Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De 20 de ani în România, Programul Erasmus schimbă vieţi, deschide minţi

27 Iunie 2017




Cum aţi sintetiza într-o singură frază cei 20 de ani de derulare a programului în România?
Ar fi de ajuns o propoziţie: Programul Erasmus schimbă vieţi, deschide minţi!

72 de universități românești în Programul Erasmus
Majoritatea instituțiilor de învăță-mânt superior din toate centrele universitare din România au participat la Programul Erasmus de-a lungul celor 20 de ani de când acesta poate fi accesat și de către țara noastră. În prezent, 72 de universități românești trimit studenți în stagii de studiu sau practică și personal universitar în stagii de predare sau formare. În perioada 2007-2013, primele cinci universități din România care au trimis studenți în alte țări pentru studiu și practică au fost: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ (Iași); Universitatea „Babeș-Bolyai“ (Cluj-Napoca); Universitatea din București; Universitatea Transilvania (Brașov) și Universitatea Politehnica Timișoara. Principalele țări destinație ale studenților români au fost Franța, Germania, Italia, Spania și Ungaria.

Deschizătorii de drumuri
Printre „pionierii“ proiectelor educa-ționale europene în România reali-zate sub egida Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale s-au numărat de timpuriu nu doar universități, ci și numeroase instituții de învățământ preuniversitar. Deschizători de drumuri au fost în anii 1998, 1999:
• Colegiul Tehnic „Costin D. Nenițescu“ (Pitești);
• Colegiul de Industrie Alimentară „Elena Doamna“ (Galați);
• Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti“ (Timișoara);
• Colegiul Tehnic de Transporturi și Construcții (Iași);
• Colegiul Tehnic Energetic „Remus Răduleț“ (Brașov);
• Colegiul Tehnic „Ioan C. Ștefănescu“ (Iași);
• Colegiul Silvic Transilvania (Năsăud);
• Liceul „Ștefan Procopiu“ (Vaslui);
• Liceul Teoretic German „Johann Ettinger“ (Satu Mare);
• Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu“ (București);
• Școala Gimnazială „Traian“ (Craiova);
• Școala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu“ (București).

Impactul programului Erasmus asupra procentului de angajabilitate



La sfârșitul anului 2014, Comisia Europeană a dat publicității rezultatele unui studiu global despre impactul programului Erasmus asupra capacității de inserție profesională și mobilității profesionale. Cercetarea realizată de experți independenți a fost cel mai mare studiu comparativ de acest tip, bazându-se pe feedback-ul primit de la aproape 80.000 de respondenți, printre care s-au numărat studenți și organizații din 34 de țări europene.
Cercetarea a demonstrat statistic că 92% dintre angajatori caută la potențialii angajați trăsături de personalitate pe care programul Erasmus le dezvoltă (precum toleranța, încrederea, abilitățile de soluționare a pro-blemelor, curiozitatea, cunoașterea propriilor puncte forte/slabe și hotărârea). Testele administrate înainte și după perioada schimbului au arătat că studenții care au participat la programul Erasmus au obținut scoruri mai mari pentru aceste trăsături de personalitate, diferența dintre punctajele obținute de ei și cele ale celorlalți studenți din grupul martor fiind în medie mai mare cu 42%.
Rezultatele statistice au indicat faptul că mai mult de o treime din stagiarii Erasmus primesc o ofertă de a lucra în organizația în care își efectuează stagiul. Beneficiarii programului Erasmus sunt, de asemenea, mai intreprinzători decât colegii lor care își efectuează stagiile în propria țară: un stagiar din 10 și-a început propria afacere și mai mult de trei sferturi dintre ei intenționează să facă acest lucru.
Probabilitatea ca stagiarii Erasmus să fie afectați de șomajul de lungă durată este redusă la jumătate, în comparație cu tinerii care nu au studiat sau nu au participat la activități de formare în străinătate. La cinci ani după absolvire, rata șomajului în rândul foștilor studenți Erasmus este mai mică cu 23%. Ei pot, de asemenea, să se aștepte la o avansare mai rapidă în carieră – conform declarațiilor a 64% dintre angajatori, personalului cu experiență internațională i se incredințează responsabilitățile mai mari.
Programul Erasmus nu îmbunătățește doar perspectivele de carieră, ci îi ajută, de asemenea, pe studenți să își lărgească orizontul și relațiile sociale. 40% dintre foștii studenți Erasmus și-au schimbat țara de reședință sau țara în care muncesc cel puțin o dată după absolvire. Acest procent este aproape de două ori mai mare decât în cazul persoanelor care nu au mers în străinătate pe durata studiilor universitare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite