Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Prefer un lucru „bine făcut” decât „bine spus”

24 August 2015



Nicoleta Capătă este HR Director la Flanco din 2010, companie cu 1100 angajaţi în 56 de oraşe, la care în prezent se ocupă de dezvoltarea strategiei HR. Pe parcursul acestui interviu am aflat cum abordează recrutarea, stimularea și fidelizarea angajaților, evaluarea dar și promovarea acestora.

Spuneţi că orice prietenie începe cu o perioadă de cunoaştere reciprocă. Este la fel de important şi pentru o companie să urmărească cu maximă atenţie etapele de preangajare?
Timpul şi atenţia alocate etapelor de selecţie sunt esenţiale pentru o companie. Am adaptat recrutarea, identificând un profil ideal al angajatului Flanco pentru fiecare funcţie în parte, folosind şi un studiu de comportament organizaţional, dar şi un checklist de interviu pentru selecţie.

Procesul nu se opreşte în ziua în care angajatul a semnat actele de angajare, ci este continuat cu un altul pe care insistăm mult intern – stagiul iniţial de pregătire, integrarea în echipă. Suntem conştienţi că un client are aceleaşi aşteptări de la magazinul Flanco, indiferent că este abordat de un angajat nou sau un angajat cu vechime în companie, astfel că pregătirea iniţială are două obiective: de a-l face pe noul coleg să se simtă binevenit în echipă, dar şi de a-l pregăti rapid pentru responsabilităţile noului rol.

Sloganul companiei, “mereu peste aşteptări”, cum reuşiţi să-l aplicaţi şi în rândul echipei, la nivel intern?
Încercăm să îi surprindem plăcut pe colegi cu numeroase concursuri pe diverse teme. În afara competiţiilor de performanţă, organizăm evenimente care nu au legătură cu ceea ce facem zi de zi, dar prin care ne cunoaştem mai bine pasiunile, familia, prietenii. Astfel, am organizat concursuri de fotografie, concursuri de 1 Iunie pentru copiii angajaţilor noştri, concursuri de ziua îndrăgostiţilor.

Aveţi strategii de retenţie şi de fidelizare a angajaţilor performanţi?
În primul rând ne urmărim cu recurenţă Net Promoting Scorul Intern, sau gradul de satisfacţie a angajaţilor Flanco şi acţionăm punctual acolo unde identificăm nemulţumiri.

Dincolo de acestea, avem un sistem de management al performanţei care oferă angajaţilor un proces transparent de evaluare. El se derulează pe baza unui etalon echitabil şi aplicabil pentru toate magazinele reţelei şi pentru toate funcţiile sau rolurile interne, astfel încât fiecare angajat să se simta evaluat corect şi obiectiv, dar şi a-I pune la dispoziție un plan de acţiune pentru a fi mai performant.

Am adăugat acestui sistem de management al performanţei şi un portal de comunicare internă, prietenos şi interactiv, care să le ofere angajaţilor posibilitatea contribuţiei personale, dar şi sentimentul de apartenenţă la o comunitate care împărtăşeşte aceleaşi valori, aceeaşi misiune şi aceleaşi obiective. Obiectivul este să construim o comunitate unită, puternică şi entuziastă, aducându-ne fiecare contribuţia, în mod deschis şi transparent.

Ne puteți oferi un exemplu în care echipa a reuşit să vă depăşească aşteptările?
Îmi este greu să definesc o astfel de situaţie, însă orice moment în care colegii mei acţionează ca o echipă, se sprijină reciproc şi obţin rezultate peste obiectivele pe care ni le-am stabilit iniţial îmi demonstrează că au înţeles misiunea şi aşteptările noastre, dar şi că le place ceea ce fac.

Orice angajat îşi doreşte o carieră de succes. Ce calităţi trebuie el să demonstreze pentru pentru a fi promovat în Flanco?
Promovarea este un proces constant. 85% din echipa de management este promovată din intern. Dincolo de profilul particular urmărit pentru fiecare poziţie pe care alegem să o promovăm, urmărim câteva calităţi general-valabile. Acestea ţin în special de abilităţile de leadership, de viziune şi strategie, de abilitatea de a depăşi obstacolele, performanţa în rolul anterior, rezultatele evaluărilor 360, care ne oferă o imagine asupra întregului comportament organizaţional. Ca elemente esenţiale, ne uităm atent la caracterul, valorile, practic la “coloana vertebrală” a candidatului.

În această toamnă, o să fiţi prezentă la HR Summit Iaşi – eveniment regional dedicat industriei de resurse umane din România. Ce mesaj doriţi să le transmiteţi viitorilor participanţi?
Le transmit că rolul cel mai important al unui om de HR este acela de “conştiintă” a companiei, care trebuie să fie permanent conectată la ce se întamplă cu adevărat la cea mai importantă resursă a companiei - angajaţii. Şi aş vrea să folosesc un citat pe care îl ador: “Well done is better than well said”- Benjamin Franklin.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite