Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

New marketing: Vector de dezvoltare și de asigurare a succesului unui business

17 Februarie 2017



Evoluția extrem de rapidă a tehnologiei și îndeosebi a mediului online a schimbat total modul în care brandurile comunică și creează experiențe. În acest context, se impune un răspuns rapid și personalizat la nevoile consumatorilor. Și mai mult decât atât, pentru ca marketerii să livreze performanță, este important să își aleagă tehnologiile și canalele care aduc oportunitățile reale, adaptate mediului și organizațiilor în care lucrează. Încercăm să selectăm perspective și trenduri cheie cu care ne confruntăm la acest început de an.

Marketingul nu este o cheltuială
Marketingul nu trebuie privit ca pe o cheltuială inutilă, ci ca pe o investiție pe termen lung a companiei care are grijă să îi aducă consumatorului final produsul/serviciul pe care și-l doreste. Sigur că aceste cheltuieli pot varia, mai ales dacă o companie optează pentru un departament de marketing intern sau pentru externalizarea activității de marketing. În funcție de domeniul de activitate, bugetul pentru marketing poate reprezenta de la 1% la 30% din totalul vânzărilor. Există companii la început de drum care, încă din primul an, investesc până la 50% din vânzări. În orice caz, marketingul devine un proces complex pentru că, deși e pilonul principal al unui business, e de la sine înțeles că are nevoie și de resurse dedicate pentru a funcționa.

Companiile de succes nu renunță niciodată la marketing
Preferințele și nevoile consumatorilor se schimbă în permanență, tehnologia accelerează procesele de vânzare, iar comportamentele se adaptează la noile trenduri. Dacă acum 10 ani vorbeam de un Marketing tradițional, acum facem trecerea la Marketingul Digital (și Inbound), cu tot ce presupune acesta. Consumatorii se îndreaptă spre digitalizare și încep să ignore tot mai mult canalele clasice. Potrivit ultimelor statistici, aproximativ 11,2 milioane de utilizatori au navigat pe Internet în 2016 (și vor crește de la an la an), iar tehnologia va ajuta companiile să își îmbunătățească din ce în ce mai mult poziția și credibilitatea prin crearea unui conținut valoros (conținutul este regele), distribuit printr-o multitudine de canale.



Industriile se îndreaptă către Agile Marketing

Preluat din industria de IT, termenul ‘agile’ începe să fie din ce în ce mai folosit și în Marketing. Marile corporații au început să își desfășoare activitățile la o scară agile, ceea ce înseamnă că își adaptează în timp real procesele de creație în funcție de cerințele clienților, lucrează în echipe complexe (cu diverse roluri de: Product Owner, Scrum Master, Copywriter, Specialist Lead Generation, Project Manager, Developer, Art Director, Specialist Seo, Designer etc.) și testează, consultă clientul, iar testează, lansează și adaptează din nou.

Este nevoie de marketing automatizat în fiecare industrie

Adaptarea la specificul fiecărei industrii este marea provocare a businessurilor pentru că cerințele diferă, iar consumatorul cere altceva de la fiecare produs/serviciu - calitate, valoare, preț convenabil, design, funcționalități sau poate inovație. Se pot simplifica aceste operațiuni dacă se apelează la marketing automatizat (ceea ce înseamnă de fapt o implementare a unor tooluri de marketing, utilizarea unor platforme cu ajutorul cărora se programează și se măsoară acțiunile de marketing și mai ales fluxul de lucru). Pe baza analizelor puse la dispoziție de astfel de platforme se pot lua decizii strategice astfel încât leadurile să devină rapid cumpărători.

Marketing ‘poate face casă bună’ acum cu Vânzările prin Closed Loop marketing
Ideal ar fi să se valorifice fiecare oportunitate, iar fiecare inițiativă din marketing să aibă un impact în zona de vânzări. Un nou concept susține acest lucru, Closed Loop marketing. Prin diverse instrumente se urmăresc leadurile inbound, se extrag și se analizează datele despre prospecți, date care apoi sunt preluate de către departamentul de vânzări în timp real. Rezultatele detaliate privind obiceiurile de consum și comportamentul de achiziție oferă astfel posibilitatea segmentării campaniilor de marketing și vânzări pe tipuri de consumatori.



Marketingul devine aliatul unei afaceri într-un mediu într-o continuă schimbare

Pentru ca o companie să își mențină o poziție solidă pe piață este nevoie de o viziune și de o perspectivă cât mai obiectivă, ce derivă dintr-o cunoaștere în detaliu a consumatorului – ce rezultă din cercetări și analize de marketing complexe. Marketingul aduce soluții la provocările pieței și mai mult decât atât, asigură succesul unui business.
Așadar, putem afirma că, în mod cert, fără marketing, o companie nu ar putea exista. Voi cum vă poziționați afacerea în contextul actual? Așteptăm răspunsul vostru în secțiunea de comentarii de mai jos.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite