Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Altele >> Stiri si comunicate

Frisbo: primele semne ca magazinul online are probleme de operare

30 August 2015



Dificultățile în fluxul logistic se văd cu ochiul liber de la primele comenzi ale magazinului online, iar modul în care sunt gestionate acestea este dovada că întreg lanțul operațional funcționează sau nu, spun specialiștii Frisbo, prima platformă de e-fulfillment de pe piața locală.

Potrivit informațiilor Frisbo, platforma românească de e-fulfillment care preia tot procesul operațional și logistic al magazinelor online, externalizarea este, prin definiție, o soluție pentru startup-urile din e-commerce, dar și pentru comercianții care își extend vânzările în afara acoperirii lor teritoriale. Astfel, nevoia de externalizare către un serviciu profesionist poate să apară din momentul zero, odată cu întrebările despre nevoia de spațiu, oameni sau software.
„Primele dificultăți se văd chiar la primele comenzi. Prima factura, primul AWB și prima livrare vor fi dovada că întregul lanț operațional funcționează. Poate părea hilar, însă multe magazine abia atunci descoperă că nu sunt pregătite să opereze. Urmează apoi primul retur, prima factură storno și mulți realizeză, de exemplu, că platforma lor Magento nu era pregatită pentru asta. Urmează apoi primul vârf de sezon, în care întreg operaționalul e dat peste cap și toată firma facturează sau asamblează colete”, explică Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

De aceea, adaugă CEO-ul Frisbo, cea mai frecventă greșeală făcută de prorietarii sau managerii magazinului online este să subestimeze complexitatea procesului logistic și operațional, important chiar și în cazul magazinelor mici.
„De aici derivă și subestimarea costurilor reale de operare a unui magazin online, și, implicit, subestimarea profitabilității propriului magazin online. În portofoliul nostru există clienți care după ce au apelat la e-fulfillment ca metodă de externalizare, și-au redus și cu peste 50% costurile de operare a fiecărei comenzi”, adaugă Colceriu.
Beneficiul utilizării unui serviciu de e-fulfillment de către comercianții online este transformarea costurilor operaționale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea mărfii, facturarea, împachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului într-un cost direct, legat de numărul de comenzi realizate și de cantitatea de marfă aflată în stoc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite