Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> CRM >> Stiri si comunicate

4 din 5 companii romanesti ignora clientii pe social media

14 Decembrie 2016



O analiza recenta derulata de Danmar, furnizor de solutii CRM, arata ca 4 din 5 companii romanesti nu ofera un raspuns prompt interactiunilor cu clientii, pe canale precum Facebook, LinkedIn si Twitter si nu au o strategie de de social selling. Timpul de raspuns este nepermis de lung, peste 48 de ore in medie, iar principala cauza este gestiunea manuala a conturilor de social media. Chiar daca folosesc o solutie CRM, aceasta nu contine conectori dedicati pentru captarea automata a interactiunilor. Analiza mai arata ca, in Romania, companiile folosesc social media cu precadere pentru promovare si mai putin pentru actiuni de vanzare si suport.

Infiintata in anul 2000, Danmar dezvolta si implementeaza solutii pentru gestiunea relatiilor cu clientii, indiferent de canalul de interactiune cu acestia. in ultimii ani, Danmar a livrat peste 300 de module si addon-uri pentru SugarCRM, in calitate de Partener Tehnologic autorizat. Din 2001, compania a inceput sa distribuie complementar si solutia 1CRM, pentru a oferi clientilor libertate de alegere. Activitatea Danmar are la baza o echipa experimentata de dezvoltatori, care personalizeaza solutiile pe cerintele fiecarui beneficiar. Din 2016, Danmar a deschis o filiala in Australia, fiind singura companie romaneasca de CRM activa pe aceasta piata. Capitalul Danmar este 100% romanesc.

Intr-o tara in care 4 din 10 romani au cont de Facebook, iar 30% dintre acestia acceseaza reteaua de doua pana la cinci ori pe zi (studiu IRES) companiile care nu pot gestiona eficient aceste interactiuni pierd clienti si oportunitati majore e business. Cele mai expuse domenii de activitate sunt serviciile bancare, distribuitorii auto, transportul aerian, hotelurile si restaurantele. In ultimii ani, Danmar a dezvoltat si implementat mai multi conectori social media pentru solutii ca SugarCRM si 1CRM, atat pentru Facebook cat si pentru Twitter, Linkedin si Google+, in proiecte derulate pe piata externa.

Am analizat paginile unor companii romanesti de top si am remarcat cu surprindere ca prospectii primesc raspuns la intrebari chiar si dupa 1-2 zile. Situatia genereaza nemultumiri potentialilor clienti si duce la pierderea unor oportunitati valoroase. Cauza principala este lipsa unor unelte care sa automatizeze acest proces.Utilizarea unor conectori speciali ar permite colectarea acestor interactiuni in timp real, apoi filtrarea, analiza si livrarea acestora catre departamentele de vanzari sau suport, in functie de cerintele prospectilor si strategia beneficiarului. in pietele mature din Statele Unite si Australia, unde avem numerosi clienti, acest mod de lucru devine standard,” afirma Dan Bogdan, Director General Danmar.

Danmar a lansat pe piata locala o solutie de social selling, formata dintr-un sistem CRM customizabil pe specificul beneficiarilor si plugin-uri pentru Facebook si Hubspot. Integrarea cu Facebook permite companiilor sa califice mai rapid si mai eficient lead-urile si sa-si elibereze agentii de vanzari de povara gestiunii manuale a interactiunilor online. Solutia capteaza automat lead-urile, le califica si le distribuie, pe baza unor criterii legate de locatie, varsta, sex, tipul solicitarii, catre angajatii competenti. Astfel, echipa se concentreaza asupra lead-urilor cu cel mai bun scoring, iar rata de inchidere cu succes a unei tranzactii creste considerabil. Solutia este disponibila atat in regim cloud cat si implementata pe infrastructura IT a beneficiarului. Pachetul poate include SugarCRM sau 1CRM, in functie de optiunea clientului.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite