementul companiei sa decida implementarea si a modulului de Automatizare a Fortei de Vanzari prin care agentii si masinile de distributie sunt dotati cu terminale mobile conectate la baza de date centrala pentru ca angajatii sa aiba acces permanent la informatii privind stocurile, termenele de livrare sau bonitatea clientilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
MIGIURGIU
SUPERRR! TARE!!!
23 Martie 2011, 05:16:00