Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

INCDTP- promotor al conceptului de personalizare în industria de îmbrăcăminte

24 August 2015



Cu o tradiţie şi experienţă de peste 60 de ani, I.N.C.D.T.P. este în prezent un centru de excelenţă în activitatea de cercetare – dezvoltare - inovare pentru domeniile textile - confecţii, pielărie - încălţăminte - bunuri de consum din cauciuc. Afirmându-se ca actor dinamic şi activ în domeniul cercetării, atât pe plan naţional, cât şi european, I.N.C.D.T.P. promovează şi dezvoltă activităţi de cercetare aplicativă multidisciplinară în industria de textile - confecţii şi pielărie - încălţăminte - bunuri de consum din cauciuc, pentru agenţii economici din sector şi pentru diverse domenii conexe. Activitatea de cercetare ştiinţifică a institutului se află într-o continuă evoluţie, fiind un proces dinamic şi flexibil, corelat cu cerinţele industriei pe plan naţional şi cu obiectivele de dezvoltare a domeniului pe plan european.

Identificând necesitatea actualizării standardelor antropometrice din România, institutul a achizitionat singura cabină de scanare 3D de înaltă rezoluţie din România şi a elaborat standarde de mărimi antropometrice pentru diferite categorii de vârstă, în scopul corelării dimensiunilor corpului cu cele ale confecţiilor.

Proiectul ITProTech-“Platformă tehnologică de producţie personalizată"
Majoritatea industriilor din zilele noastre utilizează programe specializate pentru a testa produsele lor înainte de a le produce în viața reală. În loc de a produce un prototip, înainte ca aspectul si corespondenţa dimensională a unui articol de îmbrăcăminte să fie testate, probarea virtuală înseamnă vizualizarea produsului pe computer înainte de a fi executat, pentru a detecta și corecta problemele care pot apărea în procesul de realizare.

În perioada iulie 2013- iunie 2015, INCDTP a avut in derulare proiectul ITProTech/ Programul ERA NET – CROSSTEXNET ce a avut ca scop realizarea unor cercetări complexe, interdisciplinare, în vederea elaborării unei tehnologii de producție IT pentru îmbrăcăminte personalizată, care va stabili o nouă paradigmă pentru realizarea şi vizualizarea îmbrăcămintei.

Arhitectura platformei tehnologice de producţie
Proiectul ITProTech a creat două tehnologii noi şi interdependente cu valoare adăugată mare:
• platformă/tehnologie de producţie avansată pentru îmbrăcăminte personalizată, care permite producţia şi distribuţia de articole de îmbrăcăminte la comandă, la preţuri rezonabile, în timp scurt şi cu o înaltă corespondenţă;
• bază de date cu modele şi tipare în stil clasic şi în funcţie de tendinţele modei.



Platforma electronică tehnologie de producţie oferă personalizarea, permiţând clienţilor să creeze produse individualizate prin intermediul internetului, selectând produsele, facilitând planificarea producţiei şi integrarea cu sistemele de business enterprise. În plus, o astfel de platformă oferă un spaţiu de lucru pentru a organiza activităţile de proiectare personalizată cu modelarea integrată pentru designeri şi inginerii de fabricaţie.

Platforma ITProTech reprezintă un sistem modern de proiectare şi producţie a îmbrăcămintei personalizate (individualizate) care utilizează simultan informaţii din sfera sistemului producţiei individualizate şi a sistemului de serie. Cu toate că oferă produse individualizate tipare/articole de îmbrăcăminte, pentru construirea bazei de date a platformei s-a pornit de la standardul antropometric SR13545-2010 deoarece este un standard complex care prezintă următoarele puncte de plecare utile:
• oferă 220 de variante tipodimensionale pentru populaţia adultă din România,
• fiecare variantă este caracterizată de un număr suficient de mare şi de variat, 89 de dimensiuni secundare.

Suport pentru IMM-uri
Platforma tehnologică IT de producţie pentru îmbrăcăminte personalizată are ca scop stimularea companiilor din sectorul îmbrăcămintei, în special a IMM-urilor, pentru a intra pe pieţele europene şi mondiale cu produse şi tehnologii inovative. În acest nou sistem, al tehnologiei de producţie prin aplicaţii informatice (Computer - Aided Manufacturing Systems), prin procesul de inovaţie/ dezvoltare de noi produse se realizează corelaţia dintre proprietăţile produsului finit şi nevoile consumatorului.



Paradoxal, într-o epocă în care standardizarea este utilizată la nivel internaţional, cuvântul ce trezeşte interes în lumea modei este: unic. Utilizarea sistemului de personalizare a devenit o strategie competitivă pentru întreprinderile care doresc să ofere produse personalizate. Cu cât o afacere oferă mai multe posibilităţi de personalizare a produselor sale, cu atât devine mai competitivă. Atunci când îmbrăcămintea este realizată made-to-measure, fiecare produs este croit şi cusut individual, pentru fiecare client în parte. Prin urmare, rezultatul va fi o potrivire aproape perfectă. Acest tip de producţie se numeşte producţie personalizată sau la comandă. Cu toate acestea, în scopul de a îndeplini cerinţele personalizării în masă, toate operaţiile producătorului trebuie să fie bazate pe procese tehnologice flexibile, care îi permit să răspundă rapid la cererile clienţilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite