Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Romania poate mai mult“

24 Iulie 2006



Infiintat in 1999 ca un joint venture pentru Europa si Africa, Fujitsu Siemens Computers s-a dovedit o afacere profitabila. Cu o cifra de afaceri de 6,65 miliarde euro si un profit de 1,3 miliarde euro in anul fiscal 2005 si aproximativ 11.200 de angajati, compania ofera un spectru complet de infrastructura IT, de la echipamente mobile la servere high-end si solutii de stocare pana la servicii profesionale de business (prin achizitia Siemens Business Services). Fujitsu Siemens Computers este pe locul cinci mondial in topul furnizorilor de infrastructura si servicii IT si pe primul loc in Europa. Cu ocazia unei vizite in Romania, am adresat cateva intrebari lui Tony Rozwadowski, Vicepresedinte al regiunii Eastern Europe, despre directia in care se indreapta FSC si ce loc ocupa Romania in planurile companiei.
Tony Rozwadowski
Care sunt principalele directiile de dezvoltare ale FSC?


FSC incearca sa raspunda unor cerinte specifice ale fiecarei persoane care tin in egala masura atat de viata profesionala cat si de cea privata. Mesajul cheie al companiei este “Drive your business – turn on your life”. De aici se despind trei linii distincte de business: solutii profesionale ( Dynamic Data Center adica integrare, consolidare si automatizare), mobilitate (Mobile Workforce, integrarea UMTS in diverse echipamente) si locuinta digitala pentru care oferim o gama larga de produse inovative ce schimba calitatea vietii. Ganditi-va numai cate telecomenzi aveti in casa. Inclusiv pentru astfel de provocari avem solutii.


Care a fost scopul achizitiei Siemens Business Services Product Related Services (SBS PRS) anuntata in luna aprilie?


Scopul achizitiei a fost cresterea competentelor in sectorul serviciilor profesionale de business si extinderea acestor servicii. Mai mult, dezvoltarea acestor competente ne poate creste capacitatea de intelegere a cerintelor clientilor si implicit capacitatea de a ne imbunatati produsele in termeni de design, support, servicii adaugate etc. Achizitia care a fost facuta la inceputul lunii aprilie nu afecteaza sub nici o forma asocierea de 50:50 dintre Fujitsu si Siemens. Nu vor fi schimbari in strategie si in modul in care ne vindem produsele si oferim suport, cel putin pentru produsele de volum. Vom continua sa lucram cu partenerii traditionali pe care ne-am bazat cresterea si pana acum. Siemens Business Services PRS se va implica la clientii care dezvolta centre mari de date si unde se doreste un singur furnizor pentru ca responsabilitatea este mare. In aceste cazuri, vom face proiecte de integrare a echipamentelor Fujitsu Siemens in infrastructura beneficiarilor. Vorbim de proiecte mari de integrare unde partenerii nu au competentele necesare si este dificil sa de dezvolte deorece proiectele acestea au un grad redus de repetabilitate.


Care este situatia pe piata regionala?


Fujitsu Siemens isi consolideaza de la un an la altul pozitia in aceasta regiune. Ratele de crestere sunt impresionante in Europa de Est, chiar daca pe aceasta piata concurenta cu producatorii locali si presiunea pe costuri sunt foarte mari. Au fost deschide unitati de productie in Polonia si Rusia iar planurile de investitii continua. Piata din Rusia, spre exemplu, este imensa si probabil va ajunge ca valoare piata franceza intr-un orizont de 3-4 ani. 1% crestere in Rusia echivaleaza ca valoare intrinseca cu 1% crestere la nivelul intregii regiuni pe care o supervizez. Acestea sunt previziunile dar oricand pot apare schimbari imprevizibile cand vorbim de piata ruseasca foarte dependenta de industria petroliera sau de schimbarile politice. Cresteri considerabile asteptam si din regiunea Balcanilor care a atins deja un nivel de maturitate ce implica investitii masive in IT.


Ce oportunitati ofera piata romaneasca pentru Fujitsu Siemens Computers?


Cresterea generala pe piata romaneasca a fost de 82%, cu mult peste cea din subregiunea din care face parte (Balcani), de la 19 la 34 milioane euro. In Romania avem o pozitie de top pe piata de laptop dar stam destul de bine si la vanzarile de servere. La portabile, am avut o crestere de peste 133% in 2005 fata de 2005, de la 8.533 de bucati vandute la 19.882. Aceasta a adus o crestere de cota de piata de la 17,7 la 21,4. Mai mult, cifrele pentru primul trimestru al lui 2006 arata la fel de bine, ceea ce ma face sa sper ca vom depasi, pe ansamblu, o cifra de 44 milioane euro in 2006. Cresterile au fost datorate vanzarii de laptop-uri dar ne asteptam pe viitor la cresteri importante pe segmentul servere si servicii. Investim enorm in Romania, pentru dezvoltarea echipelor si a infrastructurii locale pentru ca potentialul este foarte mare. In Polonia, spre exemplu, avem o organizare diferita. Avem o companie locala si nu doar o reprezentanta care vinde indirect. In Polonia avem o echipa care si-a dezvoltat competente ridicate in domeniul serviciilor si care ne-a permis implicarea in proiecte complexe de integrare in sectorul bancar si de telecomunicatii. Sper sa ajungem la acest nivel si in Romania, pentru ca se poate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite