Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Operatorii de date si voce se orienteaza spre IMM-uri

24 Iunie 2006



Chiar daca, in ultima perioada, presa abunda in previziuni catastrofice ale specialistilor, care anunta o „apocalipsa a IMM-urilor“ (potrivit celor mai pesimisti analisti, intre 25 si 60% dintre IMM-uri vor disparea intr-un interval de timp destul de scurt de la aderarea la Uniunea Europeana), pentru actorii de pe piata IT&C, prezenti pe piata locala prin reprezentante sau prin intermediul partenerilor, precum si omologii lor autohtoni, cele peste 500.000 de intreprinderi mici si mijlocii romanesti reprezinta un sector de piata deosebit de important, ce nu poate fi neglijat sub nici o forma.
OpITC3
Considerat un domeniu strategic pentru companiile din industria IT&C, majoritatea acestora considera sectorul IMM-urilor drept un „client delicat“, care trebuie abordat cu o atentie sporita, tinand cont de problemele specifice si reticentele pe care le manifesta intreprinderile mici si mijlocii atunci cand se „confrunta“ cu oferta IT&C. O abordare care trebuie sa acopere, in afara delicatului „criteriu unic“ – pretul –, si lipsa de informare, capabilitatile tehnice reduse, lipsa unei planificari pe termen lung, datorata dinamismului ridicat al pietei romanesti, si nealocarea de resurse dedicate proiectelor IT.


Referitor la prioritatile IMM-urilor in domeniul IT&C relevant ramane, inca, studiul publicat la inceputul anului de firma de cercetare Coleman Parkes (efectuat la cererea companiei Cisco Systems), realizat pe un esantion de 1.005 companii din 10 tari din centrul si estul Europei, dintre care 110 IMM-uri romanesti din domeniile: transporturi, productie industriala, servicii comerciale, utilitati si turism, asupra nevoilor de „tehnologii esentiale“ ale IMM-urilor. Astfel, pe primul loc in „clasamentul necesitatilor“ s-au situat, inaintea solutiilor software si hardware, conexiunile Internet rapide/in banda larga (94%). (Asta in timp ce retelele de calculatoare sunt „esentiale“ pentru 91%, sistemele de stocare/back-up pentru 89%, iar securizarea comunicatiilor in retea este esentiala pentru 80% dintre respondenti.)


Studiul a mai evidentiat faptul ca, pentru IMM-urile autohtone, cele mai importante avantaje oferite de tehnologiile pentru retele cu acces la distanta sunt sporirea vitezei de reactie la solicitarile clientilor (90%), accesul in timp aproape real la date/aplicatii (89%), minimizarea timpilor morti din activitatile angajatilor (87%) si sporirea productivitatii personalului (86%).


Furnizorii trebuie sa faca educatie


Un alt aspect interesant relevat de analiza Coleman Parkes asupra intreprinderilor mici si mijlocii il reprezinta avantajele oferite de telefonia IP, o tehnologie ale carei avantaje sunt bine-cunoscute (potrivit subiectilor, implementarea noilor tehnologii IP nu necesita eforturi deosebite si ofera o rentabilitate ridicata, in timp ce 85% considera ca telefonia IP faciliteaza integrarea sistemelor de comunicatii cu retelele IT). Insa, in mod paradoxal, doar 21% dintre IMM-uri cunosc toate aspectele referitoare la aceasta tehnologie.


Acest paradox, datorat in buna masura capabilitatilor tehnice reduse ale IMM-urilor romanesti, a fost evidentiat si de un recent studiu IDC (dat publicitatii in decembrie 2005), care subliniaza necesitatea consultantei si consilierii din partea furnizorilor: „Competentele IT in afacerile mici sunt, in general, scazute. In contrast, organizatiile medii, cu un numar de angajati intre 100 si 500, au, de cele mai multe ori, personal special pentru IT. (...) Educatia este esentiala in sprijinirea intrarii totale a afacerilor mici si mijlocii in era informatica. Prin urmare, furnizorii trebuie sa aiba o contributie semnificativa in raspandirea tehnologiei informatiei, sa mearga dincolo de vanzarea solutiilor software si hardware si sa actioneze ca profesori si consilieri, ajutand astfel IMM-urile sa inteleaga importanta IT-ului in desfasurarea unei afaceri, decat sa le lase pe acestea sa adopte IT-ul in propriul ritm. Acest lucru este valabil atat in tarile din noul val de integrare in UE, cat si in Europa, in general”, a subliniat Roman Maceska, Research Director, Systems and Vertical Markets IDC CEMA. Potrivit studiului „Central and Eastern European Opportunities in the SMB Market“ (care analizeaza cheltuielile IT ale companiilor mici si mijlocii din Bulgaria, Romania, Croatia, Cehia, Ungaria, Polonia, Slovacia si Slovenia in perioada 2004-2009), principalele domenii de investitie sunt calculatoarele, solutiile software, echipamentele de retea si serviciile IT.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite