Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Despre Social Media īn IT-ul business-to-business

24 August 2015



Frenezia Social Media, ajunsă la apogeu cu milioanele de conturi romaneşti pe FaceBook, a ajuns evident și în mediul business-to-business, iar industria IT nu a făcut excepție. Nimic nou aici, dimpotrivă, primele iniţiative au deja câţiva ani vechime.
Rând pe rând, mai degrabă pentru a fi la modă și nu pentru că aveau o justificare internă, majoritatea companiilor şi-au deschis conturi pe FaceBook, LinkedIn, Twitter, YouTube, SlideShare etc. Acest demers generalizat de captivare a audienţei a devenit însă mai greu de susţinut decât părea probabil la început, cu precădere pentru că în B2B audienţa nu percutează la poze cu pisici drăguțe și povești frumoase de weekend. Asta nu înseamnă însă că Social Media rămâne un spaţiu exclusiv al manifestărilor personale, doar că selecţia canalelor, a mesajelor și a manifestării implică un efort (a se citi atenție, timp, creativitate, buget) mult mai mare.

Am analizat recent câteva dintre aceste inițiative locale, iar realitatea arată că multe companii din industrie (unele nume chiar relevante) și-au abandonat paginile de diverse medii sociale, numărul follower-ilor a înghețat, blogurile oficiale sunt goale de conţinut, iar ştirile prezente pe site-uri sunt de anul trecut. Există evident și categoria „spamerilor” care inundă efectiv orice „poiana digitală a lui Iocan” cu mesajele lor comerciale. Din păcate, mai nimeni nu face curățenie în urmă și, în mod paradoxal, ieşirea în Social Media ajunge să afecteze imaginea şi nu să o îmbunătăţească.

Există însă și abordări corecte. Companii care, de cele mai multe ori sfătuite corect, şi-au definit o strategie pentru social media şi au lucrat planificat. Aceasta a însemnat de multe ori alegerea unui singur canal (LinkedIn în detrimentul FaceBook spre exemplu) implicarea unui unui număr extins de angajaţi nu doar a celor de la Marketing şi PR, definirea unor subiecte de interes pentru audiența vizată, disocierea comunicării pe social media de comunicarea comercială sau cu presa, însuşirea unui stil puţin informal etc. Am găsit inclusiv Directori Generali care îşi întreţin singuri (sau aproape singuri) conturile şi care au o activitate constantă de social networking. Mai mult, aceste companii nu au abandonat comunicarea tradițională, ci au combinat diversele canale pe care piața actuală le pune la dispoziție, dar mai ales au investit în crearea de conținut. În B2B clienții nu se implică ușor în conversații, feedback-ul este greu de obținut, însă nu imposibil. Contează cu precădere să propui subiectul potrivit, audienței potrivite, la momentul potrivit. Este aceeași provocare pe care o are presa de business, audienţa te urmărește în tăcere. Pentru o organizație B2B, minunile sunt greu de obținut în Social Media, iar miile de followeri, share-uri și like-uri pe care îi visează toată lumea sunt greu de atins. Creşterea organică este cea mai sigură și sănătoasă, chiar dacă este lentă și necesită planificare și efort susținut.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite