Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Este tehnologia un element esenţial īn reforma educației?

28 Ianuarie 2016



În contextul dezvoltărilor curente din domeniul roboticii şi inteligenţei artificiale, devine tot mai evident, nu doar pentru futurologi, ci pentru întreaga societate, că activitățile repetitive vor fi alocate mașinilor, iar cele creative vor fi derulate de oameni. Revoluția digitală, pe care o trăim în mod curent, schimbă din temelii societatea, de la economie la relații de muncă, de la educație la mediu. Cu 10 ani în urmă, o bună parte dintre meseriile de astăzi nu existau, iar ritmul de apariţie a unora noi se va accelera și prin urmare educația formală trece printr-o provocare majoră în ceea ce privește pregătirea generaţiei Y și a celor ce urmează.

„Knowledge workers“, forța de muncă a viitorului, au o relaţia aparte cu tehnologia, pe care o folosesc intens în derularea activităţii, dar pe care o cercetează și dezvoltă permanent în căutarea unor noi mijloace de producţie, comunicare și prosperitate. Tehnologia devine atât obiectiv, cât şi mijloc, iar educația formală nu poate să ignore această realitate. Avem prin urmare două paliere de interacțiune: învăţământul tehnic şi învăţământul bazat pe tehnologie. Astfel, orice demers, pe care autorităţile îl fac pentru modernizare, trebuie să adreseze ambele paliere. Învăţământul tehnic are nevoie de aliniere la aspirațiile industriei, atât ca număr de absolvenți, cât şi ca pregătire. Se impune o actualizare a programelor de studiu pentru a face față cerințelor de mâine și nu a celor de ieri, deci mai mult vizionarism din partea factorilor de conducere. Pe de altă parte, educația în general are nevoie de tehnologie pentru a face performanță și pentru a livra resurse umane pregătite pentru era digitală.

Societatea aşteaptă intenții, planuri și mai ales voință ca să ieșim din scenariul curent, în care elevii stăpânesc tehnologia mai bine decât dascălii lor. În acest context, aşteptările de la viitoarea Lege a Educației sunt ridicate, rămâne de văzut dacă și dorința de implicare este pe măsură. Se conturează însă o direcție, o veți găsi prezentată în interviul de copertă cu Președintele României, Klaus Iohannis, pe care îl publicăm în ediţia curentă. O direcție care, dacă va integra cerinţele tuturor părţilor implicate și va oferi viziune și constanță, ar putea crea premizele corecte pentru modernizarea educației în România. În acest sens, dezbaterea publică lansată de Preşedinte, care va conduce către o viziune, o strategie şi în final către o nouă Lege a Educaţiei, va fi facilitată de un portal interactiv, ce va fi lansat în luna Februarie. Iată deci că ne bazăm pe tehnologie în demersul curent de transformare a educației și în funcţionarea mecanismelor democratice.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite