Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Costurile ascunse ale unui incident provocat de un virus

26 Mai 2004



Presa si-a facut o datorie din a informa pe toata lumea despre pagubele produse de cei mai „populari“ virusi. Aflati din ziare ca Nimda (locul I in topul virusilor in 2002) a produs pagube de 635 milioane USD, in timp ce CodeRed a provocat pierderi de nu mai putin de 2,52 miliarde USD. Destul de impresionant, numai ca aceste cifre reprezinta doar pierderile directe, deoarece:


a. Costurile cele mai usturatoare, si cele pe care companiile sunt foarte putin dispuse sa le declare sunt furturile de informatie, sustragerea de secrete de afaceri si chiar de baze de date cu clienti. Astfel de costuri sunt foarte greu de estimat si chiar mai greu de dezvaluit, fiind cele mai temute sume ce pot fi incluse in rapoartele interne.


b. Informatiile corupte: multi virusi fura sau distrug date care sunt, de cele mai multe ori, greu de cuantificat in bani. Chiar daca exista o politica de back-up pentru datele unei companii, inainte de a le reabilita se pierde mult timp in incercarea de a afla care date sunt corupte, care au fost furate si pe ce suport de back-up se afla ele.


c. Pagube: unii virusi distrug fisierele de sistem, sterg Flash BIOS-ul sau se multiplica pana ocupa tot spatiul disponibil pe hard-disk, ca sa nu mai pomenim de viermii ce deschid un numar imens de conexiuni Internet, blocand aproape instantaneu computerul. Toate acestea au nevoie de mult timp pentru remediere, inainte de a repune in functiune sistemele infectate.


d. Costuri de continuitate: faptul ca utilizatorii nu vor putea folosi mult timp computerele pe care isi derulau activitatea zilnica implica in sine cele mai mari costuri. In plus, unele computere sunt vitale activitatii unei companii (in special serverele), iar infectarea sau defectarea lor ar costa enorm de mult.


Din pacate, imaginea reala este completata si de costurile indirecte:


a. Dupa un incident de securitate, companiile incep sa masoare cu disperare timpul in raport cu volumul de vanzari pierdut datorita acestuia si mai ales in termeni de incredere a clientilor care aud de problema. Acest tip de costuri sunt greu de prevazut, dar usor de masurat in rezultate. Fara a mai vorbi de daunele pe care trebuie sa le plateasca o companie daca ii sunt furate date sensibile si confidentiale despre clientii sai.


b. Insa cel mai important cost indirect ar putea fi reprezentat de impactul negativ pe care un astfel de incident l-ar avea asupra imaginii companiei sau a brandurilor sale. Efortul unor ani intregi de munca ar putea sa fie maturat de masurile nepotrivite de securitate. Si o data pierdute, informatiile sunt aproape imposibil de recuperat.


Studiu de caz: o companie cu 50 de angajati


Solutia impotriva tuturor acestor probleme este una singura: securizarea retelei. Pentru aceasta organizatie BitDefender va propune o solutie completa compusa din:

  • BitDefender for Mail Server Linux (50 de useri): 400 USD
  • BitDefender for File Server (1 server): 399 USD
  • BitDefender Enterprise Manager (Consola de management–50 utilizatori): 300 USD
  • BitDefender Standard Edition 50 de statii de lucru: 599 USD
    Costul total al software-ului va fi de 1698 USD iar in pretul acestor licente este inclus gratuit cel mai vast pachet de servicii oferit pe piata romaneasca (up-date si up-grade; alerta virus; suport tehnic non-stop; BitDefender antidot)



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite