Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Alpha Click“, cea mai buna solutie de Internet Banking

24 Iulie 2006



Lansat in 2005, serviciul de Internet Banking Alpha Click, a plecat de la ideea ca trebuie sa fie un ghiseu bancar pe care utilizatorii il pot folosi oriunde si oricand. Pe piata Internet Banking-ului adie vantul concurentei, iar bancile trebuie sa-si adapteze sistemele la noile provocari. Despre avantajele Alpha Click si dezvoltarea serviciului de e-banking in beneficiul clientilor Alpha Bank Romania, am discutat cu Constantin Pirvu, IT Division Manager.
Constantin_Parvu
Care sunt avantajele oferite utilizatorului Alpha Click?


In primul rand, utilizatorul are acces de la distanta la operatiuni bancare in orice moment si cu mobilitate deplina, de la orice computer conectat la Internet, nedepinzand de instalarea unui soft special. Utilizatorul are posibilitatea de a programa efectuarea tranzactiilor si a integrarii cu alte aplicatii financiar-contabile, reducandu-si astfel volumul de munca. Sistemul Alpha Click, prin accesarea, cautarea si sortarea informatiei referitoare la tranzactii si extrase de cont, aduce clientilor o economie de timp, nemaifiind nevoie nici de deplasarea la banca si nici de asteptarea la coada de la ghiseu. In ceea ce priveste avantajele financiare, in prezent clientului nu i se percep comisioane de utilizare sau taxe de abonament, dimpotriva, acesta beneficiaza de comisioane diminuate cu 35% pentru tranzactiile efectuate prin Alpha Click.


Ce masuri de securitate implica utilizarea Alpha Click?


Tranzactiile bancare trebuie sa fie foarte sigure si de aceea Alpha Click a fost proiectat sa raspunda la cele mai stricte cerinte de securitate, banca implementand o combinatie de tehnologii avansate pentru protejarea la accesul neautorizat. Masurile de securitate sunt obligatorii. As enumera cateva: criptarea intregii informatii schimbate cu serverele bancii, doua nivele de autentificare: primul, bazat pe verificarea certificatului digital instalat pe calculatorul clientului (ceva ce trebuie detinut de client), si al doilea nivel pe baza user-name-ului si parolei (ceva ce clientul trebuie sa stie). Certificatul digital se obtine de la banca pe baza unui cod PIN si a unor elemente de identificare asociate individual fiecarui client.


Alta masura de securitate implica revocarea accesului dupa trei incercari de autentificare eronate, logarea interactiunilor cu aplicatia, sisteme firewall si de detectare a intruziunilor si auditarea sistematica a sistemului. In implementarea solutiei s-a valorificat experienta de 5 ani de zile a personalului bancii, in furnizarea de servicii de e-banking. In urma procesului de evaluare, partenerul pentru Alpha Click a fost ales de pe piata locala. Firma JVM Tehnologic a prezentat referinte solide din piata, de la bancile care au avut libertatea sa-si aleaga o solutie de pe plan local. Am luat in calcul si solutii ale unor firme straine, dar, in final, au contat flexibilitatea, disponibilitatea suportului local si abilitatea de a dezvolta sistemul pe baza conceptiei si cerintelor bancii. Personalul bancii a conceput module ale aplicatiei in premiera pentru piata romaneasca, cu scopul de a facilita subscrierea cat mai multor clienti la serviciul de Internet Banking.


Si pentru clienti corporate oferim servicii rezultate din experienta si conceptia proprie ALPHA BANK, care ne diferentiaza in piata. De exemplu, clientii corporate au posibilitatea sa-si consulte si sa-si gestioneze, printr-un singur cont Alpha Click, ansamblul conturilor bancare ale mai multor firme, membre ale aceluiasi grup.


Cu ce rezultate ati incheiat anul 2005 in ceea ce priveste numarul de utilizatori, numarul de tranzactii si sumele tranzactionate?


In 2005 am inregistrat o crestere de aproximativ 30% pe trimestru, atat in ceea ce priveste numarul de clienti, cat si numarul de tranzactii si sume tranzactionate. Alpha Click este un produs atractiv atat pentru persoanele juridice, cat si pentru cele fizice, iar distributia numarului de clienti intre persoane fizice si juridice este echilibrata, aproximativ 50% pentru ambele categorii. In ceea ce priveste numarul de utilizatori lucrurile stau diferit, deoarece in spatele unui client corporate exista un numar mult mai mare de utilizatori si implicit alte valori ale tranzactiilor.


Ce planuri aveti pentru 2006 pentru dezvoltarea Alpha Click?


Suntem preocupati permanent de imbunatatirea si promovarea serviciilor cu valoare adaugata. Pregatim cateva surprize placute clientilor nostri, in principal datorita adoptarii unui nou sistem core Banking. Suntem in plin proces de migrare a datelor si de schimbare a core Banking-ului. A fost aleasa o solutie agreata in cadrul grupului Alpha Bank care a fost implementata si de alte subsidiare al grupului din strainatate, solutie furnizata de firmele Financial Information Technologies si UNISYSTEMS. Odata cu schimbarea core Banking-ului feed-back-ul catre client va fi mult imbogatit, mult mai rapid si mult mai prietenos. In prezent, implementam interfatarea sistemului de Internet Banking cu viitorul core Banking. Noi speram sa fie dat in functiune in ultimul trimestru din 2006. Ne pregatim ca tot spre sfarsitul acestui an sa lansam si un Call Center. Dintre modificarile deja realizate in 2006, mentionez lansarea modulului de plata de utilitati, pentru abonamentele RomTelecom, Cosmote si suntem in discutii pentru atragerea altor furnizori de utilitati.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite