Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ziua Comunicațiilor 2017: Care este stadiul evoluției digitale a României?

25 Mai 2017



Tema celei de a XXI-a ediții a expo-conferinței Ziua Comunicațiilor, eveniment care reunește anual cei mai importanți jucători din piața IT&C și principalii actori din zona de reglementare, a fost „Transformarea digitală prin telecomunicații“. O temă actuală la nivel global, dar „sensibilă“ în România, aflată pe ultimul loc în rândul statelor UE la acest capitol.

Poziția țării noastre în clasamentele UE a fost abordată tranșant de ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Augustin Jianu, care a explicat că subdezvoltarea serviciilor de e-Guvernare este cauzată de „o ingerință mult prea mare a politicului pe o zonă care ar trebui să fie strict tehnică“. Soluția propusă: o nouă Strategie de servicii electronice și Cloud și crearea unei agenții care să livreze servicii IT&C către administrația centrală și locală. Ministrul a mai precizat că anul acesta va demara o inițiativă comună cu Ministerul Educației și Cercetării pentru creșterea nivelului de alfabetizare digitală, urmând ca în anul școlar 2018-2019 un curs de competențe digitale să fie inclus în programa de învățământ.



Prezent pentru a XII-a consecutiv la Ziua Comunicațiilor, ex-președintele ANCOM Cătălin Marinescu s-a rezumat anul acesta la a sublinia necesitatea implicării statului în procesul de educare digitală a adulților și în păstrarea tarifelor scăzute de conectare pentru creșterea ratei de penetrare a conexiunilor Internet în bandă largă. Progresele României în domeniul digital au fost detaliate însă de Robert Pepper, primul reprezentant Facebook prezent oficial în România. Acesta a prezentat studiul „Inclusive Internet Index“, în care România se situează pe locul 13 în clasamentul general, dintr-un total de 75 de țări, și pe locul 9 ca disponibilitate a serviciilor Internet.

Ziua Comunicațiilor 2017 a venit cu câteva schimbări importante: un Consiliu consultativ, în care s-au aflat Diana Voicu, Dan Georgescu, Yugo Neumorni și Nicolae Oacă, și o nouă structură interactivă, care a inclus alături de panelurile dedicate operatorilor și producătorilor de infrastructură telecom o serie de workshop-uri tematice. „Au fost schimbări necesare și utile, Ziua Comunicațiilor 2017 stabilind un nou record de audiență, de peste 700 de participanți“, a precizat Liliana Balici, director general ITS Events Management, co-organizator al evenimentului alături de Agnor High Tech.

An de creștere pentru Telekom Romania

Ziua Comunicațiilor a devenit un loc de întâlnire tradițional pentru jucătorii din industria telecom, unde putem analiza tendințele și provocările acestei industrii. Pentru Telekom Romania, 2016 a fost un an interesant și plin de provocări. Rezultatele pentru întregul an arată că Telekom Romania a înregistrat venituri stabile și o performanță pozitivă pe segmentul pachetelor de servicii integrate fix-mobile. Numărul de clienți pentru pachetele integrate a continuat să înregistreze o rată de creștere semnificativă, de 64% la finalul lui 2016. Pe segmentul mobil, numărul total de clienți de business a crescut cu 6,3% față de ultimul trimestru al anului 2015, iar acoperirea serviciilor 4G este de 97,43% din populația urbană. Pentru segmentul fix am depăsit ținta stabilită pentru 2016, de două milioane de gospodării, în ceea ce privește acoperirea FTTx. Pe segmentul de business, ne-am consolidat poziția pe piață ca furnizor de soluții IT&C.Miroslav Majoros, Chief Executive Officer Telekom Romania

Un jucător important pe piața IoT locală
Ziua Comunicațiilor este un eveniment de elită și are o importanță deosebită pentru noi toți, cei din industrie. O industrie care urmează cu succes – iar pe alocuri e chiar cu un pas înainte – evoluţiile la nivel global. Romkatel, ca principal furnizor de antene de broadcast și comunicații mobile, este într-un proces intens de cercetare a unor soluții diferențiatoare și inovatoare pe zona IoT. Kathrein, compania germană al cărei reprezentant suntem pe piața din România, are deja câteva soluții și produse inovatoare bazate pe tehnologia RFID, care se adresează diverselor industrii, de la transporturi la producție industrială, logistică sau retail. Exista deja un proiect important pe zona de supply chain pentru Audi, implementat în Germania și în locația de producție din Mexic. Ne propunem să fim un jucător de primă mărime și pe piața IoT din România. Pe segmentul comunicațiilor mobile, Romkatel a contribuit semnificativ la contruirea rețelei LTE din capitala Ungariei.Ovidiu Stănescu, CEO Romkatel



Tags: comunicatii

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite