Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Catalin Scarlat, Business Development & Marketing Director, Euroweb: „Multe dintre IMM-uri urmaresc cresterea profitabilitatii, inclusiv prin prisma scaderii costurilor“

24 Iunie 2006



Pentru a afla care sunt problemele reale cu care se confrunta un operator de date si voce in lucrul cu IMM-urile autohtone, i-am adresat cateva intrebari dlui Catalin Scarlat, Business Development & Marketing Director, Euroweb.
Catalin_Scarlat
- Care sunt principalele dificultati pe care le intampinati pe segmentul de piata IMM?


Catalin Scarlat, Business Development & Marketing Director, Euroweb: Companiile de comunicatii care furnizeaza servicii catre IMM-uri si, o data cu ele, clientii de tip IMM, resimt aproape exclusiv limitarile date de lipsa sau nivelul inadecvat al suportului de comunicatii existent la client, de cele mai multe ori fiind necesara instalarea unei noi infrastructuri de comunicatii, pentru a satisface necesitatile de consum curente, fie ca vorbim de servicii Internet, date sau voce. Bineinteles, aceasta determina aparitia unor costuri aditionale, de multe ori furnizorii fiind obligati sa le suporte partial pentru a putea fi competitivi in piata.


- Care este oferta dvs. pentru acest sector?


Catalin Scarlat, Euroweb: Serviciile de Internet si telefonie tin, sa spunem asa, capul de afis. Insa exista interes si pentru serviciile complementare furnizarii accesului la Internet, cum ar fi inregistrarea si gazduirea domeniilor Internet, hosting si colocare pentru serverele de comunicatii, dar si pentru serviciile de tip VPN sau linii inchiriate. Iata cateva detalii asupra acestor alte tipuri de servicii:


l Telefonie: mare parte dintre IMM-urile din portofoliul de clienti Euroweb au ales sa utilizeze serviciile de telefonie Eurovoice, pentru ca ofera o buna oportunitate de reducere si control ale costurilor legate de comunicatii.


l Inregistrare si gazduire de domenii Internet: experienta multora dintre IMM-urile din strainatate demonstreaza ca primul „vanzator“ din firmele respective – din punctul de vedere al achizitiilor lunare versus costuri – dar si cel mai documentat „angajat“ din deparamentul de Relatii cu Clientii este chiar site-ul Web al companiei. IMM-urile din strainatate au observat si, in prezent, fructifica aceasta oportunitate, aceasta explicand faptul ca numarul de domenii inregistrate de IMM-uri in aceste tari este chiar si de 10 ori mai mare decat cel inregistrat in Romania.


l Hosting si colocare: de multe ori, cerintele de functionare ale sistemelor IT necesita amplasarea acestora in cadrul unor centre de hosting si colocare profesionale, care pot garanta functionarea continua 24/7 a echipamentelor si serviciilor respective (Web, mail, e-commerce etc). In plus, este dovedit ca TCO (Total Cost of Ownership) pentru serviciile si aplicatiile Internet este mai mic in cazul in care se apeleaza la serviciile specializate de hosting si colocare, decat daca se recurge la resursele interne disponibile in cadrul IMM-urilor, de cele mai multe ori inadecvate scopurilor principale urmarite – informare, comunicare si reprezentare.


l VPN si linii inchiriate: multe dintre IMM-urile din Romania sunt de fapt filiale ale unor companii din strainatate, politica in domeniul IT si Telecom promovata de acestea impunand asigurarea unor canale dedicate sau securizate de comunicatii intre companiile-mama si filiale. Aceasta explica tendinta multor IMM-uri romanesti de a achizitiona aceste tipuri de servicii, pe langa cele mentionate anterior.


- Care este specificul solicitarilor venite din partea IMM-urilor?


Catalin Scarlat, Euroweb: Multe dintre IMM-uri urmaresc cresterea profitabilitatii, inclusiv prin prisma scaderii costurilor. De multe ori chiar mai atent decat marile corporatii, deoarece, pe de o parte, exista o presiune mai mare asupra bugetelor si mai ales a nivelului lichiditatilor, iar pe de alta obtinerea unor linii de finantare este ceva mai anevoioasa. Ca urmare, in procesul de achizitie, o pondere insemnata o are nivelul preturilor ofertate (cazul serviciilor de telefonie), dar si tendinta evolutiei acestora pe termen mediu si lung (cazul serviciilor de acces la Internet). Pe de alta parte, comportamentul de achizitie in ceea ce priveste nivelul calitativ al serviciilor solicitate respecta destul de fidel proverbul „Suntem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine“. Drept pentru care cele mai multe dintre IMM-uri utilizeaza in prezent sau se orienteaza catre serviciile de comunicatii puse la dispozitie de operatori si ISP dedicati acestui segment de piata in detrimentul celor care activeaza inclusiv in componenta retail a pietii din Romania. O alta caracteristica a specificului solicitarilor din partea IMM este data de asigurarea unui bun nivel al suportului tehnic pe toata durata derularii contractului de furnizare a serviciilor de comunicatii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite