Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Huawei considera spectrul baza dezvoltarii economice globale

26 Octombrie 2015



La recentul congres mondial ITU Telecom 2015, Huawei a prezentat oficial strategia pentru transformarea industriei de telecomunicatii printr-o alocare mai eficienta a spectrului in cadrul politicilor globale si nationale de broadband. Prin vocea lui Zou Zhilei. Presedintele diviziei Carrier a Huawei, compania chineză a accentuat ideea ca alocarea pe scară largă si la preturi competitive a spectrului de comunicatii permite dezvoltarea accelerata a mobilitatii si inregistrarea beneficiilor economiei digitale pe orice piață a lumii. Mai mult, acesta este punctul de plecare al multor proiecte inovatoare, cu precadere din domeniile Smart City si Internet of Things. Conform Huawei, in urmartorii ani, proiectele de mobile broadband vor necesita un spectru de cel putin 2 GHz. In cadrul „Broader Way Forum” organizat in cadrul ITU Telecom, Huawei si-a reafirmat interesul de a lucra alaturi de guverne, operatori și clienti pentru a construi o lume cat mai conectata si o viata cat mai buna pentru utilizatorii finali.


Huawei
cerceteaza tehnologii alternative acolo unde spectrul nu este disponibil, este prea scump sau nu exista deschidere din partea autoritatilor. „Planificarea spectrului este un aspect necesar pe multe piete si ar contribui la o utilizare mai eficienta si mai aproape de cerintele reale ale operatorilor si utilizatorilor.Huawei poate colabora cu autoritatile pentru o abordare stiintifica a planificarii alocarilor de spectru. Unele guverne incurajeaza prea mult competitia pe pietele de telecomunicatii si scot la licitatie prea multe licente. Astfel, operatoriii isi pierd interesul pentru investitii deoarece stiu ca amortizarea va fi foarte dificila”, a mai declarat oficialul Huawei. Pentru cresterea profitabilitatii operatorilor de telecomunicatii se impune si o mai stransa colaborare intre acestia si dezvoltatorii de continut (Operatori OTT) care isi monetizeaza activitatea pe alte cai (YouTube, este unul dintre cele mai bune exemple). „Operatorii OTT depind vital de calitatea conexiunilor si a serviciilor telecom insa nu ei sunt cei care investesc in acest sens. Fara aceasta colaborare, intrega piata are de suferit” considera reprezentantul Huawei. A doua directie pe care mizeaza Huawei este continutul multimedia. Conform analizelor prezentate de compania chineza, continutul video high definition reprezinta cca 60% din volumul de trafic, iar procentul va ajunge la 80% in urmatorii ani. Aceasta stare de fapt pune o presiune mare pe infrastructura de telecomunicatii si pe nevoia de broadband.



China in avangarda broadband

China este cel mai bun exemplu de piata care indreapta planificat in aceasta directie, iar analistii economici pun cresterea economica inregistrata de China in ultimii ani pe seama strategiei broadband in care tara investeste intens. La Broader Way Forum au fost prezentate pe larg elementele acestei strategii, dar mai ales rezultatele concrete pe care China le-a obtinut in sectorul de telecomunicatii. Inceputa in 2010, evoluția Chinei din aceasta perspectiva a inregistrat trei etape distincte: pana in 2013 investitiile au fost orientate cu precadere catre infrastructura, in 2013-2015 s-a produs orientarea catre broadband/acces in banda largă, iar din acest an are lor adoptia, la nivel de prioritate strategica nationala, a noului val tehnologic si a conceptelor din categoria IoT, big data si cloud computing. Astfel, China a imbunatatit considerabil infrastructura broadband bazata pe fibra optica si putina lume stie, spre exemplu, ca peste o treime din productia globala de fibra optica merge catre companiile chineze din domeniu. La jumatatea anului 2015, reteaua de fibra optica a Chinei acoperea deja 330 milioane de familii, ceea ce reprezinta cca 77% din populatie, numarul de utilizatori depasind 90 de milioane. Astfel, fibra optică a devenit cea mai raspandita conexiune, depasind considerabil tehnologia xDSL. Ambitia Chinei este sa ajunga piata occidentala si, chiar daca obiectivul pare inca departe, tara inregistrand discrepante mari intre urban si rural, progresele sunt mai mult decat evidente. Companii precum Huawei se extind intr-un ritm accelerat, depasind ca mentalitate si tehnologie cultura chineza si devenind cu adevarat organizatii multinationale globale.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite