Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Altele >> Stiri si comunicate

Tendinte in online marketing

09 Noiembrie 2015



Companiile din România au început să investească mai mult și pe termen lung în campanii de marketing online, orientându-se către servicii end-to-end (de la dezvoltare software, infrastructură până la marketing online), potrivit Zitec, unul dintre principalii producători locali de produse și aplicații software, care are un departament special de performance marketing.

Companiile de pe piața locală au înțeles utilitatea promovării în mediul online și, în plus, și-au îmbunătățit know how-ul în această direcție. Acestea au renunțat la campanii punctuale în favoarea strategiilor pe termen lung, bine puse la punct, au observat oficialii Zitec, companie care anul acesta a înregistrat o creștere constantă de servicii de marketing online.

Astfel, în fiecare lună, departamentul de performance marketing al Zitec a raportat o creștere de cel puțin 20% a cifrei de afaceri, comparativ cu luna similară a anului trecut.

”În continuare facem foarte mult training cu clienții nostri și încercăm să ridicăm nivelul cunoștintelor tehnice. Această abordare ne ajută mult în retenția clienților, dar se văd rezultate pozitive și în ceea ce privește deschiderea clientului către o abordare integrată a strategiei la nivel de canale. Am reușit să mutăm discuția de la management de campanii PPC sau acțiuni SEO la strategia online prin care reușim să ne atingem obiectivele de business, indiferent de mixul de canale și mesajul pe care dorim să îl transmitem”, spune Ioana Slobozianu, Head of Online Marketing, Zitec.

Cum definim o strategie de performance marketing pe termen lung

Performance marketing vizează creșterea vânzărilor și generarea de leaduri, iar clienții Zitec au nevoie de ele pentru a-și susține business-ul în mod constant. Așadar, campaniile de acest tip nu sunt punctuale sau temporare. De altfel, clienții au înțeles că nu trebuie să întrerupă investițiile și că e necesar să mențină o activitate permanentă în această zonă.

”Practic, funcționăm ca un departament de marketing al clienților noștri, ceea ce înseamnă că ne integrăm în strategia lor pe termen lung. Majoritatea campaniilor sunt recurente și avem pentru fiecare client între 3 și 20 de astfel de campanii, care se autosusțin din vânzări”, punctează Ioana Slobozianu.

Astfel, rezultatele campaniilor de performance marketing sunt vizibile imediat, chiar dacă sunt variabile în funcție de efort și bugetul investit. Mai mult, pe măsură ce nivelul de implementare a strategiei avansează, indicatorii de performanță urmăriți cresc treptat și constant de la lună la lună.

Când vorbesc de campanii de marketing online, unii antreprenori tind să fie rezervați, gândindu-se că bugetul ar trebui să fie destul de ridicat, pentru ca rezultatele să fie vizibile. Totuși, această abordare poate fi înșelătoare:

”În cazul campaniilor de performance marketing mi se pare important să urmărești un echilibru între investiție și return. Atât timp cât ROI-ul este pozitiv, nu ar trebui să existe blocaje la nivel de buget investit. Clienții care înteleg acest lucru ajung în scurt timp la break-even, ceea ce înseamnă că bugetul se autosusține din rezultate”, explică Ioana Slobozianu.

Cine poate să apeleze la servicii de performance marketing

În ceea ce privește profilul de business pentru care o campanie de performance marketing ar fi benefică, oficialul Zitec consideră că atât timp cât există interes pentru produsele și serviciile tale online, poți derula o astfel de campanie. Însă este important să poți măsura în timp real rezultatele, pentru a putea optimiza campaniile.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite