Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Direcții și soluții de dezvoltare a camerelor de ardere în INCD Turbomotoare COMOTI

28 Aprilie 2017





COMOTI participă și la reușita proiectului ESPOSA, al cărui obiectiv este acela de a îmbunătăţi cu costuri accesibile motoare de avion de putere mică şi de a da producătorilor de aeronave o gamă mai bună de unităţi de putere moderne și eficiente. Proiectul ESPOSA va dezvolta şi integra un nou design şi tehnologii de fabricaţie pentru turbomotoare de până la cca. 1000 kW, pentru a oferi producătorilor de aeronave o mai bună gama de unităţi de propulsie moderne. Tehnologiile și unitățile de propulsie dezvoltate în cadrul proiectului ESPOSA ar trebui să ofere o reducere de 10-14% în costurile de exploatare directe (DOC) şi să reducă în mod semnificativ volumul de muncă al pilotului. Proiectul ESPOSA este orientat pe tehnologiile pentru turbomotoare folosite pe avioane mici de până la 19 locuri (sub CS-23/FAR23) folosite în zborurile regulate şi neregulate. Activitatea de cercetare cuprinde îmbunătăţiri de performanţă ale componentelor cheie ale motorului, fabricarea lor urmând să fie îmbunătăţită în termeni de costuri şi de calitate. Principalul beneficiar al cercetărilor efectuate este Prvni Brnenska Strojirna Veleka Bites A.S – Cehia.



HEXENOR
(Development of Helicopter Exhaust Engine Noise Reduction) este un proiect care a avut drept scop studierea, proiectarea şi fabricarea a trei ajutaje de reacție (scurt, mediu şi lung), fiecare bazat pe două concepte inovatoare: un conector şi un difuzor care vor fi montate pe un turbomotor pentru a reduce zgomotul la evacuare. Materiale folosite sunt un oţel inoxidabil feritic (material low-cost) şi un aliaj TiAl (material ușor, dar fragil), care au rolul de a satisface constrângerile de proiectare şi condiţiile grele de funcționare ale motorului. Principalul beneficiar al cercetărilor efectuate este Turbomeca Franța.


Noile perspective
Totodată, în ultima decadă, legile şi reglementările impuse funcționării motoarelor termice au devenit din ce în ce mai stricte, fiind important impactul ecologic al funcționării acestora. În aceste condiții, căutarea de combustibili alternativi pentru alimentarea instalațiilor de producere a energiei electrice devine o activitate de interes economic și practic deosebit, iar analiza în profunzime a efectelor pe care schimbarea combustibilului le are asupra fenomenelor caracteristice proceselor şi mecanismelor prin care au loc reacțiile chimice de ardere, a mecanicii curgerii gazelor, precum şi a interacțiunii dintre curgerea turbulentă şi ardere, devine, esențială pentru dezvoltarea acestui domeniu de cercetare, INCD Turbomotoare COMOTI propunându-și să fie implicata în 2017 mult mai activ în această zonă.



Pe termen mediu și lung planurile Laboratorul de Combustie și Lasometrie vizează aprofundarea cercetării ultilizării combustibililor alternativi (gazoși/lichizi) și proiectarea/testarea de camere de ardere a micromotoarelor destinate aplicațiilor industriale. De asemenea, tehnologiile „biomasă pentru energie” şi „energie din reziduuri” sunt singurele resurse energetice regenerabile care concurează direct cu combustibilul fosil, iar dezvoltările viitoare la nivel de procese inovatoare, tehnologii şi sisteme pot ajuta biomasa să pătrundă pe piața combustibililor solizi, proces în care COMOTI își propune să fie angrenat în mod deosebit, prin cercetări cu valoare adăugată crescută.




Tags: Cercetare, COMOTI

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite