Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Investitorii in retail au nevoie de informatii personalizate

26 Mai 2006



Piata romaneasca de retail va cunoaste in urmatorii 2-3 ani o expansiune fara precedent fiind anuntate proiecte care vor livra 300.000 mp- suprafata inchiriabila, urmand a se concretiza in retele de 10, 20 sau chiar 30 de magazine. Ultima tendinta este parasirea Bucurestiului de catre marii jucatori de retail si orientarea lor catre provincie, in special datorita suprafetelor reduse de teren disponibil ale capitalei. Conform unui studiu Colliers orasele care sunt vizate de potentialii investitorii in retail sunt cele cu peste 70.000 de locuitori, precum Constanta, Timisoara, Iasi, Pitesti, Galati sau Cluj. Aceste schimbari de strategie vor afecta un numar important de comercianti autohtoni, care nu vor mai avea loc pe o piata atat de aglomerata si isi vor inchide afacerile.Venind in intampinarea acestor schimbari, la Sovata a avut loc primul eveniment dedicat investitiilor in retail, retailistilor si partenerilor lor, denumit sugestiv Retail Investment.


Scopul acestui eveniment, aflat la prima editie, a fost ca toti jucatorii implicati intr-o investitie in retail sa se intalneasca si sa socializeze. In Romania, piata de retail, formata in special din retaileri internationali, este cunoscuta ca locatie, ca produse sau ca servicii financiare si mai putin ca o investitie. Nimeni nu se intreaba ce se intampla pana la taierea panglicii. Dupa cum ne-a explicat si Andrei Bondor, Director General Sintezis Romania, „participantii la acest eveniment sunt oameni care vor lua in urmatoarea perioada o decizie in sensul de a investi in business-ul de retail. Asadar, dorim sa venim in sprijinul potentialului investitor in retail, care nu cunoaste problemele acestui segment de piata”. Problemele sunt legate de alegerea unui teren, constructie, dotare, tehnologie etc., terminand cu decoratiuni interioare, informatica, marketing si promovare.


Exista loc pentru cresteri importante pe piata de retail


La ora actuala piata romaneasca de retail se segmenteaza astfel: segmentul retailerilor internationali, care au proiecte si concepte bine stabilite; segmentul mediu, format in special din firmele autohtone, care incearca sa modeleze/copieze business-ul multinationalelor, si segmentul magazinelor mici, care vor supravietui cu greu urmatorilor ani.


Magazinele medii deja au constientizat necesitatea de a se alinia trendurilor internationale si de a-si modela business-ul dupa criterii internationale. Insa au doua probleme: capitalul si know-how-ul. Cunostiintele dezvoltarii unui business pe modelul retelelor internationale reprezinta un punct critic pentru acest segment al pietei de retail. Valoarea unui magazin mediu se diminueaza rapid daca nu invata sa ofere locuri de parcare, achizitie la carucior, promotii, etc. In plus, dupa cum sublinia si Gunter Vosskamper, Country Manager Praktiker Romania, „avem nevoie de personal calificat in magazinele noastre. Capitalul uman este cel mai important si este cel in care trebuie sa investim mult mai mult decat pana in prezent.”


Portal dedicat investitorilor in retail


Pana la sfirsitul lunii iulie, site-ul www.retailinvestment.ro se va transforma intr-un forum, un loc unde cei interesati sa investeasca in retail vor gasi toate informatiile necesare pornirii unei afaceri. Ca atare, pe acest forum investitorul va gasi agenti imobiliari, constructori de hale, furnizori de servicii pe electricitate, climatizare, mobilier, informatica etc.


„Prin Retail Investment s-a dorit, viitorul ne va spune si in ce masura s-a reusit, crearea unui mediu de afaceri pe conceptul de business-to-business si mai ales pe conceptul de socializare de afaceri: be informed, do business, get relaxed. Informatiile exista, insa ceea ce conteaza este personalizarea informatiilor” a concluzionat Andrei Bondor.


Asadar, investitorii in retail vor beneficia de un forum relational, uman, pe suport electronic.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite