Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

La majorat ELKO Romania dezvoltă noi tendințe de business

23 Martie 2017



Asistăm în ultimii ani la schimbări semnificative în peisajul pieței de IT din România, ceea ce aduce noi jucători în prim-plan și o piață real consolidată. Dacă în urmă cu 5 ani companiile mari erau doar cele care implementau proiecte pentru domeniul public, acum piața devine mult mai coerentă, funcționând firesc, comercial. În prezent mediul de business este cel care dictează jucătorii din piață. ELKO Romania este unul dintre jucătorii ajunși la 18 ani de experiență, funcționând corect în piața de distribuție, fără a avea integratori sau revânzători preferați, ci reguli de business general aplicate pentru toți partenerii.

Compania a fost înființată în 1999, la inițiativa unor antreprenori români, sub numele de TDS. A urmat apoi preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către Grupul ELKO, cu sediul la Riga, astfel luând naștere firma ELKOTech Romania. Din 2012, Grupul ELKO deține integral pachetul de acțiuni al companiei, în același an cu mărirea de capital a acesteia, una dintre cele mai mari investiții făcute de Grupul ELKO pe plan local.

Primele parteneriate de distribuţie au fost încheiate cu producători precum Intel, Seagate şi Western Digital, iar în primii ani activitatea ELKO s-a concentrat pe dezvoltarea canalului de distribuţie. Treptat, oferta s-a extins dinspre componentele desktop către echipamente mobile, produse multimedia, rețelistică.

ELKO Romania a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 70 de milioane de dolari, o echipă de 65 de oameni şi o pondere a veniturilor generate de soluţii de circa 20%, ținta companiei fiind să ajungă la o structură a veniturilor de 50% din domeniul soluțiilor.



Anul acesta sărbătorim majoratul; am ajuns la maturitatea care ne permite să educăm piața, să urmărim și să dezvoltăm noi tendințe de business. Mai importantă decât competiția externă este cea internă, cu tine, cel de ieri. Privind spre viitor, suntem încrezători: vrem să ne autodepăşim, să continuăm să creştem împreună cu partenerii noştri şi să atingem noi puncte de referinţă”, afirmă Gabriela Gheorghe, Director General al distribuitorului ELKO Romania.

În ultima perioadă, ELKO Romania și-a consolidat susținut oferta, de la produsele consumer până la soluțiile de sisteme IT dedicate companiilor cu profil de integrator. A fost înființat un departament de soluții, au fost adăugate în ofertă echipamente și soluții de infrastructură IT, supraveghere video și stocare, soluții industriale, fiind trasate bazele a ceea ce reprezintă astăzi ELKO Romania – distribuitorul pregătit să ofere cele mai bune soluţii atât integratorilor, cât și companiilor de retail online și offline.

Alături de integrator prin oferta de soluții
Abordarea ELKO este de a se diferenția față de competiție prin abilitatea și creativitatea de a identifica nevoia clientului, prin a oferi soluții personalizate mai bune și mai eficiente, prin suportul real oferit partenerilor.

În ce privește suportul pentru parteneri, angajamentul nostru este total. Avem în vedere, pe lângă serviciile financiare și logistice, clasice pentru un distribuitor tradițional, servicii complexe și diferențiate în funcție de canalul de vânzare, precum: suport în procesul de vânzare (pre-sales, sales, post-sales), educație/training, accesul la produse și soluții demo, precum și, în viitor, gândirea unei strategii comune de go-to-market împreună cu partenerul”, declară Gabriela Gheorghe.

ELKO Romania a înființat anul trecut un Demo & Training Center, unde pot fi testate soluțiile oferite de companie, iar periodic se organizează traininguri pentru soluțiile ce înglobează tehnologiile și produsele din portofoliu.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite