Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Investiția īn cercetare-dezvoltare, o prioritate pentru SIVECO ROMĀNIA

29 Ianuarie 2016



Dublă câștigătoare la World Summit Award și la eLearning Awards, cele mai onorante distincții acordate în domeniile IT și eLearning, SIVECO România devine unul dintre principalii furnizori de soluții informatice pentru sistemele naționale de învățământ. Cu investiţii anuale de 12-14% în cercetare-dezvoltare și o echipă de tineri pasionați, produsele SIVECO au ca obiectiv modernizarea tripletei predare-învățare-evaluare, după cum afirmă Radu Jugureanu, directorul departamentului eContent.



Care este, în mod curent, amprenta SIVECO în mediul educațional global, atât ca acoperire cât și ca specific?
SIVECO România derulează proiecte educaționale în peste 20 de țări din Europa, Asia, Orientul Mijlociu, Nordul Africii și CIS de peste 10 ani, fiind unul dintre principalii furnizori de soluții informatice pentru sistemele naționale de învățământ. Abordarea noastră în aceste proiecte complexe, cross-culturale și cu importanță în strategiile naționale de dezvoltare durabilă pe termen mediu și lung, dincolo de identificarea eLearning = e(nhanced)Learning, se centrează pe definirea procesului didactic, a culturii specifice țării respective și a oamenilor cărora ne adresăm, mai mult decât pe tehnologie. Această abordare a făcut să fim considerați unii dintre principalii specialiști în eLearning la nivel global și a generat o serie de elemente concrete în dezvoltarea instituțională a sistemelor educaționale. Astfel, la nivelul unităţilor de învăţământ se dezvoltă o atitudine mai responsabilă faţă de tripleta predare-învăţare-evaluare, faţă de eficienţa reală a utilizării conținutului educațional multimedia interactiv.

Utilizarea soluțiilor propuse de noi duce la cristalizarea unui nucleu comun de cultură pedagogică modernă, element deosebit de important al culturii organizaţionale, care prin calitatea sa de cuprindere a majorităţii membrilor unei organizaţii facilitează progresul profesional, cu efecte directe asupra calităţii procesului de învăţământ.

De remarcat totodată ar fi transformările observate la nivelul cadrelor didactice în direcția regândirii, a reconsiderării procesului de interacțiune profesor-elev, prin activizarea elevilor, individualizarea instruirii, apariția unor elemente de învățare cooperativă și colaborativă.

Această ofertă însă face necesară, atât o iniţiere computerială a profesorului, cât şi o reprofesionalizare psihopedagogică. Dacă în momentul de faţă cadrele didactice integrează utilizarea softului educaţional în structura unui demers tradiţional, direcţia de mişcare facilitată de eLearning este: de la centrarea pe predare, pe activitatea profesorului la centrarea pe elev, pe învăţare, pe construirea de către elev a cunoaşterii; o viziune nouă asupra evaluării progresului elevilor: existenţa în softurile AeL a unor exemple de itemi de evaluare, elaboraţi în raport cu obiectivele comportamentale, îi facilitează profesorului posibilitatea de a avea o imagine mai relevantă a progresului elevilor; de aici şi posibilitatea de reglare a procesului de predare-învăţare, precum şi de diferenţiere a instruirii. Elementele menţionate reprezintă o bună parte din caracteristicile unui proces educaţional centrat pe elev, spre care tinde învăţământul modern.

Ce propuneți concret în cadrul proiectelor naţionale?
Abordăm procesele de eLearning în proiecte naționale prin trei categorii de produse. Prima categorie este definită prin lecții modulare în format multimedia interactiv, compuse din obiecte individuale de învățare (RLOs, Reusable Learning Objects) și proiectate printr-o procedură proprie, unică și recunoscută internațional, care definește într-o matrice tridimensională dimensiunea cunoașterii, procesul cognitiv și combinația optimă de resurse multimedia. Rezultatele au fost recunoscute prin câștigarea de două ori (suntem singura echipă din lume care a câștigat de două ori, în 2005 și 2013) a World Summit Award, cea mai importantă distincție acordabilă pentru IT&C.

A doua categorie este învățarea bazată pe proiect prin sisteme multi-touch. Acest tip de produs se bazează pe definirea unui curriculum integrat transdisciplinar, pe conținuturile căruia se dezvoltă aplicații complexe de tip joc strategic. Acest tip de produs dezvoltă la elevi gândirea critică, lucrul colaborativ și o formare integrată. Acest produs este de asemenea recunoscut internațional ca exemplu de inovare în educație (IPMA Gold Award 20013, eLearning Award 2013..etc).

A treia categorie este generată de manuale digitale fluide care conduc la o formă de învățare continuă. Manualele digitale sunt îmbogăţite cu activități multimedia interactive de învățare, mici aplicații cu rol de joc educațional.

Care sunt cele mai relevante proiecte în care a fost implicată compania, din perspectiva impactului asupra educației?
Suntem prezenți, cum spuneam, în proiecte naționale cu o mare diversitate culturală. În Dubai (UAE) de exemplu avem proiecte educaționale continuu din 2007. Datorită cerințelor specifice ale acestei țări am fost nevoiți să inovăm mereu, ei cerând pentru școlile lor cele mai noi tehnologii didactice ale momentului.

În Malta și Cipru am găsit modele culturale (mă refer la cultura didactică) total diferite și asta ne-a făcut din nou să inventăm produse eLearning noi bazate atât pe design vizual unic, dar și pe strategie pedagogică inovativă.

În Kazahkstan am descoperit o puternică aplecare spre investiția masivă în educație, cu cerințe foarte clare spre inovare și modernizare școlară.
În principiu, fiecare ţară unde avem proiecte este o provocare nouă, unică și irepetabilă, dar care adaugă portofoliului nostru, de fiecare dată, atribute de unicitate ce reprezintă un avantaj competițional clar și cert.

Aţi primit în ultimii ani mai multe premii la concursuri internationale. Cat de mult contează în faţa partenerilor de afaceri?
Soluţiile noastre au fost şi sunt recunoscute ca exemple de bună practică, fiind premiate în competiţii serioase, pe baza evaluărilor unor jurii formate din experţi internaţionali cu renume.
Într-o (succintă) trecere în revista aş menţiona doar câteva. Printre cele mai reprezentative distincţii sunt cele primite la World Summit Awards, la International Project Excellence Awards (competiție organizată de Internaţional Project Management Association- IPMA pentru proiecte din toate domeniile, nu doar din IT, din toată lumea), la eLearning Awards (un concurs extrem de exigent, la care am primit deja două premii), la European Software Excellence Awards.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite