Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Technology >> Diverse >> Stiri si comunicate

Magazinele online fără sisteme profesioniste de e-commerce pierd circa 25% din marja de vânzări, de Black Friday

02 Noiembrie 2016



Eficiența unei soluții integrate de e-commerce se remarcă mai ales în perioadele cu vârfuri de vânzări, potrivit specialiștilor Teamshare, una dintre cele mai importante platforme complet integrate de comerț electronic din România. Astfel, de Black Friday, magazinele neintegrate înregistrează pierderi de până la 25% din marja de vânzări - echivalentul costurilor operaționale alocate procesării manuale a comenzilor.

Efortul uman de actualizare stocuri, gestionarea comenzilor fără stoc, dar și timpul crescut de facturare - prin copierea datelor din e-mail în software-ul de gestiune și contabilitate - și de generare AWB de curierat sunt principalii factori care produc pierderi pentru e-shop-uri. Specialiștii Teamshare avertizează că, pe termen lung, efectul negativ se intensifică, iar clienții își pierd încrederea în magazinele online neintegrate, din cauza comenzilor anulate din lipsă de stoc.

Costurile ridicate de administrare a campaniei de Black Friday, atât în pregătirea ei, cât și după, sunt resimțite imediat un magazin neintregrat. Acesta va avea nevoie de o săptămână întreagă să factureze, împacheteze și să livreze toate comenzile. În schimb, unul care folosește o soluție integrată finalizează toate operațiunile în maxim două zile. Asta arată clar că automatizarea este soluția cea mai eficientă pentru a evita pierderile în perioadele cu vârfuri de vânzări”, declară Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.
Potrivit datelor companiei, un magazin online care alege o platformă integrată de e-commerce înaintea unei perioade de boom înregistrează, de Black Friday, creșteri de vânzări de 10-15% și un plus de 20-25% la nivelul câștigului operațional. Integrarea platformei de e-commerce cu sistemele de contabilitate și gestiune folosite de un magazin permite afișarea automată pe site a informațiilor actualizate despre stoc, preț, sold, limită de credit, facturi și încasări.
”Lipsa automatizării determină, de cele mai multe ori, un număr mare de comenzi anulate din lipsă de stoc, întârzierea livrărilor sau încurcarea produselor între comenzi, iar utilizatorii finali resimt consecințele abia după Black Friday. Desigur, în perioadele cu vârfuri de vânzări rămâne problema transportului, pentru că toți curierii sunt foarte aglomerați. Fenomenul este bine cunoscut și acceptat de clienții finali. Însă, ei nu mai sunt dispuși să accepte și adăugarea unei alte săptămâni peste aceste intervale, din cauza vitezei mici de operare a comenzilor”, completează Marius Panait.
Conform Managing Partner-ului Entelion Software, un magazin online poate obține rezultate optime de Black Friday dacă implementează soluția integrată de e-commerce cu cel puțin 3 - 6 luni în avans, timp în care angajații se pot acomoda cu noile fluxuri operaționale. Însă, de Black Friday și în luna cadourilor, nu este indicat să se modifice fluxurile, pentru că ele vor perturba calitatea serviciilor percepute de clienți și nu vor aduce beneficiile anticipate, respectiv reducerea prognozată a costurilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite