Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Marketingul experiențial: calea către noile generații

27 Septembrie 2017



Utilizarea experiențelor pentru a crea conținut relevant reprezintă una dintre componentele de marketing cu cel mai mare potențial de dezvoltare în viitorul apropiat. Se consideră astăzi că experiența este cel mai mare generator de conținut, iar consumatorii sunt cei care creează, imortalizează și îl distribuie pe rețelele personale. Generațiile tinere sunt vizate cel mai mult prin aceste tehnici de promovare, ele fiind cele care au puterea de a înclina balanța în favoarea brandurilor, mai ales prin rețelele sociale. Monica Condrache, Copywriter Specialist NNC Services

Ce este marketingul experiențial?
Marketingul experiențial permite consumatorilor să interacționeze mai mult cu brandurile preferate prin activarea celor 5 simțuri, astfel încât simplul act de consum să fie depășit. Exemplele sunt diverse și se pot manifesta atât sub formă de evenimente, demonstrații,, cât și sub forma unor sponsorizări strategice. Spre deosebire de marketingul tradițional care funcționează prin evidențierea punctelor forte ale produselor sau serviciilor, marketingul experiențial permite consumatorilor și brandurilor să se conecteze, inițiativele de comunicare fiind astfel mult mai eficiente.
Scopul principal al marketingului experiențial este de a crea legături memorabile între consumator și brand, să obțină loialitatea acestuia și, în final, să influențeze deciziile de cumpărare ori de câte ori acesta este pus în ipostaza de a alege. Prin oportunitatea de a cunoaște oamenii și valorile din spatele unui brand, consumatorul ajunge să asocieze experiențele trăite cu brandul în cauză, contribuind în felul acesta la crearea unui atașament pe termen lung între cei doi.
Atât timp cât marketerii vor continua să încerce includerea brandurilor în viața consumatorilor, marketingul experiențial va continua să joace un rol important în mixul de marketing. Conform studiului realizat de Event Marketing Institute, 79% dintre specialiști au utilizat mai mult metoda experiențială în 2016 față de anul anterior. În același timp, 77% dintre aceștia consideră că acest tip de marketing este o parte vitală din strategia de promovare a brandurilor în viitor.

De ce este atât de important?
Același studiu menționat anterior a evidențiat că 74% dintre consumatori au o opinie mai bună despre branduri după ce au intrat în contact cu acestea prin acțiuni directe. În plus, 98% dintre consumatori sunt mai predispuși să cumpere produsul sau serviciul după astfel de expuneri.
Din aceste statistici observăm că tot mai multe companii înțeleg valoarea acestor metode interactive de promovare, reușind să creeze conexiuni senzoriale foarte puternice. Aceste conexiuni conduc apoi la construirea încrederii, la suplimentarea loialității, dar și la cultivarea relațiilor noi și vechi.

Experiențele sunt esențiale pentru generația Millennials

Specialiștii în marketing se confruntă cu dificultăți atunci când vine vorba de generația Millennials, mai ales că însetații de tehnologie și branduri nu mai reacționează la metodele tradiționale de promovare. Ei utilizează tot mai des aplicații de respingere a reclamelor în motoarele de căutare. Raportul publicat de eMarketer a evidențiat faptul că tinerii aleg să ignore reclamele online, ceea ce înseamnă că atenția lor poate fi captată mult mai greu. Tehnologia este cea care le furnizează toate informațiile necesare atunci când au nevoie de un anumit lucru. În aceste condiții, de ce poate marketingul experiențial să influențeze generația Millennials? Ei bine, sunt anumite aspecte definitorii ale acestei generații care pot ajuta brandurile.
Tinerii iubesc experiențele. Goana după aventură îi face pe tineri să participe la festivaluri, concerte, parade, evenimente sportive, interacțiuni ce le permit explorarea atracțiilor regionale. Datorită acestui lucru, studiul realizat de Eventbrite a raportat că 72% dintre tinerii generației Millennials preferă mai degrabă o experiență decât un obiect material, deoarece în acest mod reușesc să-și construiască identitatea. În plus, tinerii sunt dispuși să investească mai mult pentru a se simți mai conectați.
Generația Millennials caută autenticitate. Ar putea părea contrar simțului comun că tinerii caută originalitate atunci când ei petrec ore în șir zapând pe rețelele sociale în căutarea unui alter ego. Cu toate acestea, generația Millennials este atrasă de brandurile oneste, transparente și autentice. De fapt, în ochii tinerilor, brandurile par a fi mult mai autentice atunci când există o conexiune personală. Un studiu realizat de Cohn & Wolfe a evidențiat că 87% dintre consumatori consideră autenticitatea unui brand mai importantă decât utilitatea produselor oferite.
Tinerii aderă ușor la stilul oferit de branduri. Conform raportului The Pursuit Of Happiness, tinerii sunt fericiți atunci când vine vorba de împărtășirea emoțiilor în mediul online. În plus, studiul realizat de Splash pe același subiect a scos la iveală faptul că 81% dintre tineri au distribuit imagini de la evenimentele de brand, 71% au utilizat hashtag-urile evenimentului, iar 67% au început să urmărească brandul în social media. Toate aceste interacțiuni au avut loc la un eveniment unde tinerii au primit produse cu însemnele brandurilor în mod gratuit.

Ce fac brandurile pentru a crea experiențe memorabile?

În încercarea de a crea conexiuni și experiențe, brandurile au lansat campanii și acțiuni creative prin care consumatorii să fie implicați în mod direct. IKEA este unul dintre brandurile care a luat inițiativa de a pune în aplicare o idee provenită de la un consumator. „The store sleepover” a presupus transformarea magazinului într-un dormitor imens, capabil să găzduiască o sută de persoane. Scopul era de a face oamenii să înțeleagă cât de important este procesul de selecție al mobilierului, specialiștii în marketing aflând în urma unui studiu că timpul petrecut în medie de aceștia pentru a-și alege salteaua este mai mic de zece minute. În plus, experiența de a petrece o noapte în magazin nu s-a rezumat doar la odihnă, ci a inclus și o serie de activități ce fac parte din obiceiurile consumatorilor. Campania a avut mare succes, ceea ce a făcut ca vânzările la mobilierul vizat să crească în mod considerabil, dar a generat și o acoperire mediatică de durată.
Inițiativa a fost preluată și de Coca Cola, care a realizat un parteneriat de promovare a filmului Skyfall la lansarea acestuia. Brandul provoca oamenii să participe la o cursă ce avea loc într-un centru comercial, plină de obstacole, pentru a putea obține bilete gratuite la cinema. Scopul campaniei a fost de a face oamenii să simtă aceeași doză de adrenalină ca și protagonistul filmului, James Bond. Și în acest caz, rezultatele au fost semnificative: impactul, angajamentul și acoperirea mediatică au explodat după promovarea campaniei în mediul online.
Ceea ce trebuie reținut este faptul că, indiferent de produsul propus sau mărimea companiei, specialiștii în marketing pot folosi marketingul experiențial pentru a clădi mai ușor calea spre consumatori. Fie că vorbim de evenimente, acțiuni de promovare neconvenționale sau concursuri cu sponsorizări strategice, tehnicile experiențiale vor funcționa datorită implicării directe a consumatorilor.
Pe măsură ce consumatorii apreciază tot mai mult experiențele actuale și caută autenticitate în relația lor cu brandurile, marketingul experiențial va deveni tot mai important. Specialiștii în acest domeniu vor fi nevoiți să se gândească la modalități creative de a interacționa cu publicul. Indiferent de metoda aleasă, ea trebuie să încurajeze participanții să distribuie experiențele în mediul online. Susținerea acestei activități de distribuire printr-o strategie de comunicare online va permite extinderea impactului brandului, dar și crearea unei conexiuni cu publicul pe termen lung.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite