Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ce fel de Romānie vrem? Proiect pentru o țară care īși īnţelege potențialul și īl valorifică

28 Ianuarie 2016




Cred în predictibilitate și inovație, de aceea pun bazele unor proiecte majore, cu întindere în timp, care să răspundă nevoii acute de formare a cadrelor didactice. Educația are nevoie de resurse noi, profesori dedicați și care să își înțeleagă menirea. Pentru aceasta, un proiect va viza implementarea masteratului didactic, iar fondurile europene sunt esențiale aici. Nu vom neglija nici formarea profesorilor care se află deja la catedră. Noi instrumente în spațiul fluid manual - on-line, cu rolul de a aduce acea schimbare atât de necesară în relația dintre educatori și elevi, pentru apropierea copiilor de știință.

Mă preocupă un statut recunoscut al profesorului. De aceea, o linie puternică de acțiune va stimula și premia efortul dascălilor care reușesc să aducă inovarea în tot ceea ce înseamnă împărtășirea de cunoaștere și educarea.

Un spațiu educațional ofertant și siguranța în școală sunt două dintre motivele pentru care ne-am propus elaborarea unei strategii pentru modernizarea infrastructurii educaționale, astfel încât fondurile să poată fi direcționate către comunitățile în nevoie. Mai mult, cred că trebuie să facem eforturi mai susținute pentru a opri această risipă de talente. Sistemul de educație are obligația de a fi deschis și accesibil pentru toți copiii, indiferent de statut social, rasă sau etnie.

Îmi doresc un mediu academic puternic și deschis comunității internaționale. De aceea, este esențială adoptarea strategiei de internaționalizare a învățământului superior din România, urmată de efortul fiecarei universități în parte de a-și formula viziunea proprie asupra internaționalizării. Una care să răspundă la două provocări majore: migrație și atragerea de capital uman valoros. Cred că universitățile românești sunt instituții puternice, capabile să-și administreze autonomia și să răspundă nevoii de responsabilitate publică. Sunt convins că sunt atente la rolul jucat, dar și la propriul prestigiu, atât de necesar jocului global al educației și a cercetarii.

Acestea sunt doar câteva din elementele care ar putea contribui la realizarea unei Românii educate. Pentru reușită este nevoie de efortul fiecăruia dintre noi. Cum ne proiectăm viitorul?Ce trebuie și cum, pentru a putea ajunge acolo?

Am devenit cu toții conștienți că educația este singura cale pentru a debloca potențialul major de dezvoltare pe care îl avem. Vă invit să fiți parte a proiectului de țară propus de Administrația Prezidențială, pentru a construi, împreună, o Românie a valorilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Marculescu Livia Monica
Foarte interesant proiectul dvs. numai ca vorbele nu ne ajuta cu nimic si vorbesc in dubla calitate-parinte si cadru didactic.Ma gandesc cu groaza ca baiaitul meu cel mic intra in toamna la scoala-clasa pregatitoare.In acest sens,v-as ruga sa faceti o reforma adevarata a sistemului de invatamant.Sunt profesor pentru invatamant primar si vorbesc in cunostinta de cauza.Am peste 20 de ani vechime in sistem si constat cu amaraciune ca acele minunate principii didactice(unele de pe vremea lui Comenius)nu se mai respecta.Ma refer la programa scolara care este facuta de niste savanti care nu stiu ca tot copii se nasc si in zilele noastre si nu zmei cu 7 capete.Curricula nu este adaptata la specificul psihologic al varstei,continuturile depasesc stadiul de dezvoltare in care se afla gandirea copiilor,manualele sunt pline de greseli si de texte neatractive.Copiii clacheaza si nu mai merg cu placere la scoala.Nu se pune accent pe formarea de deprinderi si capacitati,totul este un haos total.Cum este posibil ca un copil de 8 ani sa inteleaga notiunea de fractie sau unul de 7 ani sa stie conceptul de ,,dublul unui numar",sa inteleaga cum functioneaza organele interne ale corpului omenesc si cate alte lucruri care, pentru puterea lui de intelegere, par din filmele SF.Faceti reforma cu oamenii care lucreaza efectiv cu copiii,ceilalti vorbesc din carti.Copiii nostril nu mai au timp de joaca.Haideti sa le redam copilaria!Asta inseamna o Romanie educata.Nu vrem o Romanie plina de copii tristi,stresati ca nu fac fata si nu inteleg!Copiii nostri trebuie sa stie sa faca!Sa-i invatam putin si sa stie totul,nu sa-i invatam tot si sa nu stie nimic!
29 Ianuarie 2016, 03:56:20
Munteanu S.
Optimist proiectul, dar asa cum zicea cineva, „educatia e ca un pom fructifer, daca nu e altoita, face fructe mici si acre”. Unii spiridusi de la ministerul educatiei, dotati cu anumite calitati, ar trebui din cand in cand sa devina invizbili, astfel incat sa poata surprinde realitatea de la clasa 0, adica: - sa vada cate teme au unii copii de clasa 0; (si mai ales ce dificultate au aceste teme) - sa vada cum este igiena la baie intr-o scoala din Bucuresti în 2016; - sa vada care e pozitia corecta sau incorecta a copiilor in banca; - sa-i asculte pe copii cand sunt intrebați daca le place la scoala, -sa ne spuna si noua parintilor, cu cine lasam copiii dupa scoala, dacă unii dintre noi nu-si permit o bona sau sa plateasca afterschool, iar bunicii nu au posibilitatea de a sta cu nepoții... Atunci când acesti spiridusi voluntari, vor transmite domniilor mai mari de la educatie ce se intampla in „padure”, poate vor veni si ei sa se minuneze, și apoi, in cunostinta de cauza, sa decida de ce si cum si cat si unde. Si, de ce nu, sa aflam si noi, (cei care avem copii, cei care platim taxe si impozite ) cum se se rezolva astfel de probleme, care ar trebui preluate si de jos in sus. Adica copil - parinte - invatator – scoala – minister de resort. Astfel de abordari de jos in sus, ar trebui sa fie colectate din fiecare sector de educatie, primar, univeristar, urban, rural, etc.
03 Februarie 2016, 12:19:15