Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Stresul la locul de muncă

29 Octombrie 2015




De asemenea, ajută să lăsăm ce ține de serviciu, la serviciu, pentru a ne putea detașa măcar temporar de stimulii care generează stres. Lăsați mailul la birou, nu răspundeți apelurilor care țin de profesie în (puținul) timp liber, nu vă mai gândiți la cele rele petrecute peste zi atunci când ajungeți acasă. Se cheamă igienă mentală și este o deprindere asemenea spălatului pe dinți: se învață ușor și trebuie practicată de cel puțin două ori pe zi.
Dacă lucrurile scapă de sub control, un psihoterapeut poate fi de ajutor. Iar când stresul devine cronic, mersul la serviciu provoacând în mod evident reacții somatice, schimbarea locului de muncă devine o necesitate.

Ce pot face managerii pentru a îmbunătăți reacția la stres a angajaților?

În primul rand trebuie să fie ei înșiși modele corecte de acțiune, reacționând echilibrat la stimuli care generează stres.

Nu este greu de observat că în cadrul aceleiași organizații există departamente cu nervii scăpați de sub control și departamente care par a gestiona mai ușor situațiile stresante. Dacă vă întrebați ce face diferența, răspunsul stă chiar pe scaunul managerului respectiv.

De asemenea, mediul de lucru trebuie să fie unul curat, organizat, aerisit, angajații având acces la instrumentele de lucru necesare. Comunicarea să fie clară, transparentă, regulile să aibă logică și să fie cunoscute și respectate de către toți angajații.

Conflictele trebuie la rândul lor să fie urmărite și gestionate, de multe ori acestea fiind cea mai mare sursă de stres.

Nu în ultimul rând, organizațiile trebuie să investească în a-și instrui angajații cum să facă față situațiilor stresante. Există acum numeroase cursuri de management al timpului, conflictelor sau traininguri de relaxare.

Şi team building-urile pot acționa ca o supapă a stresului organizațional. Ieșirea din cadrul formal al biroului și organizarea unor diverse activități de relaxare sau competiții diferite de cele profesionale pot crea încredere și comunicare, adică baza unor relații de muncă mai puțin tensionate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite